NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=73&t=2238
Stránka 36

Autor:  Pumik9 [ 17. srp 2011 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

ja som menil komplet seriovy air box za komplet box od ALTA
co sa tyka vykonu isto to prida,podla ALTY 7koni (viacej vzduchu viacej koni :twisted: )
a zvuk je paradni,proste pocujes ako nasava vzduch do filtra a krasne to "piska" :mrgreen:
inac odelit filter od tepleho vzduchu odporucam!!!
a mam este silikonovu hadicu ALTA z filtru do skrtiacej klapky,lepsie preteka vzduch cez nu a je makka :wink:
a je tiez rozdiel ci mas penovy filter alebo klasicky "papierovy"

pozri moje video :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=GwbVi6wKgCw

Autor:  Mrňous [ 24. srp 2011 01:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

Mám přímé sání Green Twister, které ma kolem filtru s 'vrtulkou' obal. Budu kupovat nový filtr, takže přemýšlím i nad jiným výrobcem (K&N) a chtěl bych se zeptat na pár věcí.

1, plní obal funkci tepelného odstínění filtru?
2, plní obal funkci mechanického zabránění přístupu nečistot? (prachu skrz mřížku, od silnice)
3, když použiji bezobalovou verzi, je namontování odstínění náročné?
4, vrtulka u tohohle filtru má smysl pouze efektní (zlepšuje zvuk) nebo i ekonomický (některé takovéto vrtulky prý díky víření snižují spotřebu, ale moc tomu nevěřím, zvlášť když je ještě před filtrem).

Je mi jasné, že je na první dvě otázky odpověď Ano, ale funguje to plnohodnotně? Nebo je tam vůbec nějaký znatelný rozdíl oproti verze bez obalu? Snižování spotřeby a zvyšování výkonu tu moc nehledám, protože to bude u téhle úpravy zanedbatelné, ale nerad bych tyto hodnoty ještě zhoršil.
Díky

Autor:  Kami [ 24. srp 2011 08:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

Cau,

jednu dobu jsem se kolem sportovnich motoru hodne motal a green nebrat, pokud auto planujes brzy prodat tak v pohode, ale pokud si ho chvili chces nechat tak neee..

Nemam cas to tu rozepisovat, kdybys chtel nejake info klidne zavolej..

Autor:  Nick [ 28. říj 2011 18:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

Pokud vyjdou finance, uvažuju na příští rok o pár změnách, co se výkonu týče. Brembo brzdy pak další rok.

http://www.altaperformance.com/products/show/358/Cold-Air-Intake-System
http://www.altaperformance.com/products/show/668/Turbo-Inlet-Hard-Pipe
http://www.altaperformance.com/products/show/625/Hot-Side-Boost-Tube
http://www.altaperformance.com/products/show/341/Catback-Exhaust-w-Dual-Tips
http://www.altaperformance.com/products/show/379/Front-Mount-Intercooler (možná až později)
Stříbrné svíčky a možná Forge BOV adaptér.

A mám několik dotazů na majitele těchhle nebo podobných aftermarket doplňků.

1) CAI kit (a chladič) podle uživatelů (i grafu na stránkách Alty) trochu sníží krouťák v nízkých otáčkách. Jaké jsou vaše postřehy? Neměl by to být problém vykompenzovat cat-backem. Vyhovuje mi řazení kolem těch 1800-2000 ot./s v běžném městském provoze, kde stejně nejde spěchat, a nechtěl bych to měnit. Když si sečtu ty jejich grafy pro jednotlivé díly, tak v hodně nízkých otáčkách by to mělo být +- stejné, všude jinde nárůst.

Četl jsem, že CAI je spíš hlavně o zvuku, než o přidání výkonu, od toho je hlavně cat-back, protože ten standardní na R56 S je bottleneck.

2) Zvýšení vnějšího/vnitřního hluku s CAI při otáčkách do 3000 ot./s prý není nějak velké, což se mi líbí. Nechtěl bych na sebe poutat až zas tak velkou pozornost a dlouhé jízdy taky občas jezdím, takže aby mi to nelezlo na nervy. Vaše zkušenosti?

3) Alta v manuálu uvádí, že tyhle aftermarket díly nejsou určené pro běžný provoz, ale "solely for use on off-road and racing vehicles not controlled by federal and or local
emissions laws. It is not intended for use on vehicles that operate on public streets and highways. Use of this part on emissions controlled vehicles may be in violation of federal or local law!"

Nemyslím si, že by to mělo nějak ovlivnit běžný provoz. Dojde tedy ke zvýšení emisí? Mohlo by to způsobit nějaké problémy při měření na našich emisních stanicích? Jak se to změnilo u vás?

4) Co spotřeba benzínu? Spíš dolů než nahoru, ne? Víc vzduchu, efektivnější spalování atd...

5) Co maximální rychlost? Někde jsem četl, že CAI ji sníží, otázka je, co v kombinaci s ostatními díly, myslím, že by mělo spíš dojít k nárůstu. Ne že by to byl problém, 230 stejně nejezdím běžně, ale je dobrý pocit vědět, že to dokáže :)

6) Se současným výkonem díky powerboxu od Steinbaueru jsem spokojený, zajímá mě, jak dojde ke změně při kombinaci těchto zlepšení a powerboxu, nebo spíš hlavně, zda tam nebude nějaký problém s naprogramováním powerboxu, že by to spolu nevycházelo dobře? Na tohle bych se asi zeptal pak i přímo Alty a Steinbaueru. Podle mě by to na to mělo být připravené, od toho si to lidi kupují (jako čiptuning, taky se nemění při každé koupi lepšího dílu). O kolik se max. výkon zvedne, těžko říct, jde mi hlavně o vyhlazení křivek a třeba zvýšení v normálnějších otáčkách.


