Prepnout do plneho zobrazeni
Rady a tipy při pořízení New Mini - motory / stav / na co si dát pozor...
Odeslat odpověď

Mini S alebo JCW

06. led 2012 19:06

Zdravim, vcera som si zistoval ako sa pohybuju ceny pouzivanych NM v Europe (Taliansko, Polsko, Slovensko, Cesko, Nemecko) a podla mna sa oplati doviest z Nemecka alebo Talianska.

Mini Cooper S sa da kupit od cca 17 000€, prakticky nove auto (rok vyroby 2010) napr : http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=206186035 )

Mini John Cooper Works sa da kupit od cca 25 000€. Takisto rok vyroby 2010 a najazdene do tych 25 000km. ( http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=202454339 )

No rozmyslam, co sa oplati viacej. Viem, ze momentalne mam "len" na Cooper S, no takisto viem, ze jedneho dna chcem mat urcite JCW. Oplati sa mi kupit Cooper S a potom dodatocne, casom, investovat a zakupit JCW balicek, ktory v sebe zahrna komplet vybavu originalneho JCW (samozrejme spolu aj s brzdami) alebo radsej vyckat a nasetrit viacej ?

Cenovy rozdiel medzi tymito autami je cca 8 000€. Myslim si, ze prerobenie Mini Cooper S na JCW ma bude stat omnoho menej nez 8000€, vsakze ?

Ake su Vase nazory ?

EDIT : Mam zaujem len o modely z roku 2010 a vyssie :)

Re: Mini S alebo JCW

06. led 2012 19:21

Z Německa... já dal loni za prakticky nové (2 roky a něco staré, ale jen 18 tisíc km) 13500 € a bylo to origo z Čech. Ne všechno z Německa musí být levnější a má to i své nevýhody, možnost podrobně si ho prohlédnout atp.

25000 za JCW mi přijde moc, leda by bylo v plné palbě, vždyť nové stojí 28000 € v základu a BMW dokáže nabídnout v pohodě 10% slevu.

Dokupovat JCW tuning paket motoru se naprosto nevyplatí, pokud ti jde o výkon, tak jedině JCW factory (a ten jde čipnout na krásných 230 koní). Pak je tu ne zrovna levný Aero paket, který už má JCW factory taky. O pěkně mastných Brembo brzdách ani nemluvím.

Předělat MCS na JCW úplně nejde, mají odlišný motor, JCW má pár kvalitnějších součástek. A cenově se to fakt nevyplatí, i kdybys to kupoval levnějc přes ebay atp. Brzdy u BMW za 2000 €, já je koupil za 1200 €. 18" kola u BMW taky nad 1500 €. Tuning paket motoru za 3000 €. Aero paket teď nevím, ale 1000 € to určitě bude. Tlumiče dalších pár set €. Nevyplatí se to.

Na druhou stranu, postupně se to dokoupit nechá. A s MCS je taky psina, obzvlášť když je čipnuté (v pohodě o 10% víc kW než JCW) :biggrin:



Btw, já si spočítal cenu nového JCW tak jak bych ho chtěl skoro na 1 mega :-D To je trochu úlet, jen o 300k je dražší 335i s M-paketem (a 15% slevou od dealera).

Re: Mini S alebo JCW

06. led 2012 19:36

Zaujimave. Ale pomohol si mi :wink:
No mam taku otazocku, precipovanie na 230HP musi urcite obnasat aj nejake nevyhody (a to nenarazam na vyssiu spotrebu paliva)
Ake su tie nevyhody ? Predpokladam, ze urcite zivotnost motora, resp nejakych konkretnych suciastok.
Aky je najlepsie internetovy bazar v Cesku ?

Re: Mini S alebo JCW

06. led 2012 19:46

Turbo motory jdou velmi jednoduše přečipovat o 15-20% bez výměny dílů. S výměnou sání a mezichladiče ještě o mnoho procent.

Za ty léta, co se o to zajímám, jsem o žádných reálných nevýhodách neslyšel. Životnost motoru je mnohonásobně vyšší, než s tím najezdíš. Nepřečipovává se na max, ale na optimální hodnoty, tak aby se životnost snížila jen minimálně. Navíc, nejezdíš na doraz, 99% provozu je do 4500 otáček. Víc výkonu poznáš hlavně při zrychlování. Spotřeba se obvykle nezvyšuje, kolikrát může dokonce i o něco málo klesnout. Víc názorů na tohle téma je třeba ve zdejších vláknech o čiptuningu.

Samozřejmě teď mám na mysli dobré čipy od seriózních firem, ne nějaké pseudo-čipy za pár tisíc. On ten můj Steinbauer powerbox stál taky 1350 €, ale :inlove:


Bazar ti neporadím, doporučit AAA, kde jsem kupoval já, si takhle veřejně fakt netroufnu. Měl jsem asi mega štěstí :-D


Ještě jsem si vzpomněl, že JCW factory je z výroby 210 koní, ale JCW tuning kit jen 192 koní pro před facelift model (do duben 2010) a nejsem si jistý, jestli je vůbec dodatečný kit pro po-facelift model, který má standardně 182 koní a trošku jiný motor. Na stránkách Mini to teď nějak vůbec není...


Edit: Tak JCW tuning kit pro po-facelift 2010-2012 modely je, na 200 koní.
http://www.motoringfile.com/2011/02/01/mini-uk-releases-jcw-pack-updated-tuning-kit/

A vůbec pro po-facelift modely od března 2010 je to trochu jinak, existuje pouze JCW paket (aerokit, kola, DTC, EDLC, volant) a JCW tuning paket. Ale JCW paket je factory-fit option, tedy ne dodělatelný u dealera (i když všechno jde i samostatně dokoupit a doinstalovat, nejspíš i DTC a EDLC).
Naposledy upravil Nick dne 06. led 2012 20:33, celkově upraveno 1

Re: Mini S alebo JCW

06. led 2012 20:31

Nicku nedávno sem řídil jcw a sko v jeden den a že by to šlo nějak uber poznat v akceleraci se říct nedá na druhou stranu kvalitnější brzdy, atd... ale co si budem povídat taková m1 nebo 135i ti to na rovině stejně nandá jak nic :) zas na druhou stranu sko může bez problému na okrskách trumfnout JCW... vždy je to o šoférovy :)

Re: Mini S alebo JCW

06. led 2012 20:35

Nejobsáhlejší české internetové autobazary jsou:
http://www.sauto.cz
http://www.tipcars.com

Re: Mini S alebo JCW

06. led 2012 20:38

@schnappislav

Fakt nejde tolik poznat? Já obyč. Sko ani JCW neřídil, tak nemám k tomu svému srovnání :-D

Tak 135i je trošku jiná třída, zrychlení 0-100 za 5,3 sec je o vteřinu a něco rychlejší.

Jinak, musím přiznat, že moje Mini nemá ani na modrého passata 3600 ccm, profrčel kolem mě a chvíli mi trvalo, než jsem ho dohnal a ve 200 předjel, když on jel už pomaleji v koloně.
Ehm, k mému velkému štěstí jsme si všimli posádky a okamžitě zpomalili... Pár minut předtím jsem navíc testoval 230. Teď už to je vtipné, ale předtím jsem měl docela nahnáno... S pasatem už se honit nebudu, nikdy :-D

Re: Mini S alebo JCW

06. led 2012 20:42

Nepřišlo mi to skoro vůbec asi tam rozdíl bude ale na moje smysli nějak extra nezapůsobil... když sem řídil clk amg tak to je raketa... :D máš štěstí jinak by tvoje Sko bylo naprodej tady ne? :D na druhou stranu v aaa si mi ho vyfoukl ze dne na den :DDD

Re: Mini S alebo JCW

06. led 2012 20:47

Nebylo by na prodej, ale o následcích radši nechci ani přemýšlet. Od teď nebudu překračovat rychlost o víc jak 50 km/h :-D (aspoň pokud je kolem provoz)

Fakt jsi rozdíl nepoznal? Je to 35 koní navíc, tj. 20%. Musím někoho s klasickým MCS poprosit, aby mi ho na srazu na chvilku půjčil, samozřejmě výměnou za moje :-)
Co jsem četl recenze a zkušenosti, tak rozdíl naopak cítili velmi znatelný, hm... Měl jsi možnost to jcw pořádně protáhnout a ne jen polechtat?

Re: Mini S alebo JCW

06. led 2012 20:49

Musím uznat že to bylo jen max na 2ku je možné že potom rozdíl ve vyšších rychlostech by byl znatelný... ale na to bych byl ve zdi :D tudiž obě auta max na 2ku.
btw neříkám, že tam žádný rozdíl nebyl ale nepatrný, takový při kterém bych si řekl pane bože to Sko je uplnej křáp pomalej :D možná sem od toho čekal víc kdo ví :(

Re: Mini S alebo JCW

06. led 2012 20:56

Znát by to být mělo dost, já si amatérsky měřil 100ku a bylo to za 6,5 vteřiny, tj. o 0,6 vteřiny rychleji než udává BMW, což by mělo být znát. Ale možná ti ta zeď bránila pořádně šlápnout na pedál :-D

Btw, musím zmínit tuhle BOV pružinu od Alty
http://www.altaperformance.com/products ... ng-Upgrade

Za pár korun a rozdíl při řazení 1-2-3 je prý dost znatelný, na jaře objednám, tak uvidím :)
Naposledy upravil Nick dne 06. led 2012 20:59, celkově upraveno 1

Re: Mini S alebo JCW

06. led 2012 20:58

Bylo to na doraz ale musíš uznat, že né každý sprint se povede stejně. :) tech 0.6 sekundy může člověk špatným startem i stratit :) škoda, že nejsi z brna to bysme tu mohli nějáká videa a bordel splodit :D

Re: Mini S alebo JCW

06. led 2012 21:53

wrrr :angry: Ked si mam predstavit,zeby ma v mojom Mini S obehol nejaky Pasat, tak akoze... :evil:
Kaslem na Pasata, kaslem na 135i. Ja chcem Mini a pre mna to bude stale najlepsie auto ! :biggrin:

A s tym cipovanim, ziskam si viacej informacii, lepsie si precitam clanky v tomto fore a uvidime :)

Co je take drahe na tom cipe, ze stoji 1350€ ?! fuu

Naco sluzi ta BOV pruzina ?

A este taka spekulativna otazocka. Ak Mini S po precipovani moze dosahovat cez 210HP, tak kolko HP moze mat po precipovani JCW ? :bigups:

Re: Mini S alebo JCW

07. led 2012 01:45

purplesticks píše:Co je take drahe na tom cipe, ze stoji 1350€ ?! fuu

Naco sluzi ta BOV pruzina ?

A este taka spekulativna otazocka. Ak Mini S po precipovani moze dosahovat cez 210HP, tak kolko HP moze mat po precipovani JCW ? :bigups:

1300 € stojí ten powerbox od Steinbauera, něco málo práce. Není to klasický čip ECU, ani levný powerbox, tenhle vyhodnocuje fůru parametrů. V autě byl při koupi, tak to neřeším, fachá jak hodinky. Mini není oktávka, takže klasické přečipování ECU zas až tolik firem asi nedělá.

Vše o té pružině zjistíš zde:
http://www.northamericanmotoring.com/forums/drivetrain-cooper-s/206213-introducing-the-alta-bov-spring-upgrade.html
http://www.minitorque.com/forum/f13/anyone-tried-altas-bov-spring-upgrade-18888/

Je tužší, takže se dřív zavře BOV ventil (resp. by-pass adaptér, protože klasický BOV do atmosféry tam samozřejmě není) a nedojde tak k tak velkému poklesu tlaku v turbu, takže je k dispozici o krapítek dříve. Samozřejmě to je naprosto bezpečné pro turbo a důkladně otestované. Je až s podivem, že tak malá věc dokáže udělat tolik :-) Víc v těch článcích a zkušenostech majitelů.

Nárůst výkonu pro JCW počítej min. 15-20%, tj. 240-250 koní. Steinbauer dělá powerbox i na JCW, udává 253 koní a 312 NM. Toho podle mě dosáhnou díky lepšímu sání a intake hard-pipe (to je ale lepší až od 4000 otáček, v nižších otáčkách není otevřena příklopka, co tam je) a díky agresivnějším změnám signálů od ECU, což lze kvůli kvalitnějším součástkám motoru (je tam větší rezerva než u MCS - v UK čipují MCS běžně na 230 koní, takže powerbox od Steinbauera je spíš na té jistější straně - s novým sáním, hard-pipe a mezichladičem se na 250 koní dostanu taky).

U JCW máš tu výhodu, že už tam nemusíš nic řešit. Motor + sání, výfuk, nárazníky, brzdy, kola, i ty odznáčky. Koupíš a jedeš, když chceš víc výkonu, dáš čip. Ale není potřeba měnit sání, nepřineslo by to už moc výkonu navíc (navíc pro po-facelift modely ještě ani nemusí být díly dostupné, třeba Alta sání nemá). Napadá mě už jen ten mezichladič. Suma sumárum, JCW ušetří hodně času a řekl bych, že i peněz. Pokud nechceš kompromis a postupný upgrade, tak je volba jasná.

