Rady a tipy při pořízení New Mini - motory / stav / na co si dát pozor...
26. kvě 2014 20:29
Zdravím všechny
,
žádám Vás o radu a názory. Plánuji koupi Cooper Countrymana 90 kW. Nemůžu se rozhodnout, zda připlatit za ALL4.
Porovnával jsem tabulkové parametry. Chápu, že bude čtyřkola línější a bude mít větší spotřebu. Chtěl bych ale znát Váš názor a případně zkušenosti, jestli jste se s ním někdo svezl.
Všiml jsem si, že je rozdíl v převodování. Ve sprintu na 100 je rozdíl, ale třeba pružné zrychlení je vyrovnané. Spotřeba je skoro o litr vyšší. Co myslíte, bude to pocitově hodně znát, že je ALL4 pomalejší? Reálně můžu počítat cca o 1 l vyšší spotřebu?
Předem děkuji, jestli bude někdo reagovat. Vrtá mi to hlavou. Trošku se peru s pocitem, že si připlatím za ALL4, ale moc pozitiv to mít nebude. Vyšší spotřeba, pomalejší zrychlení... navíc 90 kW není na závodění. U Cooper S je čtyřkola výhoda, aby se výkon přenesl na kola.
Co myslíte? Děkuju za každý názor.
Vráťa
26. kvě 2014 21:41
Já bych určitě šel do ALL4. Pocitově to zrychleni nejspíš nepoznáš, neprotočíš kola v plném rejdu při vjezdu do křižovatky a dalších deset výhod čtyřkolky.
26. kvě 2014 22:25
U Countryho než Cooper raději Cooper D, pocitově lepší dynamika, pružný motor, nižší spotřeba. ALL4? Otázka, kde budeš jezdit, do města zbytečná, na hory nebo všestranné využití užitečná a drtivá většina zákazníků ho volí. Navíc jde o plnohodnotný pohon 4x4 s poměrem 50:50 mezi nápravami s variabilním přesunem krouťáku podle stavu povrchu silnice nebo rychlosti.
26. kvě 2014 22:55
Jsem pro ALL4, divny mit "SUV" bez 4x4...
27. kvě 2014 06:53
Diky za prispevky,
nevedel jsem, ze Country ALL4 jezdi prevazne jako ctyrkolka. Mel jsem za to, ze jen pri ztrate adheze. To je pro me zajimava informace
Osobne se take peru s nazorem, ze mit SUV bez ctyrkolky je hloupe. Jenze na SD ALL4 nemam a slabsi D mi prislo line i ve dvoukolce. No, holt si pockam. Kdyz na to nemas, tak si to nekupuj
jel jsem ale s Cooper 90 kW a opravdu to jelo suprove. Jsem na vazkach, jestli by mi nestacila i dvoukolka. Opravdu to auto moc chci, ale zaroven si hlidam rozpocet
Jeste jednou diky za prispevky
27. kvě 2014 07:18
Hihih já ti to jeste taky zamotam. Souhlas s miniprdikem. Je to prima vec, ale pokud nejezdis moc na hory, nejsi magor jako ja a nejezdis po polich a loukach, tak je to 4x4 k nicemu. Já bych šel taky do dvou kolky S, nebo SD jak píše Radim.
27. kvě 2014 08:44
A jestli bude zima jako letos tak 4x4 asi bude k ničemu (a vlastně i zimní gumy
). Bydlím v přírodě s docela pekelnejma kopcema a letos mi čtyřkolka stála a zvládal to miník...
27. kvě 2014 12:00
Pokud nejseš na horách 4 měsíce v roce, tak ALL4 není potřeba. To říkám jakožto majitel Countrymana s ALL4, který jel i s předokolkou. Je hodně důvodů pro i proti, ale vždycky nakonec záleží na tobě a jak budeš auto používat. Já příště na 4x4 trvat nebudu, přestože jsem si dříve myslel, že ho nutně potřebuji.
27. kvě 2014 22:07
zajtra prejdem s CM metu 100tkm.
Spotreba s chipom klesla odhadom o 0,8l na 100km...
tak to by si mal hned "vratenu" nadspotrebu za All4...
moje poznatky - All4 funguje vcelku nenápadne, ale dáva tomu autu ten pocit istoty a záberu - hlavne za mokra pri teplotách v okoli nuly...aj na tu miernu zimu to bolo skoro každé ráno.
takže v prípadoch keď jazdíš veľa, často a nemožeš si vybrať či dnes pojdeš alebo nie, tak All4 by asi mala byť tvoja voľba.
ináč to bude asi na ten slabší motor zbytočná záťaž...
28. kvě 2014 08:17
Dobre rano,
vsem dekuji za prispevky!
Rozmyslel jsem si co vybrat a pravdepodobne zvolim Country Cooper 90 kW. Kdyz uz ctyrkolku, tak bych vzal SD ALL4. Ta je ale o dost drazsi. Na druhou stanu kdyz uz, tak uz!
Opravdu dekuji za nazory
zajimal me nazor ostatnich.
Hezky den
28. kvě 2014 15:24
Taky si trochu zaspamuju
. Tady je pár obecných faktů:
- 4x4 je těžší = taháš víc hmotnosti na stejný výkon motoru
- 4x4 má větší ztráty (mezi motorem a kolama ti zůstane 30%) = u 90kW motoru se ti dostane na kola jen 63kW
- díky součtu výše psaného je spotřeba +1litr/100 zcela jasná (klidně bych odhadoval i víc)
- 4x4 neprotočích kolama ani kdyby jsi se rozkrájel (a s 90 - resp 63 - kW ani kdyby bylo po dešti) = to auto bude sedět za jakéhokoliv počasí.
- na 4x4 bylo všechno dražší... tlumiče, motorové díly, brzdy... úplně všechno co není karoserieA tady máš osobní postřehy z jiného auta (ne MINI), šlo ale o stejný model auta (i rok), takže to k případu sedí. Ten rozdíl "v pocitu výkonu" a jízdních vlastnostech je tak obrovský, že ho musíš zažít, jinak neuvěříš. Když jsem přesedal z předokolky (150kW) na 4x4 (190kW) byl ten pocitový rozdíl obrovský:
- při rozjezdu předokolka "šmrdlala" volantem od protáčejících se kol jako šílená, 4x4 ani ťuk
- předokolka si na mokru prohrábla i na trojce... u 4x4 zapoměň.
- podobného pocitu "šmrdlání" při rozjezdu jsem dosáhl u 4x4 až po navýšení na 260kW. I tak je to málo aby si prohrábla na trojku
- předokolka brala 10/100. 4x4 11,5.
- v předokolce jsem 1x nedobrzil a 1x nedotočil (oboje na mokru a fakt jsem nejel nijak rychle = takže jednou výměna nárazníku, podruhé blatníku). 4x4 seděla jako tank za všech okolností (neschytala jediné škrábnutí). #EDIT: irelevantní bod k náhonu, díky Lambdamane.
Když jsem teď sedl do MINI (předokolka, 155kW), hned se mi vrátili pocity z prvního auta
a paradoxně jsem musel zklidnit styl řízení a začít být opatrnější na plyn
, přece jen jsem si na "stabilitu pod zadkem" z 4x4 za všech okolností už tak nějak zvykl
.
Naposledy upravil
cartman dne 29. kvě 2014 15:07, celkově upraveno 1
29. kvě 2014 12:18
"Nedobrzdil" - nesouvisí to s hnanou nápravou. 4x4 má vliv jen když máš nohu na plynu, tím pádem u brzdení je jedno jestli jedeš ve fwd, 4wd nebo rwd. Jediný vliv by mohla mít vyšší hmotnost auta s 4x4, ale jelikož jsi nedobrzdil s lehčí předokolkou, tak to také nepřipadá v úvahu.
"Nedotočil" - předpokládám, že tě dostihla nedotáčivost. Opět auto s fwd bývá lehčí takže se toto nedá uplatnit. Záleží taky kde ty kila na autě přesně jsou. (třeba Audi je v zatáčkách beznadějné v jakékoliv konfiguraci protože motor visí daleko před přední nápravou). 4x4 nemá vliv na adhezi pokud auto není pod plynem. Přední pneumatiky zvládnou zatočit jen určitou masu v určité rychlosti a pokud jsi to přehnal, tak 4x4 by to nezachránilo.
Se zbytkem naprosto souhlasím.
29. kvě 2014 13:34
lambdamen píše:"Nedobrzdil"..."Nedotočil"...
jo... to dává smysl. Trochu jsem pozapomněl na fakt, že to 4x4 mělo lepší brzdy (o dost), lepší stabilizátory a tužší tyčky ("kosti"). Takže stejně dobré brzdy a stabilizátory by udělaly své kouzlo i u předokolky. Takže ty dva body opravdu mezi argumenty nepatří. Díky.
29. kvě 2014 22:29
Já se zase na "SUV" "SAV" nebo cokoliv, dívám jako na psa. A prostě představa psa který má náhon jenom na předek je smutná
30. kvě 2014 07:27
Jako na psa???? Nechápu.
30. kvě 2014 09:20
Pes běhající na silnici jen překáží řidičům
, po poli ať si běhá jak chce
.
30. kvě 2014 15:48
Opet diky za prispevky
S 90 kW s dvoukolkou jsem jel a musim rict, ze super. Pocitove auto krasne sedi a citil jsem se v nem bezpecne. Jsem take toho nazoru, ze suv ma byt 4x4
ale mne bude stacit ta dvoukolka. Jizdni vlastnosti ma opravdu dobre, byl jsem prekvapen. Jizdni projev moc fajn. Na SD ALL4 nemam tak budu stastny i za tuhle variantu
Hezky vikend vsem
30. kvě 2014 16:02
Podle mě je otázka, jestli je Countryman vůbec SUV. Do terénu se hodí asi stejně, jako hatchback Cooper.
30. kvě 2014 17:46
Přesně.
30. kvě 2014 21:27
SUV to neni. Crossover se asi hodí víc. Já to ale vnímam jako běžnej 5D hatchback. I s ALL4 a 15cm nad asfaltem. Zas tak moc vysoko v tom člověk neni (respektive v malých SUV budete sedět výš).
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.