Logo
Právě je 28. bře 2024 22:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 226 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 08. led 2016 12:14 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. črc 2015 12:15
Příspěvky: 51
Bydliště: Praha
Scenic (03-09) má rozteč 4x100 a kotouče 300x24 mm.


Přílohy:

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 08. led 2016 12:36 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 02. úno 2013 21:21
Příspěvky: 195
Bydliště: Praha
Super, nakonec nějaký vhodný kotouč na úpravu najdem, rozdíl 4mm tj. 2mm na poloměru by nemuselo tolik vadit, předpokládám, že destička nesedí na kotouči až do kraje (největšího průměru).
Nemáte někdo přesné rozměry kotouče AP Racing?.. hlavně hloubku?
Díky M.

_________________
cooper S, 2005, JCW + GP soft


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 08. led 2016 13:02 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 10. led 2005 10:35
Příspěvky: 676
Bydliště: Plzeň/Praha
tak ono tech veci je vic, stredova dira kotouce, hloubka kotouce, umisteni aretacniho sroubku atd....

a presne MG ma roztec 4x95

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. led 2016 08:59 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra

Registrován: 10. črc 2013 21:33
Příspěvky: 92
Bydliště: Praha
Ahoj, za zeptani nic nedam...
Nemate nekdo na prodej predni kotouce na r53? Spis drazkovane, nebo vrtane... Pred casem jsem tu zahlidl zajimave, ale ted, kdyz potrebuju je nemuzu najit. Asi jsou uz prodane.
Diky


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. led 2016 09:37 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. črc 2015 12:15
Příspěvky: 51
Bydliště: Praha
Vrtaným bych se vyhnul.. Ještě jsem neslyšel, že by někomu nepopraskaly..


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. led 2016 11:36 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1734
Bydliště: Hradec Králové
Já s origo vrtanými a drážkovanými 316 mm nemám problém, zatím 35 tisíc km.

_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. led 2016 12:06 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. črc 2015 12:15
Příspěvky: 51
Bydliště: Praha
Nevím, jak jsou na tom OEM. Kdykoliv jsem viděl děrovaný (AP, Brembo, Zimmerman), pokaždé byly všude vlásenkové praskliny. Patrně jsou ale výjimky.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. led 2016 12:32 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 10. led 2005 10:35
Příspěvky: 676
Bydliště: Plzeň/Praha
a vis jakym zpusobem byly kotouce/brzdy pouzivany? Vlasenkove praskliny je vlastnost vznikajici nadmernym zatezovanim vicekrat za sebou, tyto praskliny ti vzniknou pri stejnem stylu jizdy i na plnych kotoucich.....

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. led 2016 13:30 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. kvě 2014 11:46
Příspěvky: 321
Bydliště: Praha 5
No, já taky v pohodě. Měl jsem na MG ZR (Rover 25 - 1,8 litr, 160 koní) děrované MTEC (což není žádná super značka a je to za solidní peníz), tahal jsem to několik let několikrát do roka na okruhy (Mýto, Brno, Sosnová) a vydrželo v pohodě...
Tak se toho nebojím a dám si to zase.

_________________
'S' 2007 ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. led 2016 14:56 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra

Registrován: 10. črc 2013 21:33
Příspěvky: 92
Bydliště: Praha
co jsem se dival, tak bud jsou derovane zkrz a nebo maji dirky hluboke jako drazky, takze zkrz nejsou... no nic, kdyz nekdo nic nenabidne vezmu zimmermanny, nebo jen drazkovany bremba no... nejsem zadny zavodnik :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. led 2016 20:34 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. črc 2015 12:15
Příspěvky: 51
Bydliště: Praha
Stačí zajít na libovolný fórum, kde se probírá problematika děrovaných kotoučů. Plnej popraskanej jsem ještě neviděl. Cituju z racingforum.cz:

každej vrtanej kotouč (a tím i setrvák odlehčenej odvrtáváním..) je náchylnej na praskání-a je jedno jestli si to doma vrtal sám,nebo už ve fabrice)-praskaj i kotouče na porsche a spol...(už jsem se o tom rozepisoval na fiatbravoklubu)

Okraje děr jsou potencionálním zdrojem napětí,který tam vzniká při brždění vlivem teplotní roztažnosti - okraje děr jsou "studený" ,"maso" kotouče teplý, každý místo se pak roztahuje jinak a vznikaj vlasový trhlinky,případně se kotouč kroutí..

Na tom kolik maj kotouče najeto pak vůbec nezáleží-jsou případy,kdy popraskaly i nový kotouče,a vada materiálu to nebyla...Vrtaný kotouče k tomuhle maj chronickej sklon -u závodních aut,kde se měnily kotouče třeba i během závodu,či závod od závodu to je trochu jedno,tam šlo zpočátku o efektivní odvod plynů vznikajících při břždění,který by jinak tvořily plynový polštáře a zmenčovaly třecí plochu.S nástupem novejch materiálů destiček je vrtanej kotouč pouse designovou záležitostí...

Na osobáky a sporťáky dávaj vrtaný kotouče výrobci proto, že to jen líp vypadá a z 90% nepředpokladaj takovou tepelnou zátěž,že to popraská...to že to má trochu lepší čistící schopnosti za jízdy v mokru je hodně malá výhoda ,když se pak při flekování nemůžeš spolehnout na to jestli ten kotouč vydrží, nebo se rozletí.Mohl bych nafotit vrtanýho zimermana z kámošový imprezy, co z něj zbylo, kdybych věděl kde mu je konec... auto nedopadlo dobře..skončilo v pangejtě na boku,otlučený ze všech stran,KO převodovka,a žulovej patník 10cm od hlavy...


A tyhle názory se opakují napříč internetem nejenom na CZ fórech. Ale tím nechci určitě nikoho nabádat, případně něco vyvracet..


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. led 2016 21:25 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 10. led 2005 10:35
Příspěvky: 676
Bydliště: Plzeň/Praha
ale jak jsem ti psal, je to o stylu jizdy.... tyto praskliny vznikaji pri intenzivnim a opakovanem namahani.... o stylu pouziti v tom tvem "clanku" neni ani zminka.... ale jsou to zbytecny dohady, pro bezne pouziti je to uplne fuk jestli derovane / drazkovane a nebo plne kotouce....

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. led 2016 22:15 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. črc 2015 12:15
Příspěvky: 51
Bydliště: Praha
Tak jasně, pro rohlíky se s tím dojet určitě dá :D (legrace) Obecně jsem vycházel z toho, že když už někdo má R53, dá se očekávat, že brzdy nějakou zátěž zažijou a drtivá většina lidí, který znám, s nimi měla problém nebo se jim rovnou vyhýbala. Toť vše.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. led 2016 22:28 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 25. lis 2015 20:33
Příspěvky: 21
Bydliště: Praha
to Tina.: Tak praskající Zimermany jsou už docela profláknuté.

Nevim zda lze koupit i v rozměrech vhodných na Mini, ale mě a spoustě lidem v okolí se osvědčila kombinace kotoučů EBC High Carbon Blades a destiček Ferodo DS 2500. Vhodné na normální ježdění a nějaké to blbnutí na okruhu :-)

Obrázek

_________________
Mini (R50/R56) - budoucí auto přítelkyně (2020)
Civic 10G 5D 1,5T MT Sport Plus - moje daily
Civic 8G 5D 1,8 MT Sport - staré daily
Crx DelSol 1,6 VTi - moje víkendovka


Naposledy upravil 2bep dne 15. led 2016 09:04, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14. led 2016 10:34 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. kvě 2014 11:46
Příspěvky: 321
Bydliště: Praha 5
Po 2 letech na autě, 20.000 km, takových 8 ježdění na okruzích, kdy jsem to rozhodně nešetřil. Jediné, tak po sjetí z okruhu jsem dochlazoval pomalou jízdou a nezaparkoval jsem to hned.
Je to teda to MG ZR, 160 koní a ne Mini. Výkon ale jak R53, s kterým jsem se tenkrát taky 2x projel a nepřesvědčilo mne to tenkrát měnit (to až R56 S).
Bohužel nenajdu fotky v plném rozlišení, ale žádné trhliny tam nebyly. Tohle je moje zkušenost. Je fakt, že to auto nemělo 400 koní jak některá Subaru a 'drsnost' jízdy na okruhu byla ovlivněna i zbytkem auta, které je normálně silniční bez úprav jako klec, vybrakovaný interiér atd...


Přílohy:



_________________
'S' 2007 ;)
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16. led 2016 00:18 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. led 2005 12:58
Příspěvky: 438
Bydliště: Frýdek-Pístek
K tématu brzdy mám jednu čerstvou a drahou zkušenost.. Auto jsem koupil s brzdama AP Racing a nadšený prémiovýma brzdama se kochal pohledem na ně jak vyplňují 17" disk.. jenže kotouče už tehdy byly starší a auto neskrývalo, že bylo stavěné na to, aby nebyly obavy pořádně ho prohnat po okruhu.. samozřejmě nevím jak moc prasácky se k nim bývalý vlastník choval, jestli je zahříval postupně, jakou směs destiček používal atd. ale prostě už při koupi byly u těch děrovaných kotoučů viditelné vlásečnicové prasklinky od těch dírek k obvodu.. Mechanik v servisu mně na ně upozornil, že na okruhu to může dělat bordel anebo dokonce v nejhorším případě kotouč zcela rozpadnout.. vzhledem k ceně AP Racing samotných náhradních kotoučů jsem si ale řekl, že to raději risknu.. tak jsem jezdil a brzdil a dokonce se s nima vydal na dobrodružnou cestu do "Green Hell - Zelené Peklo".. Na Severní smyčce Nürburgringu jsme odjeli jen pár kol a i to stačilo, aby cestou zpět začaly kotouče kopat do pedálu při brždění, jak se ty mikroprasklinky zvětšily.
To mně teda donutilo rozjet kola dějin a začít řešit. Hledal jsem všechny možnosti jak to obejít, abych nemusel kupovat ty drahé originál kotouče AP Racing. Ale prostě kotouče s mírama rozteč 4x100mm a 304mm x 24mm nikdo jiný nedělá.. Psal jsem i do KAVS apod. ale každý extra výrobce dělá jiný speciální rozměr jen pro své brzdiče. Nejbližší co jsem našel byla právě ta varianta MG TF, které rovněž používaly přebrandované AP Racing brzdy. Jenže rozteč mají 4x95mm.. navíc jsem netušil nic o tom jestli tvarování kotouče a odsazení od náboje je stejné jako u Mini.. takže když jsem zjistil, že v ČR je oficielním dovozcem AP Racing závodní tým Šenkýř Motorsport, napsal jsem jim a zjistil následující.
Byli dle katalogu schopni objednat jak děrované, tak o něco dražší drážkované kotouče a několik variant brzdových destiček od 3 výrobců v kategoriích street, fast road a racing.
Takže jsem po neblahých zkušenostech s děrovanými kotoučemi a radami ze všech stran, objednal drážkované kotouče a desky měli skladem. Jenže z mi nepochopitelných důvodů od objednání k doručení uplynulo víc jak 3 měsíce.


Přílohy:


_________________
"Never drive your Mini faster, than your guardian angel can fly!"
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16. led 2016 01:31 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 02. úno 2013 21:21
Příspěvky: 195
Bydliště: Praha
Ahoj,
mohu tě poprosit, než je nasadíš, o změření hloubky kotouče, případně porovnat další rozměry s výše uvedeným kotoučem Renault
Díky M.

_________________
cooper S, 2005, JCW + GP soft


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. led 2016 15:34 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 09. pro 2014 18:52
Příspěvky: 36
Bydliště: Jižní Morava
Přátelé, kamarádi!
Na předku "obyčejného" coopera mám origo kotouče ve stadiu vyměnit a zahodit.
Jaké kotouče - od jakého dodavatele použít? Originál od BMW?
Nejezdím po okruhu, spíš pro ty rohlíky, ale někdy trapem...
No a kdyby už, tak jaké větší kotouče použít, nechci-li měnit třmeny? Na 16" disky.
Dík.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29. led 2016 13:57 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 09. led 2014 13:22
Příspěvky: 31
Bydliště: Lipník
Ahoj, kdyby nekdo chtel tak mam original predni i zadni kotouze z R53 co jsem nedavno sundal. Jsou jeste pouzitelne predni i zadní, kdyb mel nekdo zajem muzu premerit tloustku a tak. Na predních je cca 1mm rantlik ktery by se dal stocit na soustruhu. Foto a dotazy do soukrome zprávy prosím. Za nejakou symbolickou cenu se domluvime.

_________________
MINI R53 06/2006


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 01. úno 2016 11:52 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 09. pro 2014 18:52
Příspěvky: 36
Bydliště: Jižní Morava
Chci jen nové, nepoužité zboží.
Originál, co tam byly, na moje ježdění stačí.
Ale kdyby už, tak nejaké větší, ale s minimem (vyzkoušených) úprav. Na 16" kolo.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 226 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz