Prepnout do plneho zobrazeni
úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odeslat odpověď

DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

08. čer 2012 22:29

Od zacatku mi na Mini neco chybelo. Delal jsem ruzne modifikace, ale porad to nebylo ono. Ted je to ale tady! VGS (Vacum Gain System) je neco, na co nemam slov, muzu jenom rict WAAAAAAW!!!!!! :onfire:

Nedavno jsem na to nahodou narazil na northamericanmotoring.com a po asi pul dne prectani celeho vlakna jsem se hned pustil do akce.

http://www.northamericanmotoring.com/fo ... m-vgs.html

Vysledek:
MCS kopne dopredu z jednicky a plynule akceleruje. Vykon citite i pod 3000 otacek, zadne skubani z jednicky na dvojky atd. Kdyz se chcete rozjet rychle treba na krizovatce, protoze vedle Vas stoji trebas nabrouseny chlapik a s otocenou cepici na Vas kouka s disrespektem, tak nemusite zdimat jednicku na 5tis aby se Mini pohlo sebevedome z mista…

Uz necitim “turbo” kopance po 3tis (kopanec je hed pri rozjezdu), spotreba zustane stejna nebo se mirne zlepsi, tim ze efektivneji vyuzijete vykon kompresoru. Nevyhodou je zvysena teplotu vzduchu tim, ze kompresor vyuzivate vic, ale neni to kriticke a da se to doladit s vylepsit s lepsim intercoolerem.

Trochu teorie
Standardni BMW koncepce:
Jak je znamo konstrukce Bypass Valve neni uplne podarena i presto, ze ma velice dulezitou funkci. Asi ji v BMW projektovali v patek..Je to klapka, ktera kontroluje tlak kompresoru. Napr.kdyz je klapka otevrena vzduch z kompresoru se castecne vypousti do saciho potrubi, kdyz se uzavira, tlak se zveda a to uz jede jinak… Je to kvuli spotreby, jelikoz vice vzduchu znamena vice paliva a tim take vetsi vykon.
Bypass Valve se ridi vakumem ze saciho potrubi- cili kdyz mate lehkou nohu klapka se otevre a nemate kompresor, kdyz na to slapnete se uzavre a pak to jede s kompresorem.

Nasel jsem nekolik koncepci

Tunning koncepce 1:

Bypass valve uzavrit naporad. Postaci Vam asi 10cm zip, kde mechanicky znemoznite otevirani klapky(5min prace). Vysledek bude, ze kompresor bude tlacit porad. Samozrejme pocitejte s asi cca 1l/100km vyssi spotrebou. Timto smerem jsem se ale nezaobiral.

Tunning koncepce 2:

Detroit Baypas Valve. Objednat z Internetu. Cena asi 120$. Je to OM ventil s lepsi a silnejsi pruzinou, klapka se otevira pri vetsim tlakem. Spotreba cca zustane stejna. Cetl jsem dobre recenze hlavne, kdyz potrebujete agrisivnejsi jizdu (okruh atd)

Tunning koncepce 3:

Zmenseni vnitrniho diametru hadice, ktera ridi Bypas Valve treba z 4mm na 1mm (tim ziskate podobne vysledky asi jako koncepci 3). Timto smerem jsem se take nezaobiral

Tuning koncepce 4:

VGS.

Idea je pouzit vacuum namisto ze saciho potubi (pred kompresorem), ale za nim. … cili ze stejneho mista odkud se ridi regulator tlaku benznu.

Co k tomu potrebujete
1. 4mm (vnitrni prumer) hadice asi cca 50cm dlouhou. Odolnou na tlak 20 psi a teplotu 100C.
2. T, nebo Y rozbocku 4mm vnejsi prumer
3. Sroubek na ucpani hadice Bypass valve
4. Dobre vychlazene pivo

