Poslední dva dny jsem strávil hledáním vhodných gum na mé 18x7 JCW R109 disky s offsetem ET52. Podělím se, abych případně ulehčil budoucím kupujícím.
OEM JCW disky mají vysoký offset (čert ví proč) a šířku 7", ideálnější by bylo 7,5" s nižším offsetem. Standardně BMW při montáži dává omezovač zatáčení, aby nedošlo k drhnutí na vnitřní straně kol při extrémních podmínkách. Podle ohlasů to nikomu bez něj nedrhne a nikdo pořádně neví, co by tam vlastně mělo drhnout, takže i bez něj je to plně v pohodě. Protože plánuju JCW Brembo 4 pot brake kit, který není s těmihle vysoko offsetovými disky kompatibilní, koupím rovnou 5 mm podložky pod kola, které sníží offset na ET47, vyřeší budoucí problém s třmeny a zároveň pojistí, že nebude potřeba ten omezovač zatáčení za žádných okolností.
Co se týče pneu, tak je to taky zajímavé. Standardní rozměr je 205/40 R18, na můj vkus moc úzké, nabídka pneu je omezená - buď runflaty nebo drahé Michelin PS2 atp.
Další možnost, která nedrhne, je 215/35 R18, nabídka slušná (výborné Goodyear Eagle F1 Asymmetric se solidní cenou), jenže výška pneu je jen 75 mm a není to žádná slast - srovnatelné s runflaty na 17" (ale mnohem lepší než runflaty 205/40 R18). 215/35 R18 mají lehce nižší průměr a sníží auto o 6 mm a dojde k lehkému posunu rychlosti na rychloměru - cca o 1,5% víc než ve skutečnosti (teď mi to ukazuje 54 místo 50, takže bych očekával potom 55-56 km/h při 50 km/h).
Varianta 225/35 R18 (dostupné stejné Goodyeary) není na 17" vhodná, šlo by to, ale vůbec se to nedoporučuje. U disků s takhle vysokým offsetem by mohl být problém s drhnutím o tlumiče. Chtělo by to 12 mm spacer vpředu (5 mm spacer vzadu stačí), jenže to by zase prodražilo sady bezpečnostních McGard šroubů, byly by potřeba 2 (40 mm a 33 mm), a už by teoreticky mohl být problém s drhnutím o blatníky, hlavně při sníženém podvozku.
Ještě je tu poslední varianta 215/40 R18. Výška gumy 86 mm - podle majitelů mnohem příjemnější než 215/35 R18 (a víme jak vypadají naše silnice po zimě...), a vypadá krásně nízkoprofilově taky. Kolo má průměr o 13 mm větší než 205/45 R17, takže lehounce zvedne auto (o pár mm) a lépe vyplní oblouky. Problém s drhnutím
není. Rychloměr ukazuje o 2% méně (1-2 km/h méně při 50 km/h rychlosti), takže by de fakto mělo dojít ke zpřesnění (ze současných špatných 54 km/h při padesátce na 52 km/h). Samé výhody, jediný problém je, že najít gumu v tomhle rozměru je celkem potíž. U ostatních rozměrů to je v pohodě - ty Goodyeary Eagle jsou špica.
Vybíral jsem 215/40 R18 z Toyo Proxes T1 Sport, Hankook Ventus V12 Evo, Falken FK452, Continental Sport Contact 2 a Vredestein Ultrac Cento - všechno Ultra High Performance pneu. Po dlouhém studování recenzí uživatelů a výsledků v testech jsem vybral Toyo Proxes T1 Sport, která je srovnatelná s Goodyear Eagle F1 (nebo i Michelin Pilot Sport 2). Na mokru o krapítek horší než Eagle, na suchu o krapítek lepší. Je velmi tichá, dobrá výdrž (výrobce dává záruku 20000 mil). Má i ochranu ráfku, i když prý ne tak velkou jako Eagle nebo ContiSportContact 2.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Toyo/Proxes-T1-Sport.htmhttp://www.tyretest.com/summercar_tyres/toyo/proxes_t1_sport/index.htmlHankooky jsou taky dobře hodnocené, o trochu horší než Toyo, Falkeny o trochu horší než Hankooky. Vredestein prý nic extra.
Cenově vychází na 3700 Kč, což je velmi příjemná cena, ve srovnání s pneu typu Michelin PS2, Continental Sport Contact 2 atp. Je blbý, že ty nejlepší pneu typu Michelin PS3, Continental Sport Contact 5 P nebo Goodyear Eagle F1 Assym 2 se v tomhle rozměru nedělají... Všichni dělaj až 225/40 R18, které už na Mini nejdou.
Kdybyste někdo řešil otázky kolem 18" kol, pneu, a jejich kompatibility s autem nebo věci kolem spacerů, tak se mě zeptejte, teď už musím po přečtení fór mini2.com, totalmini.com a jiných vědět snad všechno
PS: Bezpečnostní šrouby na normální kola Mini 2. gen. doporučuju McGard 27226SUB, jsou 28 mm, takže akorát.
Edit 2.12.2011:
Hm, do TP se nechají zapsat jen 205/40 R18, rozhodl jsem se neriskovat a koupit tyto místo 215/40. Na výběr moc není, ale něco se najde. Run-flaty ponechme stranou, normální člověk si je nepořídí. Zbydou 3 kvalitnější pneu:
Michelin Pilot Sport PS2 205/40 R18 86Y - špičková, ale nahrazena PS3, která se v tomto rozměru nevyrábí. Pokud se nechají sehnat, tak cena je 6500 Kč.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Pilot-Sport-PS2.htmhttp://www.tyretest.com/summercar_tyres/michelin/pilot_sport_ps2/index.htmlHankook Ventus S1 Evo 205/40 R18 86Y - také velice dobrá a za špičkovou cenu 3200 Kč. Velmi dobré umístění v testech. Na jaře 2012 vyjde nástupce evo2, ale ten se nebude zatím dělat v tomhle rozměru, pod 225 nejspíš až 2013.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hankook/Ventus-S1-evo.htmhttp://www.tyretest.com/summercar_tyres/hankook/ventus_s1_evo/index.htmlhttp://www.hankookpneu.cz/web/doc/Testy_AutoMotor_a_Sport_2010.pdfPak je tu ještě Dunlop SP Sport 01 205/40 R18 za cenu 4800 Kč s ne nějak skvělým hodnocením.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Dunlop/SP-Sport-01.htmhttp://www.tyretest.com/summercar_tyres/dunlop/sp_sport_01/index.htmlJako kvalitativní a cenový kompromis naprosto bezkonkurenčně vychází Hankook Ventus S1 Evo, paráda, že se v tomhle rozměru dělají tak dobré pneu.