Logo
Právě je 29. bře 2024 02:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 14. led 2015 23:26 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 01. led 2015 23:22
Příspěvky: 575
Bydliště: Praha
Už pár dní čtu tohle forum a rady ohledně nákupu MINI a udělal jsem si následující obrázek.
Doufám, že tohle shrnutí pomůže i ostatním nováčkům aby nemuseli číst tolik příspěvků a aby se neptali pořád na to samé :-) Takže já jsem si to všechno nejdříve přečetl a ted se budu ptát :-)

Převodovky:
6 kvalt - má ho Sko a býva spolehlivejsi než 5ti kvalt
5 kvalt mají atmosférické verze a býva poruchovější
do roku 2004 měl Cooper převodovku Midland která je poruchovější než Getrag co byl montován od modelového roku 2004 ,tedy po faceliftu což je podzim 2004 a novější, auto se pozná se mimo jiné podle toho že mlhovka je v nárazníku, zatímco předtím tam byla "couvačka" , stejně tak jsou jiná zadní světla
Cooper S měl již od první generace převodovku Getrag

Cooper S:
1.generace je 2001-2006 (120kw) facelift 2004 (125kw) a má kompresor
2.generace je 2007-2013, motor má turbo (128kw), facelift v roce 2010 a motor má turbo (135kw) - u tohoto motoru bývaji problémy s turbem a rozvody. Je to motor PSA, který na jednu stranu získává různá ocenění typu "motor roku" ale na druhou stranu je to lehce průserová záležitost a nevyniká spolehlivostí, že už se to dostalo i do časopisů jak jsem zaznamenal...

Cooper atmosférická verze:
1.generace má výkon 85kw a motor Chrysler
2.generace má výkon 88kw motor vzniklý spoluprací BMW a PSA osazovaný společně se 6°převodovkou

Problémy zaznamenatelné při zkušební jízdě:
Spojka jde ztuha = problém
Zvuk ve stylu "myši v motoru" = problém rozvody nebo napínák

Shrnutí:
1) pokud chci "jen jezdit" a očekávat méně problémů tak si ideálně koupit Cooper s atmosférickým motorem po faceliftu abych měl méně poruchovou převodovku
2) pokud si kromě ježdění chci užít tak si ideálně koupit Cooper S maximálně modelový rok 2006 (kvuli problémum s turbo motorem v pozdějších modelech)

Z mého úhlu pohledu, pokud si chci užít tak mi vychází jako volba Cooper S do roku 2006 s kompresorovým motorem.
Pochopil jsem to správně? Je to dobrá volba?

Updatováno a opraveno na základě připomínek zkušenějších kolegů :-)

_________________
MINI COOPER S 2006
KAVS Pulley 15%
GP software by OKCZ
Neexistuje racionální důvod si koupit MINI, tak jsem si ho koupil :-)


Naposledy upravil big_ben_cz dne 15. led 2015 22:26, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14. led 2015 23:56 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 10. kvě 2013 19:50
Příspěvky: 326
Bydliště: většinou Česká Třebová
Já myslím, že je to dobrá volba :bigups: Za rok a půl najeto 30000 většinou dost svižných km bez problémů :banana:

_________________
Jezdím jen tak rychle, jak můj anděl strážný lítá. Nooo, někdy i trochu rychleji...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15. led 2015 17:56 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. zář 2013 19:26
Příspěvky: 45
Bydliště: ...u výčepu (pod Radegastem)
Ještě lepší volba je koupit si nové auto. :biggrin:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15. led 2015 18:00 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 10. led 2005 10:35
Příspěvky: 676
Bydliště: Plzeň/Praha
toucan: tak to si uplne nemyslim jestli je nejaka vyhra....


jinak jeste doplnek - 2.generace eSko - predface mel 128kW a facelift 135kW... to tam mas spatne uvedeno...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15. led 2015 18:07 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 08. led 2005 16:57
Příspěvky: 1012
Bydliště: Hradec Králové
Další chyba esko 1.generace mělo vždy "bezporuchovou" převodovku Getrag. Takže tam není důvod volit facelift.