Stoji to asi 200kc a udelate to pred barakem za asi 1hod, kdyz nespechate. :mrgreen:
Přílohy
0.jpg
v US nemaji Plzen, takze muzete to vylepsit..
0.jpg (74.2 KiB) Zobrazeno 15689 krát
1.jpg
sundat IC
1.jpg (129.73 KiB) Zobrazeno 15689 krát
2.jpg
sundat IC..
2.jpg (125.2 KiB) Zobrazeno 15689 krát
3.jpg
tady je BPV a hadici vyndat
3.jpg (107.49 KiB) Zobrazeno 15689 krát
4.jpg
vyndat hadici z BPV a pak zacpat sroubem
4.jpg (79.38 KiB) Zobrazeno 15689 krát
5.jpg
pouzit na zacpani sroub nebo neco jineho..
5.jpg (72.07 KiB) Zobrazeno 15689 krát
6.jpg
zapojit novou hadici a zacpat puvodni
6.jpg (131.17 KiB) Zobrazeno 15689 krát
7.jpg
regulator tlaku benzinu
7.jpg (137.36 KiB) Zobrazeno 15689 krát
8.jpg
vyndat orig.hadici z regulatoru tlaku benzinu
8.jpg (126.79 KiB) Zobrazeno 15689 krát
9.jpg
spojit novou hadici k regulatoru tlaku benzinu
9.jpg (129.22 KiB) Zobrazeno 15689 krát
10-a.jpg
pospojovat hadice
10-a.jpg (148.71 KiB) Zobrazeno 15689 krát
11.jpg
11.jpg (119.54 KiB) Zobrazeno 15689 krát

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

09. čer 2012 10:01

Tohle se pomerne hodne dela u naftaku a funguje to dobre..

Jen pozor na jednu vec... vystreli tim nahoru emise, takze pred merenim a stk vratit do puvodniho stavu..

nebo to muze vadit nekomu, kdo eco-friendly :lol: :lol:

no, az dam dohromady servo, je to vyzva to zkusit..

Co ty na Ondro? :D

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

09. čer 2012 13:06

jj je to mozne..ceka me to za mesic, tak pred STK vratim to zpet asi 20min prace, nebo natankujit 50% E85 a budou koukat :lol:

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

09. čer 2012 14:08

Kami píše:Co ty na Ondro? :D

Nooo Martine, to by se mohlo vyzkoušet. Jen abychom to servo dali do funkčního stavu...

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

09. čer 2012 14:20

Uz je objednane nove :wink:

pak si k tomu sedneme.. a za 2 dny pote.... :lol:

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

09. čer 2012 16:56

@Kami, tak to je skoda, ze se servo nepodarilo..V cem byl problem? Posli prosim Te Tve zkusenosti do vlakna se servem

Jinak fotky jsem pouzil z US foru, snad se kluci nebudou zlobit, kdyz stejne to neni to muj vynalez :blink:
Diky Andymu z ross-tech.com!

Jinak prikladam jeste a) jak vypada graf z diagnostiky pred/po a b) schema pripojeni, at Vam to dava trochu smysl..me to pomohlo asi nejvic :blush:

Jinak vratit predchozi stav zvladnete za 20min v opacnem poradi..
Jeste duporucuji seridit si BPV viz tady, je to znama chyba, hlavne u modelu pred faceliftem. Moje MCS je 2005 a mel asi 2mm mezeru odkud utikal tlak :oops: , muzu poslat DIY pokud budete chtit.
Přílohy
13.jpg
schema
13.jpg (59.42 KiB) Zobrazeno 15601 krát
12.jpg
graf
12.jpg (78.52 KiB) Zobrazeno 15601 krát
Naposledy upravil iko dne 06. dub 2013 23:09, celkově upraveno 1

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

02. bře 2013 15:24

Tak dnes bolo konečne krasne počasie tak sme skočili do garaže spraviť tuto vychytavku. Potrebne veci stáli 1.80€ :D bez piva.
Odporučam si so sebou na to zobrat niekoho kto ma male ruky lebo je to tam dost natesno, trvalo to asi hodinu - hodinu a pol. Vysledok je dost citit, zatial som to testoval iba chvilu ale za tu cenu a zabavu to rozhodne stoji namontovať. Uvidime ako sa pohne spotreba. :lol: Dik za tip! :twisted:

Obrázek

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

02. bře 2013 15:39

tak gratuluji Mart :pohar:

BTW: STK prosla bez problemu a spotrebu jsem nezaznamenal zasadne odlisnou

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

05. dub 2013 20:58

Tak v rámci přípravy na sezónu provedena úprava, s možností sekundového přepojení na původní stav, pomocí rychlospojek a 4mm plastových hadiček.
Zaznamenán plynulejší náběh motoru a lepší odezva v nízkých otáčkách, spotřeba decentně vyšší, ale bude možná i tím, že člověk pořád nedá plynu pokoj :D
Uvidíme dál a díky za jednoduchý postup :bigups:
PS: emisema to prošlo i po úpravě
Přílohy
Fotografie0069a.jpg
Fotografie0069a.jpg (26.39 KiB) Zobrazeno 14988 krát

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

24. kvě 2013 23:17

vcera jsme to s kolegou zvladli asi za 20min a cejtit to opravdu je jeste poladit BPV..

