Prepnout do plneho zobrazeni
úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odeslat odpověď

Re: motor cooperS 1.6 120kW kompresor

17. srp 2016 18:05

Kdyz je otevrena expanzka a přidá se plyn tak voda mizi do nádobky, při volnobehu vali voda z nadobky ven..

Re: motor cooperS 1.6 120kW kompresor

17. srp 2016 22:46

Za studena to jde odvzdusnit, netlakuje to do nadobky, po ujeti cca 4 km stav OK. Při další jízdě kdy se motor víc ohřeje, tak při otevření nadobky chrsta voda ven při povoleni víčka, bybehne cca 1,5 vody, pak uz to nejde ani odvzdušňovat, odvzdusnovakem proudi ven jenom para..

Re: motor cooperS 1.6 120kW kompresor

17. srp 2016 22:47

Setkal se stim takhle někdo tady?

Re: motor cooperS 1.6 120kW kompresor

18. srp 2016 07:02

Dokud se na teplém motoru neotevře víčko tak se to všechno tváří v pohodě, ale momentálně jsem nenajel víc jak 20 km. Topeni funguje, chladič horkej, teplota drží na 90ti, v nadobce to nebublá ani nic jinýho, z odvzdusnovaku při povolení jde voda, ale jak se povolí vicko u nádobky tak se děje peklo, stačí na chvíli povolit, chlejsta voda ven, pak i z odvzdusnovaku jde už jen pára a z nadobly je sliset takový to chroupáni jako když. Je uvarenej motor. Musí se to nechat celý vychladnout, nalit vodu odvzdušnit a chová se to zase normane do ty doby než by se znova otevřela expanzka.. Hadice chladici jdou zmáčknout ale kladou odpor, vyloženě nafouknutý nejsou. Jde o to co by to udělalo kdybi chtěl člověk zkusit delší cestu, ale z toho mám momentálně obavy aby se neposralo něco víc než je doteď.
Příde mi to že do systému asi nekde na těsnění pod hlavou probublává tlak ze spalovací komory jednou z válců. Bude to neměřitelný? Při kontrole komprese?

Re: motor cooperS 1.6 120kW kompresor

18. srp 2016 07:11

Hele nevím co jsi měl předtím za auto, ale když je to ohřátý, tak nemůžeš jen tak otevřít nádobku. U Ska je tlaková expanzka, ne jak u obyč atmo Mini, kde je přepadovka. To je jako kdyby jsi otevřel natlakovanej papiňák.
Samo jak povolíš víčko, klesne v okruhu tlak a začne to okamžitě vařit. To je v pořádku. Proto se to na ohřátém motoru nemá otevírat.
Já se tam za tebou snad na to zajedu podívat :)

Re: motor cooperS 1.6 120kW kompresor

18. srp 2016 07:39

Třeba u tdi nevim koncern, golf, škoda atd. Když na ohřátým motoru otevtes expanzku tak to jen tak odfoukne a nic se neděje, tak nevím.. No tak jako byl by to jenom dobře kdybi to tak bylo že jsem jenom vůl kterej jenom zbytečně blbne... A hledá v tom problém..
Naposledy upravil tazujman69 dne 18. srp 2016 07:44, celkově upraveno 1

Re: motor cooperS 1.6 120kW kompresor

18. srp 2016 07:42

ReX píše:Hele nevím co jsi měl předtím za auto, ale když je to ohřátý, tak nemůžeš jen tak otevřít nádobku. U Ska je tlaková expanzka, ne jak u obyč atmo Mini, kde je přepadovka. To je jako kdyby jsi otevřel natlakovanej papiňák.
Samo jak povolíš víčko, klesne v okruhu tlak a začne to okamžitě vařit. To je v pořádku. Proto se to na ohřátém motoru nemá otevírat.
Já se tam za tebou snad na to zajedu podívat :)


To jinak přijet klidně můžeš zajedem k tomu kámošovi co dělá svody aby jsi věděl kde bydlí :wink:

Re: motor cooperS 1.6 120kW kompresor

18. srp 2016 14:42

tazujman69 píše:Dokud se na teplém motoru neotevře víčko tak se to všechno tváří v pohodě...........


Asi uplně nechápu proč by se mělo otevírat na teplém motoru víčko, myslím tedy zásahem člověka. Co to je za test?
Chápu když to víčko vylítne samo, tak je motor přehřátej a asi nepůjde pumpa, ale proč to otevíráš ty?

Re: motor cooperS 1.6 120kW kompresor

18. srp 2016 15:50

Oteviram vicko abyh se podíval jestli to tlakuje .. Blbost?

Re: motor cooperS 1.6 120kW kompresor

19. srp 2016 04:48

tazujman69 píše:Oteviram vicko abyh se podíval jestli to tlakuje .. Blbost?

No mně to tedy přijde jako ultrablbost :lol:. Vy jste se v autoškole neučili, že EXPANZNÍ nádoba je to proto, že je přetlaková, tedy za chodu motoru pod tlakem? A že může mít voda v autě 100 stupňů a nevařit právě proto, že čím vyšší tlak, tím vyšší bod varu? A že když tedy víčko uvolním, tlak klesne a voda se v tu chvíli logicky začne vařit okamžitě? Nevím, ale to, že se to víčko prostě neotevírá, dokud je voda horká, vím už od dětství (a odstavovaných vařících žigulů a škodovek u českých silnic).

Re: motor cooperS 1.6 120kW kompresor

19. srp 2016 08:08

No jo hold člověk se pořád ma co učit, ja to srovnávám třeba s golfem 1.9tdi, tak když se to otevře po ujetí mejakyh 50 km tak to jen tak zlehka odfoukne a nic se neděje. Hold tady je to nejspíš řešeny jinak, včera ujeti 30km, dneska 40km bez otevírání víčka stav v pořádku auto drží na 90ti na budíku, nevaří, topí tak snad je to všechno v pořádku. Jsem asi prostě vyblbnutej z toho motoru s kterým jsem to koupil, kde to chlejstalo z nádobky a tam byla opravdu rozpraskla neopravitelně hlava, proto jsem sháněl jinej motor. Takže díky moc za rady s tim oteviranim víčka. Nasypu si popel na hlavu-fakt jsem hrotil neco co není potřeba. Ale byl jsem z úterý vyhrnutej ze mi vytekla voda ven z motoru, později jsem zjistí že asi byl trošku povolenej odvzdušňovací šroub a tim mi vylítala voda, pak už. Jsem asi panikařil. Takže diky za rady a snad už. Tohle téma bude ukončený a budu jenom jezdit..

Re: motor cooperS 1.6 120kW kompresor

19. srp 2016 10:21

Držím palce. Jinak obecně, ať už jsi to někde dělal nebo ne - pokud je někde šroubovací tlakové víčko, neotevírej ho při teplém motoru. Je úplně jedno, jestli ti to jenom zasyčelo, můžeš být rád, že ti to nestříklo vařící do ksichtu, ale to se prostě nedělá :banana:

Re: motor cooperS 1.6 120kW kompresor

19. srp 2016 11:12

Tak o já zase otevíral tak opatrně. Vím že to dokáže pekne opařit ksicht.. Tedko budu chvíli jeste hlídat hladinu v nadobce po vychladnuti motoru, vždy před odjezdem slibuju :P
Odeslat odpověď