_________________
IS IT LOVE??????????..............Mini

Prodej veškerých ND na MINI R50 R53. Výkup vysloužilých Miňíků.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15. led 2015 22:15 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 01. led 2015 23:22
Příspěvky: 575
Bydliště: Praha
toucan píše:
Ještě lepší volba je koupit si nové auto. :biggrin:


To je v mnoha případech pravda. Myslím, že nebudu sám, ale spousta lidí nemá zrovna volnejch 800 táců na vymazlenej novej kousek. Někteří kromě toho, že si chceme udělat radost taky třeba živíme rodinu a jiné věci, které někomu můžou připadat nesmyslné...

_________________
MINI COOPER S 2006
KAVS Pulley 15%
GP software by OKCZ
Neexistuje racionální důvod si koupit MINI, tak jsem si ho koupil :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15. led 2015 22:27 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 01. led 2015 23:22
Příspěvky: 575
Bydliště: Praha
Díky chlapi na nalezené chyby, opravil jsem to at to je všechno pekně pohromadě. Třeba to někdy pomůže i dalším budoucím fandům Mini.

_________________
MINI COOPER S 2006
KAVS Pulley 15%
GP software by OKCZ
Neexistuje racionální důvod si koupit MINI, tak jsem si ho koupil :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11. úno 2016 20:49 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. úno 2016 13:17
Příspěvky: 4
Bydliště: Lovčice
Zdravím kolegové
včera jsem koupil cooper S rv2003
auto se mi už po cestě od prodejce nějak nezdálo..tzn.na 120kw prostě auto nejelo
dnes ráno jsem nastartoval a od kompresoru se ozývá takové chrastění(kovové)
myslíte,že je to kompresor?poradí někdo?
děkuju


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15. úno 2016 18:34 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 05. lis 2012 18:53
Příspěvky: 25
Bydliště: Ivančice
big_ben_cz píše:
....
Cooper S:
1.generace je 2001-2006 (120kw) facelift 2004 (125kw) a má kompresor
2.generace je 2007-2013, motor má turbo (128kw),
....


jen drobnost: 2. generace se vyráběla už v r. 2006 (já sám takové auto mám :-))


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15. úno 2016 18:40 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. úno 2016 13:17
Příspěvky: 4
Bydliště: Lovčice
Noo..to jste mi poradily :D
To vim taky,ze tam mam kompresor..ale ptal sem se..jestli maly vykon je zpusobeny spatnym kompresorem
:roll:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15. úno 2016 22:40 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 08. led 2005 16:57
Příspěvky: 1012
Bydliště: Hradec Králové
Vem auto a vrať ho dokud je čas. Nevím co tady čekáš za rady. Bohužel auta nejsou samoopravná :!:

_________________
IS IT LOVE??????????..............Mini

Prodej veškerých ND na MINI R50 R53. Výkup vysloužilých Miňíků.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15. úno 2016 22:45 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. úno 2016 13:17
Příspěvky: 4
Bydliště: Lovčice
Tady je to samej rozumbrada...kam sem to vlezl :roll:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15. úno 2016 23:23 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 05. lis 2012 18:53
Příspěvky: 25
Bydliště: Ivančice
jerry71 píše:
Noo..to jste mi poradily :D
To vim taky,ze tam mam kompresor..ale ptal sem se..jestli maly vykon je zpusobeny spatnym kompresorem
:roll:


Muj spot nebyl radou pro tebe, ale byla to poznámka k bigbenovu shrnuti (!).