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

25. kvě 2013 13:42

To se mi docela líbí, je to dobrá vychytávka. Zajímalo by mě co na to motor, jestli nedostává moc zabrat ale na druhou stranu wod toho tam je. Kdo by mi udělal tu úpravu a je rozdíl tak velký že má cenu se tím zabývat. Zdravím J.C.

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

06. črc 2016 18:44

uz davnejsie som to chcel riesit
ma to niekto spravene??
ak ano mozes napisat nejake realne klady a zapory a pocity???
vdaka :bigups:

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

07. črc 2016 08:35

Ahoj, mám to tak týden a zatím spokojenost, ujeto + - 200km. Práce tak na max 1/² hodiny a investice par korun.
Klady: plynulejší akcelerace už od nízkých otáček, hezky to táhne, kupodivu jde spotřeba dolu.
Zápory: při akceleraci nesmím sundat nohu z plynu a zas na to šlápnout jinak to nepříjemně kopne- když už tak přes spojku, obavy o obtokovej ventil(krom podtlaku na něj působí i tlak)
O dlouhodobych zkušenostech se snažím dočíst na N.A.Motoring.com, prozatím u tohodle módu zůstanu vyhovuje mi, je to jak načipovanej turbodízl-prostě citelnej rozdíl před a po aspoň u mě na sériovým motoru.

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

07. črc 2016 09:40

To je zajímavá vychytávka. Jen mě napadá otázka proč to tak není z výroby? :-) Když je to tak jednoduchý a má to takovej efekt...
Je tu někdo kdo už to má dlouho a motor to přežil bez úhony?

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

07. črc 2016 19:57

dakujem za reakcie
a to kopnutie ked pustim plyn mam aj teraz takze :-?
lebo ja uz mam na to napojeny psi budik ci to nebude robit neplechu :blink:

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

08. črc 2016 21:02

Tak jsem to dneska zkusil, ale abych řekl pravdu už to mám zpátky na původní variantě.

To auto jakoby ztratilo 50 koní. Nebo ne úplně ztratilo, ale nástup výkonu je o dost pomalejší a auto znatelně méně táhne i když táhne už od nuly. Oproti tomu v originálu to táhne už od nuly, ale po chvíli to nakopne a jede daleko razantněji. Stejně tak při origo variantě se v tahu nevyplácí pouštět plyn, protože to solidně škubne. S upraveným vedením je i toto pryč.

Má tohle někdo upravené na origo JCW?

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

13. bře 2017 22:00

Jen takový postřeh: se sériovou kladkou na r53 to pro mě byl velikej skok dopředu s živostí auta, po výměně kladky za redukovanou šlo celý VGS pryč. Sice se jevila akcelerace jako plynulejší při sešlápnutí plynu, ale v otáčkách potom auto ztrácelo tah. Teď mám podloženou pružinu v BPV a výkyvy plnícího tlaku při sešlápnutí plynu nejsou už tak razantní, nebo je to placebo, další fáze bude výměna pružiny v tom bypass ventilu.

Re: DIY - VGS pro MCS/JCW R53 to musite zkusit!!!!!!!!!!

13. bře 2017 22:43

AB mini píše:Jen takový postřeh: se sériovou kladkou na r53 to pro mě byl velikej skok dopředu s živostí auta, po výměně kladky za redukovanou šlo celý VGS pryč. Sice se jevila akcelerace jako plynulejší při sešlápnutí plynu, ale v otáčkách potom auto ztrácelo tah. Teď mám podloženou pružinu v BPV a výkyvy plnícího tlaku při sešlápnutí plynu nejsou už tak razantní, nebo je to placebo, další fáze bude výměna pružiny v tom bypass ventilu.

urcite potom daj vediet ako sa to chova
Odeslat odpověď