Prepnout do plneho zobrazeni
kola, pneu, brzdy, tlumiče, nápravy, výfuk...
Odeslat odpověď

mushrooming

10. čer 2016 18:36

Ahoj, nemáte někdo zkušenosti s řešením mushroomingu na r53 r50 atd. Horní uloženi mám nové a přemíšlím o výrobě podložek mezi ně a kastli. V případě že mi někdo poradí že mám podložky dát tak bych potřeboval vědět jak nechat odklony lehce v negativu, případně z čeho podložky vyrobit- materiál a tloušťka? Nebo zpevnit jinak? Nebo neřešit? Předem díky.

Re: mushrooming

10. čer 2016 23:07

Odpoved je od vyrobce M7 v US. Nekolik aut v cechach uz s tim jezdi :bigups: Reseni BEZ ODKLONU je TADY

Re: mushrooming

13. čer 2016 07:52

Nazdarek. Ja som si dal vyrobit podlozky zospodu, hrubka tusim 4mm (zmeral som si kolko mi trcia srouby nad matky a to mi dalo max hrubku podlozky) a osadil to tam pri vymene hornych ulozeni. Nosnik som musel vbuchat naspat do povodneho tvaru. Zatial lietam plne spokojn. Fotky nemam, ale viem dodat. Zatial si pozri toto:
https://www.youtube.com/watch?v=v7Fnlyf01-g

Re: mushrooming

13. čer 2016 21:08

Ahoj,
Prosím Worryho nebo kohokoliv, kdo se vyzná, o vysvětlení o co jde?
Jen mě zajímá jak k tomu dojde a proč je to potřeba řešit.
Chápu, že se asi změní geometrie, ale kde je příčina celého problému?
Děkuji za odpověď.

TT.

Re: mushrooming

13. čer 2016 21:39

Tady ani tak nejde o nejakou geometrii nebo tak, ale hlavne o to, ze domky pro tlumice jsou "mekke" a na nasich silnicich hodne trpi.... takze dochazi k tomu, ze se horni domecky deformuji... tyto "podlozky" vlastne zamezi onomu deformovani....

Re: mushrooming

17. dub 2017 10:06

Ahoj kluci,
rozebral jsem téma mushrooming-a v Ruskem fóru Mini - kde cesty jsou špatnější od Českých :lol: a rozkážu vám co Ruští a Ukrajinci vyřešili.

1. Mushrooming (v Českém bude něco jako ´houbovani´) je defekt kdy místo opory předního tlumiče, které musí byt rovným, stává vypuklý, viz. foto:
82155391.jpg
Mushrooming

2. Nejrychlejší ten efekt poukazuje se na tvrdých kolech, co že 17" z pneu Run-Flat; měkčí pneu (bez Run-Flat nebo z vyšším profilem) ten efekt výrazně zmenšují.
Používají 16" bez Run-Flat a jích mám rád :)

3. Ten efekt není hrozně nebezpečným, protože deformace typicky je paralelní tlumičům, tak přední náprava vždy funguje v pořádku, odklon kol se nemění.
Občas deformace může stát asymetrickou, a nastaveni nápravy jde do prdele, tak vysvítí vám až celu sadu kontrolek: tlak v kolech, ABS (brzdy) a ESP.
V Rusku je několik aut kde metal karoserie se praskl od nadměrného mushrooming-u; ale to myslím je krajnost.

4. Důvod na ten efekt je zmenšená plocha opory ve vrchu tlumiče, byla poměrně vetší v autech roku vyrobeni 2001-2002, pak od půlky roku 2002 to změnily (viz. katalog) - tak ten problém mají vši MINI R50-52-53 roku 2002 a dal (viz. ještě §2 a §3)
Screenshot.JPG
schema přední nápravy

5. všechní vzpěry nepomáhá od mushrooming-u, mohou jenom trošku zmenšit rychlost pohoršeni.
(Asi nemuseli! vzpěra musí zlepšit řízeni auta, zvetšet citlivost volantu; nemá žádného tykání do posíleni pevnosti karoserie)

6. všechní kotouči nebo naložení co se montují nahoře karoserie (které worrycz radí nahoře), se vzpěrou nebo samostatní, nepomáhá od mushrooming-u, mohou jenom trošku zmenšit rychlost pohoršeni; viz. fotku:
CRV_std_detail.jpg
Mushrooming pod naložením


7. jeden osvědčený způsob odolávat mushrooming je instalace naložení POD karoserie, co praktický zvětšit plochu opory tlumiče a tak zmenšit tlak lokálně na části karoserie. Existují připravení naložení (Madness z USA nebo CarvenSpeed z Británie)
Strut-Plates-both.jpg
Zleva Madness, zprava CarvenSpeed

8. jak vidíte, ten detail je hrozně prostý, a tak kdo má zkušenost ve řezaní metálů... tak možně ho vyrobit samostatně, jak píše Kubo - v Kyjevě a Minsku ten problém vyřešili stejně: naprosto přiložte kus papíru z dolu karoserie, obijte tužkou a už máte schema toho detailu! možně odstoupit 2-3 mm pro prostější montáž. Dělají ten detail z oceli nebo z durale, tloušťka stáčí 2-3 mm (Kubo udělal až 4) - limituje tam délka šroubů, ale určitě možně šrouby vyměnit na vetší.
Z takovým set-upem Mini z Ruska/Ukrajiny už najely desítky a stovky tisíc kilometrů a mají vůbec žádní mushrooming.

9. Mini 2. generace (R55-56-57) mají zlepšení tvrdost karoserie a měkčí podvozek, tak žádní mushrooming nemají (doufam že 3. generace F54-55-56-57 asi nemá ten problem)

Re: mushrooming

18. dub 2017 09:56

Zajímavý, prohledal jsem tohle forum a nenašel jsem že by se to tu nějak extra řešilo. Nikdo se tím nezabývá? Mám se podívat pod kapotu jestli to nemám taky nebo se na to mám vykašlat? :-)

Re: mushrooming

18. dub 2017 18:14

...ahoj u mého auta, je tato vada taky.
Myslím, že je to vidět, i když se na Mini podíváš ze strany, předek auta je níž než zadek.
Probíral jsem to s Romanem cca před 6 roky, ale jelikož nedošlo k další progresi a pravděpodobně bych musel dát pryč vzpěru v motoru mezi nápravami,
tak jsem opravu odsouval a odsouval...
mrkni se, pokud jsi "vzal" nějaké díry (pravděpodobnost 99,9 %, tak to uvidíš :)

Re: mushrooming

18. dub 2017 19:29

big_ben_cz píše:Zajímavý, prohledal jsem tohle forum a nenašel jsem že by se to tu nějak extra řešilo. Nikdo se tím nezabývá? Mám se podívat pod kapotu jestli to nemám taky nebo se na to mám vykašlat? :-)

Myslím každá značková servisní stanice BMW/MINI musí mít speciální zařízeni pro vyřešení toho mushrooming-u, možně některá jiná karosárna to taky umí; když to chceš opravit tak zeptej u nich.
Problém je že tato váda se vrtati když neposílíš místo montáže tlumičů; určitě stálé ohýbání metálu ho dělá měkčí, tak ten mushroom se vrátí ne za 10 let ale rychleji.
Konečné je-li to sníženi přední části a ABS/ESP nedává vám problém, tak možně to nechat a jezdit dál :)

Re: mushrooming

18. dub 2017 20:17

Ahoj, pokud to nezasahuje do geometrie a je v normě tak bych to neřešil. Já měnil horní uložení a 'krtinec' jsem měl napravo docela dost (ale geo. v toleranci), tak jsem to opatrně zaklepal přes špalek a udělal výztuhu vrchem z duralu za pár stovek a spoustu práce.

Re: mushrooming

21. dub 2017 16:57

liborD píše:...ahoj u mého auta, je tato vada taky.
Myslím, že je to vidět, i když se na Mini podíváš ze strany, předek auta je níž než zadek.


Když jsem si změřil na úrovni kol výšku auta od země k vykrojení blatníku tak mám výšku jak vpředu tak vzadu stejnou plus mínus milimetr.
Koukal jsem i na šrouby co drží tlumiče a nezdá se, že by se od sebe rozjížděly jak je to vidět na některých fotkách. Takže se tím asi nebudu trápit.
Odeslat odpověď