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16. úno 2016 00:00 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. čer 2008 13:44
Příspěvky: 1869
Bydliště: Nord Czech
Ciste obecne opravy Eatonu jsou docela nakladna zalezitost.
Uz jsem to tu psal. Nahradni dily drahe a skoro nesehnatelne.
Pri vetsim poskozeni kdyz bezi na sucho dochazi k destrukci luzek lozisek a hlavne ozubenych kol ktera prave nesezenes.
Suma sumarum muze to toho spadnout s praci klidne kolem klidn 40t pokud budes shanet jiny kompresor .
Takze zvas co ti vlastne prodali a za kolik.
Zvuk zkusit poslechnout pres drevenou tycku. Stary trik motoraru.
Skutecny stav az kdyz rozeberes cely predek . vyndas ho a otevres

Motor bezi ok...?? Ono je otazkou co ma za sebou zda i on neni na pokraji sil

_________________
I love cool cars with sex-appeal = MINI
Happy MINI Friends - "Ekšn and Dance man"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16. úno 2016 00:43 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 04. lis 2009 19:13
Příspěvky: 1099
Bydliště: Michalovce (SVK)
rychlo ho vrat kym sa da,ako pise mekkk a ber prachy a utekaj :mrgreen:
a ked chces minika tak sa popozeraj tu na fore a kup z fora je tu vela krasnych kuskov
a zaucene od nadsencov :bigups:
alebo sa dohodni z niektorim z fora nech ide s tebov sa pozriet na nejake mini

kolko ma najazdene minik a aky je to presne rok?
ale ten kovovy zvuk je kompresor respektive ozubene kolieska,spojka medzi kompresorm a vodnou pumpou
cez gufero urcite vytiekol olej ako pisal pampeago :?

_________________
"Bender"
ELECTRIC BLUE
ALTA: 17% Pulley, Airbox, Oil Catch Can
ATI Super Damper 2%
Newman Camshaft 250/400
IC Airtec
GP 2 brake R56 Tarox 336x28mm
Milltek & Sports Cat Back Exhaust
Powerflex
264k 282Nm


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. srp 2016 22:47 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 18. srp 2016 21:43
Příspěvky: 8
Bydliště: Praha
Ahoj,
chápu to tedy správně, že MINI R56 Mini Cooper vyrobený 5/2007 bude mít s největší pravděpodobností ten problematický motor BMW/PSA 1.6 „Prince“? Kde to zjistím? Prokousala jsem se až sem: http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=11_3981, ale tam je označení N12B16BA nebo N12B16A a z toho moudrá moc nejsem :-/

Vycházím z informace, že motory s označením N14B16A, N12B16 se potýkaly s problematickými řetězovými rozvody (http://www.autorevue.cz/techto-20-motor ... ticleStart) a protože o tomto modelu uvažuju, tak bych to potřebovala ověřit.

Díky za radu!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. srp 2016 23:40 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. kvě 2014 11:46
Příspěvky: 321
Bydliště: Praha 5
Jo, těmto říkají 'problematické'... N12 bez turba a N14 s turbem, pokud se tedy nepletu.
Chci se vyjádřit hlavně k tomu 'problematické'. Já s tím nemám po 2 letech vůbec žádný problém. Nedojel jsem když odešel termostat a chvíli jsem nejezdil, protože Bosch dává do balení benzínového filtru špatné těsnění. Měnil jsem řetěz a napínák preventivně a měním olej po 10.000 km. Problém s motorem jinak vůbec žádný.
Někdo tu měl problémy s vysokotlakým čerpadlem a jiný zase se špatnými předchozími opravami (když dá mechanik např. jiný vstřikovač - jeden ze čtyř). I na R53 odchází kompresory a praskají hlavy.
Mně prostě ale nepřijde, že by ten motor znamenal nutně vidinu, že z auta bude za pár let nepojízdný vrak který by šel udržet při životě jen za příliš vysoké náklady... Už mi ta pověst trochu začíná štvát no...

_________________
'S' 2007 ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. srp 2016 10:54 
Online
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1734
Bydliště: Hradec Králové
Taky jsem nějak neslyšel o tom množství rozbitých motorů. Až na ten napínák nic nenormálního, chce to pravidelnou údržbu.

_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz