úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
13. led 2011 20:22
Takže Castrol 5W-30, ok. Kupujete někde za dobrou cenu sami nebo to necháváte na servisu?

Ještě na doplnění. Ty rozdíly v cenách se mi zdají sakra veliký:
Auto Kelly - 2400,-olejshop.cz - 1200,-...za stejný olej.
13. led 2011 20:39
Tak v tom pripade jsem se sam diky nejakemu neduveryhodnemu zdroji mystifikoval...takze LL 04 coz je super.
Cim nizsi cislo oznaceni oleje, tim je v podstate 'ridsi'. Z oleje.cz:
Zimní označení vymezuje tzv. "startovatelnost" motoru při nízkých teplotách. Obecně platí, že čím nižší je číslo zimní třídy, tím nižší může být teplota okolí při zachování tekutosti oleje dostatečné pro snadné spuštění motoru, tzn. olej není příliš viskózní ("hustý"). Oleje OW umožňují bezproblémové startování motoru i při teplotách pod -50° C, oleje 5W při teplotách okolo -40° C atd. (platí pouze orientačně, tento údaj závisí do značné míry také na typu a velikosti motoru).
Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující, oleje třídy 60 mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru.
pozn. pokud by to nebylo jasne z predchoziho textu tak z 5W-30 je 5W zimni oznaceni a 30 letni oznaceni podle SAE:)
Jeste tam pisou ze cim nizsi cislo (viskozita) tak tim nizsi vnitrni treni a tim padem nizsi energeticke ztraty a diky tomu nizsi spotreba, coz je logicke. Kdysi mi prave jeden odbornik na oleje rikal ze neni dobre davat i kvalitnejsi olej stejne specifikace po horsim, prave proto ze ten kvalitnejsi byva ridsi...lepsi je pry pouzit horsi olej v kombinaci s o neco vyssi frekvenci vymeny. Protoze prostor mezi pistnimi krouzky a stenou valce, ktery se behem provozu opotrebenim zvetsuje, hustsi olej dokaze lepe utesnit. Takze co hrozi je asi narust spotreby oleje, tlakovani do klikove skrine, v nejhorsim pripade zadreni motoru.
Doplneno: po dvou letech tam asi zadne riziko nebude, ale pokud nekdo pouziva 8 let jeden olej tak prechazet na ridsi se silne nedoporucuje. Ted jsem si uvedomil ze muj Mrnous ma vlastne meneny motor pred 30 tis. km, takze bych to mohl taky jeste zkusit:)
13. led 2011 20:58
Dik za info. Ted mam najeto 40 000 km, menil jsem zatim 2x. Co jsem tak cetl na zahranicnich forech, 0w-40 by mel byt v poradku.. Ja jsem se o ten olej totiz zacal vice zajimat v souvislosti s divnym zvukem motoru, ale nakonec se ukazalo ze slo o vadnou konstrukci napinaku u retezu... Ted uz je auto opravene a slape tak jak ma
13. led 2011 21:04
Silne doporucuju kupovat olej nekde v eshopu. Na benzinkach a v servisech prodavaji s nekolika-set procentni marzi !! Ja sem koupil ted na oleje-cz.cz 8 litru Castrol Edge Sport 0w-40 na necely 2 tisice. V servisu me 5 litru podobneho stalo 4 tisice ! Od ted jedine pres net...
13. led 2011 21:07
Právě to sleduju..
na tom tvém e-shopu ho mají ještě levnější...
http://www.oleje-cz.cz/castrol/castrol- ... 30-5l.html Těch 5l na jedno naplnění prcka přesně stačí?
13. led 2011 21:09
Nekde jsem cetl 4.2, nekde 4.5, nekde 5.. Takze 5 by melo stacit, ale lepsi mit neco na doliti.
Edit: Mne teda vlastne poslali 8x 1L misto 2x 4L, tak zkus zavolat a vzit 6L treba..
13. led 2011 21:16
No je to tam tak levné, že k tomu asi vezmu to litrové balení a mám po ruce na příp. dolévání.
Když jsme u toho...
Olejové filtry taky kupujete na internetu?
Kabinové berete od BMW a vzduchové K&N? Zatím je měnil naposledy minulý majitel a Inveltu a mě to čeká na necelý měsíc tak abych věděl čím se mám vybavit

.
13. led 2011 21:20
Dnes jsem se vratil z Inveltu i s olejovym filtrem za 256,- bez dane. Vzduchovy jsem menil jednou za original, ale pro priste uvazuju o celym novym nasavani od KM, pripadne o penovym filtru.. jeste nejsem rozhodnuty. "Kabinovy" filtr jsem zatim neresil, co to je?
13. led 2011 21:23
Snad to neříkám špatně, nicméně v angličtině se to tak jmenuje

...
http://www.youtube.com/watch?v=iT-k8nf-OMUProstě filtr klimatizace....
Ok, tak pro olej. filtr skočím do Inveltu, ale olej už vyměním jinde...
13. led 2011 21:32
JanM píše:Ok, tak pro olej. filtr skočím do Inveltu, ale olej už vyměním jinde...

To je spravna taktika

Ono teda neni problem rict v servisu, vetsinou jim ho Invelt posle, ja mel dve mouchy jednou ranou. Preju spousty stastnych kilometru v hajzlikovi
13. led 2011 21:37
..tak tak, hlavně Invelt je na takovýhle úkony zbytečně drahej.
Tobě taky! Ať to jezdí!
13. led 2011 22:53
Odkud ty vlakna o oleji tahate? Ja byl rad ze jsem nasel to predchozi a ted koukam ze se to nejak mnozi:) Ale diky za informace, zacina se mi tu libit, az bude hezky tak se umeju, nafotim a pridam k vam;) Olej budu menit teda pristi tyden nejak svepomoci, jeste nevim jestli tam dam 5W-30 nebo 0W-30, zatim se mi nejvic libi napad proplachnout to 0W-30 a pak tam dat 5W-30, zbytky nulky by to trosku zredily ale ne zas tak moc:)
Jinak to co jeden clovek pise o nekolik prispevku vys o syntetickych, polosyntetickych a mineralnich olejich neberte moc vazne. Dokonce i me jako laika to zarazilo, abych jen tak neplacal tak jsem jeste trosku googlil a znovu se dneska dostal na oleje.cz (asi jsou opravdu odbornici). Tady je primo odkaz
http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus3 na clanek o tomto rozdeleni oleju. Kdyz uz jsem tam byl tak jsem si toho precetl vic a doporucuju si to projit vsem koho to aspon trosku zajima.
25. úno 2011 14:55
Ahojte Minisaci
Dneska som prisiel z vymeni oleja 0W-30 + olejovy filter
bol som v Tempuse Kosice a
olej my nevymenili
preto ze nemohli odmontovat puzdro na olejovy filter chapete?!
teraz je moja prva vymena oleja od kupy,takze neviek ktori idiot to tak dotiahol ze sme to nemohli odmontovat
jedno z rieseni je ze sa odjenda nove puzdro filtra (30eur) ked nahodov to povodne praskne
vobec som netusil ze to bude taky problem
co teraz chlapi

ake mate skusenosti Vy
Vdaka Pumik
25. úno 2011 16:38
Zdar - pokud jste to povolovali normalnim klicem, tak se ani nedivim, ze vam to neslo
Poridte si nastavec na golu a pujde to jako po masle
- Přílohy
-

- oil_change.jpg (21.4 KiB) Zobrazeno 18426 krát
25. úno 2011 17:49
Worry píše:Zdar - pokud jste to povolovali normalnim klicem, tak se ani nedivim, ze vam to neslo
Poridte si nastavec na golu a pujde to jako po masle

Zdar Worry
no skusali sme to golou a neslo to
a si myslim ze v autorizovanom servise origo na BMW by mal byt ten kluc
proste je to tak dotiahnute ze to nejde povolit

do frasa
alebo mas nejaky iny kluc Worry?
daj info nech si zadovazim aj ja
dik na info
25. úno 2011 18:02
Je to 36 MM klasicky sestihran
jestli je hodne utazeny tak dlouhou racnu nebo momentovy klic /50-60 cm /a pekne s citem

nebo takhle jukni
SEM na 0,35 Minutu je to krasne videt cim povolit
25. úno 2011 18:19
pampeago píše:Je to 36 MM klasicky sestihran
jestli je hodne utazeny tak dlouhou racnu nebo momentovy klic /50-60 cm /a pekne s citem

nebo takhle jukni
SEM na 0,35 Minutu je to krasne videt cim povolit
ved prave ze sme to tak robili
no vo stvrtok idem znova
tak uvidim
25. úno 2011 18:34
Hadal bych ze nekdo to pekne utahl a jeste nenamazal o-krouzek olejem hezky to zatuhlo
25. úno 2011 18:37
pampeago píše:Hadal bych ze nekdo to pekne utahl a jeste nenamazal o-krouzek olejem hezky to zatuhlo

no asi hej
musel to by riedny debil
no len dufam ze na 2krat to spravime
25. úno 2011 19:54
Zkoušel po tom poklepat? Někdy to udělá malý zázrak, okroužek se uvolní a spoj povolí. To se mi ještě nestalo, aby nešel povolit filtr, vždycky to nějak šlo a občas se to taky dělalo po nějakém praseti bez citu...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.