Logo
Právě je 28. dub 2024 01:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 26. kvě 2014 20:29 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. zář 2005 12:45
Příspěvky: 37
Bydliště: Praha / Mladá Boleslav
Zdravím všechny :) ,

žádám Vás o radu a názory. Plánuji koupi Cooper Countrymana 90 kW. Nemůžu se rozhodnout, zda připlatit za ALL4.

Porovnával jsem tabulkové parametry. Chápu, že bude čtyřkola línější a bude mít větší spotřebu. Chtěl bych ale znát Váš názor a případně zkušenosti, jestli jste se s ním někdo svezl.

Obrázek

Všiml jsem si, že je rozdíl v převodování. Ve sprintu na 100 je rozdíl, ale třeba pružné zrychlení je vyrovnané. Spotřeba je skoro o litr vyšší. Co myslíte, bude to pocitově hodně znát, že je ALL4 pomalejší? Reálně můžu počítat cca o 1 l vyšší spotřebu?

Předem děkuji, jestli bude někdo reagovat. Vrtá mi to hlavou. Trošku se peru s pocitem, že si připlatím za ALL4, ale moc pozitiv to mít nebude. Vyšší spotřeba, pomalejší zrychlení... navíc 90 kW není na závodění. U Cooper S je čtyřkola výhoda, aby se výkon přenesl na kola.

Co myslíte? Děkuju za každý názor.

Vráťa

_________________
KEEP SMILING :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. kvě 2014 21:41 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. úno 2011 14:32
Příspěvky: 250
Bydliště: Ostrava
Já bych určitě šel do ALL4. Pocitově to zrychleni nejspíš nepoznáš, neprotočíš kola v plném rejdu při vjezdu do křižovatky a dalších deset výhod čtyřkolky.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. kvě 2014 22:25 
Offline
machr minifóra
machr minifóra

Registrován: 29. lis 2010 17:41
Příspěvky: 293
U Countryho než Cooper raději Cooper D, pocitově lepší dynamika, pružný motor, nižší spotřeba. ALL4? Otázka, kde budeš jezdit, do města zbytečná, na hory nebo všestranné využití užitečná a drtivá většina zákazníků ho volí. Navíc jde o plnohodnotný pohon 4x4 s poměrem 50:50 mezi nápravami s variabilním přesunem krouťáku podle stavu povrchu silnice nebo rychlosti.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. kvě 2014 22:55 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 06. srp 2011 00:41
Příspěvky: 1116
Bydliště: českolipsko
Jsem pro ALL4, divny mit "SUV" bez 4x4...

_________________
Cooper S R53 / 11.11.2004 -=Rest in Pieces=-
Cooper S JCW R53 / 30.09.2005 -=Still In One Piece=-
Něco nového se vyClubalo, co to asi bude - 3.G ;-)

"Když si myslíš, že máš vše pod kontrolou, nejedeš dost rychle..."


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27. kvě 2014 06:53 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. zář 2005 12:45
Příspěvky: 37
Bydliště: Praha / Mladá Boleslav
Diky za prispevky,

nevedel jsem, ze Country ALL4 jezdi prevazne jako ctyrkolka. Mel jsem za to, ze jen pri ztrate adheze. To je pro me zajimava informace ;-)

Osobne se take peru s nazorem, ze mit SUV bez ctyrkolky je hloupe. Jenze na SD ALL4 nemam a slabsi D mi prislo line i ve dvoukolce. No, holt si pockam. Kdyz na to nemas, tak si to nekupuj :-) jel jsem ale s Cooper 90 kW a opravdu to jelo suprove. Jsem na vazkach, jestli by mi nestacila i dvoukolka. Opravdu to auto moc chci, ale zaroven si hlidam rozpocet :D

Jeste jednou diky za prispevky

_________________
KEEP SMILING :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27. kvě 2014 07:18 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. čer 2011 15:18
Příspěvky: 1156
Bydliště: Ústí nad Labem
Hihih já ti to jeste taky zamotam. Souhlas s miniprdikem. Je to prima vec, ale pokud nejezdis moc na hory, nejsi magor jako ja a nejezdis po polich a loukach, tak je to 4x4 k nicemu. Já bych šel taky do dvou kolky S, nebo SD jak píše Radim.

_________________
EX - Mini One R56, OKCZ Cooper 90kW, 122 koní upgrade 2015, červená - mazlík.
KTM Duke 390
EX - K Vulcan S, 45 kW - Willi
EX - K Z750R Spark black, 77,7 kW - princezna


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27. kvě 2014 08:44 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 07. kvě 2013 13:31
Příspěvky: 224
Bydliště: Stř.Č.
A jestli bude zima jako letos tak 4x4 asi bude k ničemu (a vlastně i zimní gumy :lol: ). Bydlím v přírodě s docela pekelnejma kopcema a letos mi čtyřkolka stála a zvládal to miník... :banana:

_________________
MAXI lidi jezdí v M I N I
Cooper R56 (snad je v dobrých rukách)
Cooper F56 S
(vzpomínám na něj s láskou)
Countryman SD


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27. kvě 2014 12:00 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. kvě 2012 17:50
Příspěvky: 128
Bydliště: Praha/Karlovy Vary
Pokud nejseš na horách 4 měsíce v roce, tak ALL4 není potřeba. To říkám jakožto majitel Countrymana s ALL4, který jel i s předokolkou. Je hodně důvodů pro i proti, ale vždycky nakonec záleží na tobě a jak budeš auto používat. Já příště na 4x4 trvat nebudu, přestože jsem si dříve myslel, že ho nutně potřebuji.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27. kvě 2014 22:07 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 29. bře 2011 23:57
Příspěvky: 1653
Bydliště: North Bohemia, origin MI, SVK
zajtra prejdem s CM metu 100tkm.

Spotreba s chipom klesla odhadom o 0,8l na 100km...
tak to by si mal hned "vratenu" nadspotrebu za All4...

moje poznatky - All4 funguje vcelku nenápadne, ale dáva tomu autu ten pocit istoty a záberu - hlavne za mokra pri teplotách v okoli nuly...aj na tu miernu zimu to bolo skoro každé ráno.

takže v prípadoch keď jazdíš veľa, často a nemožeš si vybrať či dnes pojdeš alebo nie, tak All4 by asi mala byť tvoja voľba.
ináč to bude asi na ten slabší motor zbytočná záťaž...

_________________
03 MC R50 where it all started...MINI obsession
07 MCS R56 speed...salt...pepper...chilli
11 CM SD R60 distance well done


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28. kvě 2014 08:17 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. zář 2005 12:45
Příspěvky: 37
Bydliště: Praha / Mladá Boleslav
Dobre rano,

vsem dekuji za prispevky!

Rozmyslel jsem si co vybrat a pravdepodobne zvolim Country Cooper 90 kW. Kdyz uz ctyrkolku, tak bych vzal SD ALL4. Ta je ale o dost drazsi. Na druhou stanu kdyz uz, tak uz! :-D

Opravdu dekuji za nazory :-) zajimal me nazor ostatnich.

Hezky den

_________________
KEEP SMILING :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28. kvě 2014 15:24 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. led 2014 14:11
Příspěvky: 103
Taky si trochu zaspamuju ;). Tady je pár obecných faktů:

- 4x4 je těžší = taháš víc hmotnosti na stejný výkon motoru
- 4x4 má větší ztráty (mezi motorem a kolama ti zůstane 30%) = u 90kW motoru se ti dostane na kola jen 63kW
- díky součtu výše psaného je spotřeba +1litr/100 zcela jasná (klidně bych odhadoval i víc)
- 4x4 neprotočích kolama ani kdyby jsi se rozkrájel (a s 90 - resp 63 - kW ani kdyby bylo po dešti) = to auto bude sedět za jakéhokoliv počasí.
- na 4x4 bylo všechno dražší... tlumiče, motorové díly, brzdy... úplně všechno co není karoserie


A tady máš osobní postřehy z jiného auta (ne MINI), šlo ale o stejný model auta (i rok), takže to k případu sedí. Ten rozdíl "v pocitu výkonu" a jízdních vlastnostech je tak obrovský, že ho musíš zažít, jinak neuvěříš. Když jsem přesedal z předokolky (150kW) na 4x4 (190kW) byl ten pocitový rozdíl obrovský:

- při rozjezdu předokolka "šmrdlala" volantem od protáčejících se kol jako šílená, 4x4 ani ťuk
- předokolka si na mokru prohrábla i na trojce... u 4x4 zapoměň.
- podobného pocitu "šmrdlání" při rozjezdu jsem dosáhl u 4x4 až po navýšení na 260kW. I tak je to málo aby si prohrábla na trojku ;)
- předokolka brala 10/100. 4x4 11,5.
- v předokolce jsem 1x nedobrzil a 1x nedotočil (oboje na mokru a fakt jsem nejel nijak rychle = takže jednou výměna nárazníku, podruhé blatníku). 4x4 seděla jako tank za všech okolností (neschytala jediné škrábnutí). #EDIT: irelevantní bod k náhonu, díky Lambdamane.


Když jsem teď sedl do MINI (předokolka, 155kW), hned se mi vrátili pocity z prvního auta :) a paradoxně jsem musel zklidnit styl řízení a začít být opatrnější na plyn :D, přece jen jsem si na "stabilitu pod zadkem" z 4x4 za všech okolností už tak nějak zvykl ;).