Pár krásných videí, co jsem našel :-)
http://www.youtube.com/watch?v=kk_t1vI5Kko
http://www.youtube.com/watch?v=FuotyCHCac4
http://www.youtube.com/watch?v=NkHY1K_7ex8#t=30s


Kdo máte nějaké tyhle nebo podobné after market vychytávky, podělte se prosím o zkušenosti :-) Ať mě nahlodáte ještě víc :-D

Autor:  iko [ 07. čer 2012 14:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

Mam Altu na MCS R53 a ten zvuk pri akceleraci je k nezaplaceni :lol:
Nedavno jsem obevil, ze je uz v prodeji vrchni kryt, viz nize, kvuli izolaci tepleho vzduchu z motoru, ale za kus plechu £45+postovne?? To se mi zda hodne..

Da se urcite vyrobit z plexi, nebo plechu, nemate nekdo nejake tipy?? :shock:

http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... Top&cat=45

Autor:  speedygon79 [ 07. čer 2012 14:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

iko píše:
Mam Altu na MCS R53 a ten zvuk pri akceleraci je k nezaplaceni :lol:
Nedavno jsem obevil, ze je uz v prodeji vrchni kryt, viz nize, kvuli izolaci tepleho vzduchu z motoru, ale za kus plechu £45+postovne?? To se mi zda hodne..

Da se urcite vyrobit z plexi, nebo plechu, nemate nekdo nejake tipy?? :shock:

http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... Top&cat=45


tipy na hotový diel alebo bastliča?

Autor:  Pumik9 [ 07. čer 2012 16:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

iko píše:
Mam Altu na MCS R53 a ten zvuk pri akceleraci je k nezaplaceni :lol:
Nedavno jsem obevil, ze je uz v prodeji vrchni kryt, viz nize, kvuli izolaci tepleho vzduchu z motoru, ale za kus plechu £45+postovne?? To se mi zda hodne..

Da se urcite vyrobit z plexi, nebo plechu, nemate nekdo nejake tipy?? :shock:

http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... Top&cat=45


ja ten kryt mam doma zatial som ho nepouzil
si myslim ze air filter ma dostatok chladneho vzduchu aj tak

Autor:  iko [ 08. čer 2012 10:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

hotovy dil za rozumni cenu bych bral hned :lol:

Autor:  Pumik9 [ 08. čer 2012 18:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

iko píše:
hotovy dil za rozumni cenu bych bral hned :lol:

iko ten si necham :mrgreen: prepac :blush:

Autor:  iko [ 08. čer 2012 19:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

jasna vec :lol:

Autor:  Smec [ 05. pro 2012 16:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

Tenhle kit vypada ze by mohl fungovat docela dobre vzhledem k nasosce vzduchu a tepelnemu odstineni

http://www.ebay.com/itm/AEM-Cold-Air-In ... 58&vxp=mtr

Autor:  mikimini [ 05. pro 2012 16:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

to asi fungovat bude ale ty ho tam nedas,ten je na R56 :shock:

Autor:  Smec [ 05. pro 2012 16:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

Dobrej postreh, koukam ze sem dobre slepej :-D :-D

Autor:  mikimini [ 05. pro 2012 17:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

8)

Autor:  Martin911Turbo [ 06. pro 2012 10:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

Moje zkušenost je, že filtr KN do originál airboxu mi rozšteloval váhu vzduchu na mém bývalém Porsche 944 S2 a i na současném Boxstru 1 generace

Autor:  suchy [ 08. říj 2013 21:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

Ahoj Zkoušel tu nekdo oddelat katalyzator:) ted tu budu asi zkoušet

Autor:  speedygon79 [ 08. říj 2013 21:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

jo, na R56. viac info cez SZ.
sp

Autor:  suchy [ 08. říj 2013 22:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

šel poznat rozdíl?,

Autor:  speedygon79 [ 09. říj 2013 06:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

nerobil som úpravu po úprave aby som mohol povedať, kt. tomu dala viac a kt. menej.
každopádne po balíčku úprav bol rozdiel na straight line pocitove dosť značný.
viac sa dozvieš pod mojim profilom

Autor:  dalid2 [ 13. led 2014 10:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: AIR KITY /Přímé sání/ - zkušenosti, tipy, instalace atd.

Mal by som otázku.. ;)
Pri montáži otvoreného sania na R50 sa vlastne podla priloženej schémy (v linku) obchádza rezonátor.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 20&lang=cs

Moc sa v tom nevyznám, ale vyčítal som za pomoci uja Gogoľa, že toto kurvítko pomáha lepšiemu plneni valcov pri určitých otáčkach. Všetko je vypočítané výrobcom motora, predpokladám, že doma to nikto prepočítavať nebude. Teda ak rezonátor obídem tým, že použijem otvorené sanie (CAI/short ram), v určitom spektre otáčiek nastane na 100% zníženie výkonu kvôli nie optimálnemu plneniu valcov a MOŽNO výkon získam zas niekde inde. Ale takéto tvrdenie stojí na vode.
:?

Z tejto úvahy mi potom vyplýva iba jediné - získam zaujímavejši zvuk motora, krajší pohľad na motor pod kapotou :banana: , ale stratím časť výkonu v nejakom spektre otáčok, čo bez merania na stolici ťažko zistím a ešte vyhodím za tú parádu peniaze :?: :shock:

No tak teda neviem či ísť do otvoreného sania, alebo iba nahradiť sériový vzduchový filter niečím lepším..
Teším sa vaše postrehy :)

Stránka 36 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/