Zdravím, já Clubmana jako svoje první Mini koupil vloni touhle dobou, v eSku, N18 motor, měl najeto 81kkm, teď má 107tis. S Miníkem jsem celkem nadšený (zvláštní kombinace slov). To celkem je proto, že mě vždycky nechal ve štychu, když jsem ho potřeboval. Na druhou stranu to byla pokaždé víceméně blbost a vynahradí to radostí z jízdy (jenže podobnou radost ze švihání zatáček udělá i Yaris v 1.5 VVTiE, akorát mu chybí 73 koní a posez za volantem oproti Mini není nic moc). Používám ho na denní ježdění, většinou po Praze. Takže jsem řešil:
- závada P1030, zatím 2x - je to něco s nastavením Valvetronicu, důvod v Renocaru nenašli, jen rekalibrovali (naopak mi řekli, že v životě neviděli Mini v tak dobrém stavu... tak nevím) - obecně je tam trochu konstrukční chyba, která ve chvíli, kdy se motoru nedává moc zabrat, zanáší něco kolem Valvetronicu a ten pak nemůže rozumně hýbat vačkami.
- zapalovací cívka (otázka necelých 400 Kč), vzal jsem to radši i se svíčkami, jedna byla lehoulince načernalá, ale prostě když se to stane při nájezdu na dálnici do šňury kamionů, tak to není úplně příjemný moment.
- prodřená hadice chladicího okruhu o převodovku - opět konstrukční chyba držáků těchto hadic v kombinaci s nesmyslně ostrými hranami skříně převodovky - auto nemá senzor na hladinu chladicí kapaliny, tak se to člověk dozví blbě až z hlášení o přehřívání (protože teploměr to taky nemá).
- a olej měním jednou za 10tis., většinou během té doby taky litřík doleju (Castrol Edge 0W-30, teď jsem dal Mobil 1 FS 0W-40, tak uvidím, jestli se to změní). Nicméně ten motor dokáže nesežrat během 5tis. km ani ň a pak se s ním jede 200km trošku pilečka a dvě decky jsou ty tam. Takže doporučuji kontrolovat, hladinoměr ani teploměr oleje to taky nemá. A výměna oleje je docela nepříjemný opruz, vzhledem k tomu, kde je schovaný filtr - musí se odmontovat expanzka na chladicí kapalinu, která je navíc k výstupní hadici připojená spojením kužel-kužel a převlečnou svorkou, takže když se s tím hne, samozřejmě to přestane těsnit a člověk si tou horkou kapalinou poleje ruce...
- neřešil jsem vůli v opěradlech sedaček - prostě se kolem nastavené pozice hýbou, řekl bych v ramenou je to tak o centimetr. Ale neštve mě to tak, abych s tím něco dělal, dělá mi to od začátku na obou sedačkách
- řve to na sjeté destičky trochu moc brzo (cca 4mm vrstva) a to způsobem, že se rozsvítí červená kontrolka brzd, ale sjeté kotouče to poznat neumí (zase konstrukční pitomost). Mimochodem červená se rozsvítí, i když se jen nevymění čidlo sjetých destiček...
- a co mne trochu překvapilo je poměrně velký rozdíl mezi jízdou na 16" a 17" kolech - na šestnáctkách je to auto docela nedotáčivé a takové těžké do zatáček, na sedmnáctkách je sním teprve sranda a reaguje na drobné vstupy. Nutností je ovšem vypnout stabilizační systém, jinak je nedotáčivé pořád.
Tak snad budou výše uvedené informace k něčemu. Jen dodám, že z předchozích servisních záznamů mám informaci jen o výměně termostatu. Prostě myslím, že k tomu musí člověk přistupovat tak, že když se sloučí francouzský a německý engineering v anglickém autě, tak to prostě nemůže dopadnout skvěle