_________________
Austin, Morris, Rover... and BMW. Just deal with it.


Naposledy upravil cartman dne 29. kvě 2014 15:07, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29. kvě 2014 12:18 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. kvě 2012 17:50
Příspěvky: 128
Bydliště: Praha/Karlovy Vary
"Nedobrzdil" - nesouvisí to s hnanou nápravou. 4x4 má vliv jen když máš nohu na plynu, tím pádem u brzdení je jedno jestli jedeš ve fwd, 4wd nebo rwd. Jediný vliv by mohla mít vyšší hmotnost auta s 4x4, ale jelikož jsi nedobrzdil s lehčí předokolkou, tak to také nepřipadá v úvahu.
"Nedotočil" - předpokládám, že tě dostihla nedotáčivost. Opět auto s fwd bývá lehčí takže se toto nedá uplatnit. Záleží taky kde ty kila na autě přesně jsou. (třeba Audi je v zatáčkách beznadějné v jakékoliv konfiguraci protože motor visí daleko před přední nápravou). 4x4 nemá vliv na adhezi pokud auto není pod plynem. Přední pneumatiky zvládnou zatočit jen určitou masu v určité rychlosti a pokud jsi to přehnal, tak 4x4 by to nezachránilo.

Se zbytkem naprosto souhlasím.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29. kvě 2014 13:34 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. led 2014 14:11
Příspěvky: 103
lambdamen píše:
"Nedobrzdil"..."Nedotočil"...

jo... to dává smysl. Trochu jsem pozapomněl na fakt, že to 4x4 mělo lepší brzdy (o dost), lepší stabilizátory a tužší tyčky ("kosti"). Takže stejně dobré brzdy a stabilizátory by udělaly své kouzlo i u předokolky. Takže ty dva body opravdu mezi argumenty nepatří. Díky.

_________________
Austin, Morris, Rover... and BMW. Just deal with it.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29. kvě 2014 22:29 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. úno 2011 14:32
Příspěvky: 250
Bydliště: Ostrava
Já se zase na "SUV" "SAV" nebo cokoliv, dívám jako na psa. A prostě představa psa který má náhon jenom na předek je smutná :biggrin:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. kvě 2014 07:27 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. čer 2011 15:18
Příspěvky: 1156
Bydliště: Ústí nad Labem
Jako na psa???? Nechápu. :blush:

_________________
EX - Mini One R56, OKCZ Cooper 90kW, 122 koní upgrade 2015, červená - mazlík.
KTM Duke 390
EX - K Vulcan S, 45 kW - Willi
EX - K Z750R Spark black, 77,7 kW - princezna


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. kvě 2014 09:20 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. led 2014 14:11
Příspěvky: 103
Pes běhající na silnici jen překáží řidičům ;), po poli ať si běhá jak chce :D.

_________________
Austin, Morris, Rover... and BMW. Just deal with it.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. kvě 2014 15:48 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. zář 2005 12:45
Příspěvky: 37
Bydliště: Praha / Mladá Boleslav
Opet diky za prispevky :-)

S 90 kW s dvoukolkou jsem jel a musim rict, ze super. Pocitove auto krasne sedi a citil jsem se v nem bezpecne. Jsem take toho nazoru, ze suv ma byt 4x4 ;-) ale mne bude stacit ta dvoukolka. Jizdni vlastnosti ma opravdu dobre, byl jsem prekvapen. Jizdni projev moc fajn. Na SD ALL4 nemam tak budu stastny i za tuhle variantu :)

Hezky vikend vsem

_________________
KEEP SMILING :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. kvě 2014 16:02 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1734
Bydliště: Hradec Králové
Podle mě je otázka, jestli je Countryman vůbec SUV. Do terénu se hodí asi stejně, jako hatchback Cooper.

_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. kvě 2014 17:46 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. čer 2011 15:18
Příspěvky: 1156
Bydliště: Ústí nad Labem
Přesně. :idea:

_________________
EX - Mini One R56, OKCZ Cooper 90kW, 122 koní upgrade 2015, červená - mazlík.
KTM Duke 390
EX - K Vulcan S, 45 kW - Willi
EX - K Z750R Spark black, 77,7 kW - princezna


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. kvě 2014 21:27 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. kvě 2012 17:50
Příspěvky: 128
Bydliště: Praha/Karlovy Vary
SUV to neni. Crossover se asi hodí víc. Já to ale vnímam jako běžnej 5D hatchback. I s ALL4 a 15cm nad asfaltem. Zas tak moc vysoko v tom člověk neni (respektive v malých SUV budete sedět výš).


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz