NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

OLEJ - VYMENA a vse okolo..
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=73&t=4179
Stránka 512

Autor:  Nick [ 14. srp 2011 13:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

schnappislav píše:
Nicku jesli máš starou servisku mohl by jsi mi prosím poslat naskenovanejch těch pár stránek co se při kolika km , popřípadě letech má change? :o) díkec.

Tady to máš:
Příloha:
001.jpg
001.jpg [ 96.24 KiB | Zobrazeno 19622 krát ]

Příloha:
002.jpg
002.jpg [ 125.71 KiB | Zobrazeno 19622 krát ]

Příloha:
003.jpg
003.jpg [ 131.02 KiB | Zobrazeno 19622 krát ]

Příloha:
004.jpg
004.jpg [ 51.23 KiB | Zobrazeno 19622 krát ]


U druhé generace je to obdobné, akorát u Prohlídky I se nedělá výměna chladící kapaliny a naopak se vyměňují svíčky a vložka vzduchového filtru. Zajímalo by mě teda, co se dělá v Prohlídce II, možná ani žádná není a točí se jen I každé 4 roky.

Autor:  schnappislav [ 15. srp 2011 02:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

dekuju

Autor:  Peppino [ 03. říj 2011 15:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Resil nekdo z Vas nekdy vymenu oleje v kompresoru u Cooper S 125kw? Po kolika se ma menit, jaky olej tam patri a kolik?

Autor:  JanM [ 12. říj 2011 17:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Jen na okraj,

je to par minut co jsem do prcka dolil litr oleje. Byl jsem docela prekvapen kolik si ho to po cca 10t km vzalo. Olej byl uz kousicek pod spodni hranici risky.

Jak jste na to se spotrebou oleje? Jak casto a kolik dolivate? Prislo mi, ze cca 1,1l po necelychy deseti tisicich s najetymi 60t km neni uplne malo. A to zadnou agresivni jizdu neprovozuj.

Mam tam prave Castrol EDGE 5W30.

Dik :wink:

Autor:  Nick [ 12. říj 2011 17:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Po 11000 km jsem nedolíval nic (výměna na 14tkm, já koupil na 19 tkm s neotevřenou 1l flašou oleje a teď jsem měnil na 25), tak nevím. Uvidím za rok, mám tu 5l oleje na dolívání, jak mě s ním v BMW vyfuckovali, lol.

Autor:  Kami [ 12. říj 2011 21:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Nicku, to mas poradnou zasobu na dolivani :D

Olej v kompresoru nemam tuseni jak a kdy menit :lol: univerzalni odpoved je podle potreby :blink:

Jinak do naseho Ska olej dolevat v podstate nemusim a to ho fakt obcas nesetrime..

Autor:  Peppino [ 12. říj 2011 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Nekde tady na foru jsem se docetl, ze v kompresoru je cca 1dcl oleje a ze v BMW se pri zadne z kontrol nekontroluje ;o) No a kdyz nahou se neco po.... tak se meni kompresor... Pohoda :x

Autor:  Kami [ 12. říj 2011 21:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Ja jsem prave o vymene oleje v kompresoru neslysel a taky jsem ale neslysel, ze by kompresor sel do kytek..

Odolna to vec.. oproti turbu..

Autor:  Peppino [ 12. říj 2011 21:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

No pri moji smule urcite budu tady na foru prvni o kom uslysis :o( Ale treba uz mam prehnane obavy.

Autor:  Kami [ 12. říj 2011 21:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

No zkus na tom kompresoru najit nejake vypustne srouby plus otvor pro naliti..

Ale hlavne JAKY olej do toho... hmmmmm??

Autor:  Peppino [ 12. říj 2011 21:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Mechanos na nem nasel otvor... ale je to fakt na super miste... Takze asi chapu proc se na to v BMW prdi.
Jaky olej tam je netusim, zatim jsem nenasel...
Nezbyva nez jezdit a uzivat si Mini dokud to jde :D

Autor:  Kami [ 12. říj 2011 21:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Tak nejak tam ten olej museli dat..

Ale nevim no.. musis mit dva, aby z toho neco vyteklo.. Ja nekde videl taky jen ten na boku..

A priznam se, ze olej do kompresoru nevim, co bych nalil.. Vem si ten teplotni rozsah, otacky.. fakt nemam tuseni..

Takze uzivat uzivat uzivat.. ale az po zahrati :o

Autor:  Peppino [ 10. úno 2012 13:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Dotaz na vsechny eSkare:

Jaky olej davate do eSka a po kolika km menite?

Pouzivate nekdo jiny olej na letni obdobi a na zimni obdobi?

Premyslim, ktery z nasledujicich oleju pouzit:
LiquiMoly Top Tec 4200 5W-30
LiquiMoly Top Tec 4600 5W-30
LiquiMoly Leichtlauf High Tech 5W-40
LiquiMoly Top Tec 4100 5W-40
LiquiMoly Longtime High Tech 5W-30

Aktualne pouzivam LiquiMoly Top Tec 4200 5W-30, ale premyslim ze prejdu na LiquiMoly Top Tec 4100 5W-40

Autor:  Nick [ 10. úno 2012 14:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Ono to je víceméně jedno, rozdíly mezi těmi oleji jsou v praxi minimální. Výměna po 10 tisíci km, max po 15 když máš LongLife 04 a nedáváš mu moc za uši.
5W-30 tam dává Mini, 0W-30 se může hodit na studené starty když je auto promrzlé. 30 snižuje spotřebu, 40 na Mini nepotřebuješ.

Tohle si přečti a bude ti to jasné ;-)
http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus4
http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus6

Autor:  speedygon79 [ 13. úno 2012 16:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

snáď Vám to pomože

https://wiki.bentleypublishers.com/disp ... il+Service

Autor:  Ládík [ 22. bře 2012 00:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Krátký report o výměně oleje u R50.

budeme potřebovat: R50, něco na zvedání, něco na povolování (gola 13 a 36), něco na utření, nádobu na vypuštění, nový filtr+těsnění k hrníčku, nový olej 5l.

Před výměnou je dobré olej trochu zahřát na provozní teplotu. S tím souvisí pak některá rizika. Proto je lepší pracovat v rukavicích.

Tak a jdeme do díla.
1)zvedneme auto
2)pod auto dáme nádobu a zezadu bloku motoru povolíme (gola-13) těsnící šroub a necháme vše vytéct
3)teď budeme pátrat po hrníčku který se nachází v pravé části. Povolíme(gola-36) a z něj vyndáme filtr a těsnění
4)necháme vykapat a vše očistíme suchým čistým hadrem
5)nasadíme nový filtr a těsnění a vše našroubujme zpět, hrníček by měl být dotažen 25Nm
6)nalijeme nový olej cca 4,5l kontrolujeme rysku
7)kontrolujme, dotáhněme,spustíme a jedeme.... :bigups:

Vyjetý olej nalijeme do nádoby a odevzdáme. Za případné poškození a ublížení na zdraví neručím... :sneaky:

Přílohy:
Poznámka: MINI vznášedlo =)
Snímek 001.jpg
Snímek 001.jpg [ 43.54 KiB | Zobrazeno 18926 krát ]
Poznámka: těsnící šroub
Snímek 002.jpg
Snímek 002.jpg [ 36.84 KiB | Zobrazeno 18926 krát ]
Poznámka: vymontovanej hrníček
Snímek 003.jpg
Snímek 003.jpg [ 39.16 KiB | Zobrazeno 18926 krát ]
Poznámka: špindíra =P
Snímek 004.jpg
Snímek 004.jpg [ 44.65 KiB | Zobrazeno 18926 krát ]
Poznámka: čisté a voňavé..
Snímek 005.jpg
Snímek 005.jpg [ 39.86 KiB | Zobrazeno 18926 krát ]
Poznámka: čistý filtr připraven v hrníčku =)
Snímek 006.jpg
Snímek 006.jpg [ 35.37 KiB | Zobrazeno 18926 krát ]

Autor:  Vidle [ 22. bře 2012 01:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Dík za návod :lol: ,zrovna se na to taky chystám.

Autor:  J-trials [ 22. bře 2012 15:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Ládíku jaký máš rok výroby?? Já mám totiž na své R50 11/2003 ten "hrníček" na klíč číslo 36. Schválně kvůli tomu jsem ho za nelidské peníze kupoval.

Autor:  Peppino [ 22. bře 2012 16:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Na me R53 po faceliftu je take treba klic velikosti 36.

Autor:  Ládík [ 22. bře 2012 19:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

jsem jen chtěl vyzkoušet pozornost místních znalců :blush:

:sorry: ale máte pravdu byla to 36... nevím proč jsem myslel na 34... chyba opravena

Stránka 512 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/