Re: Mini S alebo JCW

07. led 2012 12:15

Mě by zajímalo, jestli má S a JCW stejnou převodovku, resp. stejně dlouhý převod na 6. stupni. V kombinaci má cca o litr vyšší spotřebu, než S-ko, tak jestli je to dáno jen vyšším výkonem, nebo i kratším zpřevodováním?

Re: Mini S alebo JCW

07. led 2012 13:37

Ono de mejt ještě kratší 6 než v S? :D

Re: Mini S alebo JCW

07. led 2012 13:44

Měl jsem za to, že nové S, ji má delěí, než např. 2003, pletu se?

Re: Mini S alebo JCW

08. led 2012 10:36

puvodne jsem nechtel ani prispivat protoze Nick trpelive odpovida na vsechny tve otazky. :wink:

ale spis bych zasel uplne k jadru veci

Chci rychle mini s minimem starosti a radosti pri shaneni uprav ..dostanu klice a jedu = Works
Chci rychle mini ale upravene postupne dle mych prani a pozadavku se spoustou casu stravenych na netu pri vybirani a hledani info a nasledne instalaci a vyladeni k me spokojenosti = Mini S + upravy

...co se tyka vykonu nezapomen ze se jedna jen o 1.6 / s obdivuhodnym vykonem /..Mini zvlada dalnici s eleganci a jistotou pri vysokych rychlostech ale jeho sila neni na rovne silnici

cert vem pasaty a ostatni rychla auta jak jsi psal ...neni nad to projet se pro pekne kroucene silnici kdy uplne citite jak se minik vrha nadsene do zatacek jak dostihovy kun :bigups:

Howg

ps. vim ze chces mladsi ale jen pro inspiraci a trpelivost pri hledani
Mini - EBAY

Re: Mini S alebo JCW

08. led 2012 11:44

Rozmýšlel jsem odpověď podobně jako Pampeago :wink: Ale taky přispěju se svou troškou do mlýna :wink:

Řešil jsem podobné dilema jako Ty, za prvé co vůbec koupit, po Minim koukám už dva roky, jen byl trošku problém s cenou, auto není určené na každodenní ježdění, ale pro zábavu o víkendech a tak podobně, proto jsem hodně řešil cenu. Stejně jako Ty jsem chtěl nějaký novější kousek, s pověstma co mají naše autobazary jsem se bál, koupit něco staršího a do Německa se mi moc nechtělo...

Byl jsem se projet v Abarthu 500, Citroenu DS3 a ostatních podobných autech, abych měl srovnání. Nicméně Mini všchny převálcuje na plné čáře, takže bylo rozhodnuto. Rok jsem koukal po inzerátech, jezdil po bazarech, až jsem natrefil na ten kousek, který mi teď řiká pane :wink:

Samozřejmě jsem řešil i dilema, jestli S nebo JCW, ale cena za JCW je prostě strašná, nový je strašně předražený, mírně ojeté na prodej se vyskytují velmi zřídka a drží si cenu a z mého pohledu je JCW pro mě "nechtěné", přesně jak píšou Nick s Pampeagem, je to už hotové auto nic moc tam nedoděláš, což je samozřejmě pro plno uživatelů výhoda, ale pro mě ne, já si chci s tím autem vyhrát, dodělat si tam plno věcí, stejně jak to dělá Nick a určitě i ostatní a vždy se těšit na další vylepšení svého Mini. Tím Ti postupně vznikne originál, který jen tak nikdo nemá :wink:

Takže rozhodnout se musíš podle sebe, přesně jak přede mnou napsal Pampeago, buď chceš jen klíče a jezdit s plnou bombou JCWčka, nebo si s autem užívat i to hledání po netu, nakupování, ladění a pak je jasná volba eSko. A jak píše Nick, i s "obyčejným" eSkem je neskutečná zábava :banana:

Každopádně si myslím, že ať koupíš jakékoliv Mini, tak neprohloupíš, je to geniální autíčko, které je ale doma hlavně na okreskách v zatáčkách, tam na něj (skoro) nikdo nemá :wink: , na dálnice patří na "závodění" jiná auta 8)

P.S. Pampeago : to Mini z eBay vypadá fakt vymazleně :thumbup:

Re: Mini S alebo JCW

08. led 2012 20:31

pampeago píše:cert vem policejní pasaty

Opraveno :-D

pampeago píše:Mini - EBAY

To jako fakt za tuhle cenu? To je naprosto nářez. Tolik JCW doplňků, Recaro sedačky, navigace, kola, málo najeto :shock: :bigups: :biggrin:
Odeslat odpověď