NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

Koupě Mini Clubman (S)
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=68&t=9162
Stránka 11

Autor:  karel-prague [ 22. říj 2018 18:21 ]
Předmět příspěvku:  Koupě Mini Clubman (S)

Ahoj pánové,
už tady několik měsíců šmíruju a čerpám informace, a tak mě napadlo, že bych se mohl konečně zaregistrovat.
Původně jsem měl v plánu koupit Coopera S, nicméně mě to v poslední dobou nějak žene ke Clubmanovi.
Bude to auto na denní ježdění ročně cca 20 000 km. Ideálně opět varianta S, ačkoliv by možná stačila varianta bez turba, kdyby byl dobrý poměr cena/stav. Chci to v automatu, zvyk je železná košile. Většina aut v inzerci má nájezd kolem 150 000 km
Nedělám si iluze, že cca deset let staré auto bude bez dalších investic. Rád bych shrnul, co jsem pochytil ze zdejší diskuse. Případně mě doplňte, prosím. Jestli jsem správně pochopil, tak největší kámen úrazu dlí v motoru. Hned nebo časem mě bude čekat toto:
Komplet rozvody
Vodní pumpa
Alternátor
Lambda sonda
Klínový řemen
Repase turba
Dekarbonizace motoru
Kdyby měl někdo přehled o aktuálních cenách, budu moc rád.
Tuším, že i roční servisní náklady budou mírně vyšší, ale pro nás, co máme mimo jiné rádi Alfu Romeo, je tak nějak jasné, že za krásu se platí:)))
Automatická převodovka je podle všeho vcelku bezproblémová. Elektrika moc nezlobí.
Nejlepší servis je podle místních referencí OKCZ v Hradci.

Pro Mini jsem měl vždy zvláštní slabost, tak mě to snad po koupi nepřejde.

Autor:  lachyn [ 22. říj 2018 19:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě Mini Clubman (S)

- vzduchova pumpa
- viko motoru (nelze vymenit PCV membrany)
- pretesneni privodu a odvodu z turba (olej/voda)
- pretesneni olejoveho chladice
- domecek termostatu + vedeni k vodni pumpe
- skrtici klapka
- gufera na ventilech (zvysena spotreba oleje)

a pak spotrebak typu
- svicky
- civky
- vstriky

+ ja sem jeste menil u OKCZ ridici jednotku motoru, kterou asi odpalily vstriky (nebo naopak) :)
:mrgreen:

Autor:  karel-prague [ 23. říj 2018 18:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě Mini Clubman (S)

Nic z toho se mi nezdá úplně jako průšvih za raketu, když by se teda nestalo všechno najednou:).
Jak jsem to tady pročítal, tak jsem z toho dostal takový pocit, že na jednu stranu se maj ty motory děsně kazit, ale na druhou stranu se to reálně s přihlédnutím na stáří aut neděje nijak často.

Autor:  MiniMike [ 24. říj 2018 16:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě Mini Clubman (S)

Bude to kus od kus... pokud budes kupovat to nejlevnejsi, da se predpokladat problemy, ale i vyssi cena rovnou nemusi znamenat kdovijaky stav....

Ale jinak je to proste bezne auto s beznymi zavadami, ktere je nachylnejsi na spatny servis....

Autor:  vasek.x1 [ 26. říj 2018 14:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Koupě Mini Clubman (S)

Zdravím, já Clubmana jako svoje první Mini koupil vloni touhle dobou, v eSku, N18 motor, měl najeto 81kkm, teď má 107tis. S Miníkem jsem celkem nadšený (zvláštní kombinace slov). To celkem je proto, že mě vždycky nechal ve štychu, když jsem ho potřeboval. Na druhou stranu to byla pokaždé víceméně blbost a vynahradí to radostí z jízdy (jenže podobnou radost ze švihání zatáček udělá i Yaris v 1.5 VVTiE, akorát mu chybí 73 koní a posez za volantem oproti Mini není nic moc). Používám ho na denní ježdění, většinou po Praze. Takže jsem řešil:
- závada P1030, zatím 2x - je to něco s nastavením Valvetronicu, důvod v Renocaru nenašli, jen rekalibrovali (naopak mi řekli, že v životě neviděli Mini v tak dobrém stavu... tak nevím) - obecně je tam trochu konstrukční chyba, která ve chvíli, kdy se motoru nedává moc zabrat, zanáší něco kolem Valvetronicu a ten pak nemůže rozumně hýbat vačkami.
- zapalovací cívka (otázka necelých 400 Kč), vzal jsem to radši i se svíčkami, jedna byla lehoulince načernalá, ale prostě když se to stane při nájezdu na dálnici do šňury kamionů, tak to není úplně příjemný moment.
- prodřená hadice chladicího okruhu o převodovku - opět konstrukční chyba držáků těchto hadic v kombinaci s nesmyslně ostrými hranami skříně převodovky - auto nemá senzor na hladinu chladicí kapaliny, tak se to člověk dozví blbě až z hlášení o přehřívání (protože teploměr to taky nemá).
- a olej měním jednou za 10tis., většinou během té doby taky litřík doleju (Castrol Edge 0W-30, teď jsem dal Mobil 1 FS 0W-40, tak uvidím, jestli se to změní). Nicméně ten motor dokáže nesežrat během 5tis. km ani ň a pak se s ním jede 200km trošku pilečka a dvě decky jsou ty tam. Takže doporučuji kontrolovat, hladinoměr ani teploměr oleje to taky nemá. A výměna oleje je docela nepříjemný opruz, vzhledem k tomu, kde je schovaný filtr - musí se odmontovat expanzka na chladicí kapalinu, která je navíc k výstupní hadici připojená spojením kužel-kužel a převlečnou svorkou, takže když se s tím hne, samozřejmě to přestane těsnit a člověk si tou horkou kapalinou poleje ruce...
- neřešil jsem vůli v opěradlech sedaček - prostě se kolem nastavené pozice hýbou, řekl bych v ramenou je to tak o centimetr. Ale neštve mě to tak, abych s tím něco dělal, dělá mi to od začátku na obou sedačkách :)
- řve to na sjeté destičky trochu moc brzo (cca 4mm vrstva) a to způsobem, že se rozsvítí červená kontrolka brzd, ale sjeté kotouče to poznat neumí (zase konstrukční pitomost). Mimochodem červená se rozsvítí, i když se jen nevymění čidlo sjetých destiček...
- a co mne trochu překvapilo je poměrně velký rozdíl mezi jízdou na 16" a 17" kolech - na šestnáctkách je to auto docela nedotáčivé a takové těžké do zatáček, na sedmnáctkách je sním teprve sranda a reaguje na drobné vstupy. Nutností je ovšem vypnout stabilizační systém, jinak je nedotáčivé pořád.
Tak snad budou výše uvedené informace k něčemu. Jen dodám, že z předchozích servisních záznamů mám informaci jen o výměně termostatu. Prostě myslím, že k tomu musí člověk přistupovat tak, že když se sloučí francouzský a německý engineering v anglickém autě, tak to prostě nemůže dopadnout skvěle :)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/