NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=73&t=3547
Stránka 66

Autor:  dejvaval [ 23. črc 2015 22:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

Mezi námi... papírové filtry jsou kolikrát lepší než rádoby tuningové K&N vložky nebo válcové přímé filtry. Tyhle filtry fungují dobře do prvního vyprání. Problém nastává při nerovnoměrném nastříkání impregnačního oleje, který má zachycovat jemné částečky prachu. Když ho nastříkáte víc zanese se rychleji a má potom dokonce i větší odpor. (dochází až k deformaci)
Nejhorší jsou tzv. matrace na místo původního papírového hranatého filtru. Plocha skládaného papírového filtru je min jednou tak větší, než K&N vložka.
Jediný efekt tuningových filtrů je hlučnější sání. Výkon se lehce zvýší pouze, když je filtr nový (z výroby impregnovaný) nebo právě vypraný. Ovšem je to jen na chvíli, než se filtr opět zanese.
Sám mám v autech pouze papírové fitry. Na všech závodních autech se všimněte nesrovnatelné velikosti přímých filtrů, ani jeden není schopný se vejít do air boxu, stěží do motorového prostoru u Mini s termo příčkou :wink:
Takže pokud si někdo kupuje sportovní filtr(vložku) pro zvýšení výkonu, na místo původního filtru, moc výkonu nepřidá (pokud filtr nečistí každý týden, podle velikosti a najetých km)

Autor:  Nick [ 24. črc 2015 01:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

To je hromada domněnek, kde jsou odkazy na relevantní testy a fakta? O tomhle se flamuje už léta...

Mimochodem, zvuk je asi hlavní důvod u otevřených sání, málokdo od toho očekává znatelné zvýšení výkonu.

Autor:  dejvaval [ 24. črc 2015 10:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

...pro řadu lidí to můžou být domněnky, stačí se nad tím jen trochu víc zamyslet. Osobně bych nejezdil papírové filtry, kdybych neměl zkušenost s tím, že sportovní filtry se zanesou dřív a "snižují" výkon. (podotýkám na autě pro běžné ježdění, kdy se na filtr nepodíváte dřív než jednou za 10tis km)
Sportovní filtry byly vyvinuty především pro soutěžní auta z ekonomických důvodů a snadnému čištění. Kdy se čistí minimálně jednou denně nebo mezi závody! To, že je lidi začali ve velkém kupovat do sérových aut se výrobci bránit nebudou... naopak jsou rádi :D
Totiž ono zvýšení, nebo snížení výkonu na sériovém autě je je velmi zanedbatelné, v první řadě musí hrát roli funkčnost! To je pro motor mnohem důležitější, než nepatrné "zvýšení" výkonu.
Udělejte si z toho každý svůj obrázek, nikoho nepřesvědčuji, ale lepší kvalitní originální papírový filtr měnit jednou za 10tis, než vozit prašivou, olejem nastříkanou a zalepenou K&N vložku. (pokud čistíte při denním ježdění každý týden, neřeknu ani popel, ... pak to má význam)
Ano, zvuk to má... to je ale jediný výrazný efekt :wink:

Autor:  ReX [ 24. črc 2015 11:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

Globálně vzato - 90% řidičů neotevře kapotu pokud na ně něco nesvítí.
Většina řidičů bere auto jako spotřební věc, do servisu jezdí, protože musí (garance atd), nebo zase něco svítí, nebo něco nefunguje.
Pak jsou lidi kteří se o auta více méně starají, pečují více či méně úspěšně si je upravují a opravují.
Pro valnou většinu je papírový filtr ideální.

A s filtrama, chiptuningem a pod je to nekonečná debata.
U atmo motorů obecne jsou koně hodně drahý. Najdou se vyjimky viz. NewMini mk1 kde se dalo SW One povýšit o 19kW.
Filtr, Výfuk, sání, chip mají samostatně tak zanedbatelný vliv na výkon, je to spíše placebo efekt. Komplexní úprava atmo motoru je možná, ale finančně nesmyslná.

U přeplňovaných motorů je situace jiná, většinou lze relativně snadno dosánout slušného navýšení výkonu (pakliže nebyl už z výroby na hranici svých možností).

Proto napříč značkama platí - pokud chceš výkon, kupuj to nejsilnější možné. :)

Autor:  Přema [ 04. led 2018 15:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

Zdravím Vás,vlastním Miníka Coopera 85 KW, 2002 a řeším dilema - mám to nechat "čipnout" nabo raději sportovní výfuk ULTER SPORT Mini Cooper, One R50, R53 01-06 single 90mm. Mám tam KN filtr v origo boxu, nové iridiové svíce a v podstatě nevím (mám trošku obavy z chipu), který stejně hodí pouze max. "cca 10 koníků" a jiný krouťák. Výfuk možná tak 4 koně, ale žádný zásah do ŘJ. Dík za odpovědi, Přema

Autor:  dejvaval [ 04. led 2018 16:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

Optimalizací řídící jednotky "chiptuning" nic nezkazíš.
....nestojí to moc :wink:
Koukej ale na firmy, které mají reference / zkušenosti s tvým modelem.

Autor:  Ulipek [ 04. črc 2021 18:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

Nějaké reference na kluky tady na klubu.. kdo děla remap jednotek? tím myslím úpravu když nasadím sport vačku.. větší vstřiky.. řemenici na kompresor atd.?
Díky!

Stránka 66 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/