NEW MINI http://new.minicooperklub.cz/ |
|
Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=68&t=6787 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | big_ben_cz [ 14. led 2015 23:26 ] |
Předmět příspěvku: | Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
Už pár dní čtu tohle forum a rady ohledně nákupu MINI a udělal jsem si následující obrázek. Doufám, že tohle shrnutí pomůže i ostatním nováčkům aby nemuseli číst tolik příspěvků a aby se neptali pořád na to samé Takže já jsem si to všechno nejdříve přečetl a ted se budu ptát Převodovky: 6 kvalt - má ho Sko a býva spolehlivejsi než 5ti kvalt 5 kvalt mají atmosférické verze a býva poruchovější do roku 2004 měl Cooper převodovku Midland která je poruchovější než Getrag co byl montován od modelového roku 2004 ,tedy po faceliftu což je podzim 2004 a novější, auto se pozná se mimo jiné podle toho že mlhovka je v nárazníku, zatímco předtím tam byla "couvačka" , stejně tak jsou jiná zadní světla Cooper S měl již od první generace převodovku Getrag Cooper S: 1.generace je 2001-2006 (120kw) facelift 2004 (125kw) a má kompresor 2.generace je 2007-2013, motor má turbo (128kw), facelift v roce 2010 a motor má turbo (135kw) - u tohoto motoru bývaji problémy s turbem a rozvody. Je to motor PSA, který na jednu stranu získává různá ocenění typu "motor roku" ale na druhou stranu je to lehce průserová záležitost a nevyniká spolehlivostí, že už se to dostalo i do časopisů jak jsem zaznamenal... Cooper atmosférická verze: 1.generace má výkon 85kw a motor Chrysler 2.generace má výkon 88kw motor vzniklý spoluprací BMW a PSA osazovaný společně se 6°převodovkou Problémy zaznamenatelné při zkušební jízdě: Spojka jde ztuha = problém Zvuk ve stylu "myši v motoru" = problém rozvody nebo napínák Shrnutí: 1) pokud chci "jen jezdit" a očekávat méně problémů tak si ideálně koupit Cooper s atmosférickým motorem po faceliftu abych měl méně poruchovou převodovku 2) pokud si kromě ježdění chci užít tak si ideálně koupit Cooper S maximálně modelový rok 2006 (kvuli problémum s turbo motorem v pozdějších modelech) Z mého úhlu pohledu, pokud si chci užít tak mi vychází jako volba Cooper S do roku 2006 s kompresorovým motorem. Pochopil jsem to správně? Je to dobrá volba? Updatováno a opraveno na základě připomínek zkušenějších kolegů |
Autor: | Skalda [ 14. led 2015 23:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
Já myslím, že je to dobrá volba Za rok a půl najeto 30000 většinou dost svižných km bez problémů |
Autor: | toucan [ 15. led 2015 17:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
Ještě lepší volba je koupit si nové auto. |
Autor: | MiniMike [ 15. led 2015 18:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
toucan: tak to si uplne nemyslim jestli je nejaka vyhra.... jinak jeste doplnek - 2.generace eSko - predface mel 128kW a facelift 135kW... to tam mas spatne uvedeno... |
Autor: | Mekkk [ 15. led 2015 18:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
Další chyba esko 1.generace mělo vždy "bezporuchovou" převodovku Getrag. Takže tam není důvod volit facelift. |
Autor: | big_ben_cz [ 15. led 2015 22:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
toucan píše: Ještě lepší volba je koupit si nové auto. To je v mnoha případech pravda. Myslím, že nebudu sám, ale spousta lidí nemá zrovna volnejch 800 táců na vymazlenej novej kousek. Někteří kromě toho, že si chceme udělat radost taky třeba živíme rodinu a jiné věci, které někomu můžou připadat nesmyslné... |
Autor: | big_ben_cz [ 15. led 2015 22:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
Díky chlapi na nalezené chyby, opravil jsem to at to je všechno pekně pohromadě. Třeba to někdy pomůže i dalším budoucím fandům Mini. |
Autor: | jerry71 [ 11. úno 2016 20:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
Zdravím kolegové včera jsem koupil cooper S rv2003 auto se mi už po cestě od prodejce nějak nezdálo..tzn.na 120kw prostě auto nejelo dnes ráno jsem nastartoval a od kompresoru se ozývá takové chrastění(kovové) myslíte,že je to kompresor?poradí někdo? děkuju |
Autor: | pavus [ 15. úno 2016 18:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
big_ben_cz píše: .... Cooper S: 1.generace je 2001-2006 (120kw) facelift 2004 (125kw) a má kompresor 2.generace je 2007-2013, motor má turbo (128kw), .... jen drobnost: 2. generace se vyráběla už v r. 2006 (já sám takové auto mám ) |
Autor: | jerry71 [ 15. úno 2016 18:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
Noo..to jste mi poradily To vim taky,ze tam mam kompresor..ale ptal sem se..jestli maly vykon je zpusobeny spatnym kompresorem |
Autor: | Mekkk [ 15. úno 2016 22:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
Vem auto a vrať ho dokud je čas. Nevím co tady čekáš za rady. Bohužel auta nejsou samoopravná |
Autor: | jerry71 [ 15. úno 2016 22:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
Tady je to samej rozumbrada...kam sem to vlezl |
Autor: | pavus [ 15. úno 2016 23:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
jerry71 píše: Noo..to jste mi poradily To vim taky,ze tam mam kompresor..ale ptal sem se..jestli maly vykon je zpusobeny spatnym kompresorem Muj spot nebyl radou pro tebe, ale byla to poznámka k bigbenovu shrnuti (!). |
Autor: | pampeago [ 16. úno 2016 00:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
Ciste obecne opravy Eatonu jsou docela nakladna zalezitost. Uz jsem to tu psal. Nahradni dily drahe a skoro nesehnatelne. Pri vetsim poskozeni kdyz bezi na sucho dochazi k destrukci luzek lozisek a hlavne ozubenych kol ktera prave nesezenes. Suma sumarum muze to toho spadnout s praci klidne kolem klidn 40t pokud budes shanet jiny kompresor . Takze zvas co ti vlastne prodali a za kolik. Zvuk zkusit poslechnout pres drevenou tycku. Stary trik motoraru. Skutecny stav az kdyz rozeberes cely predek . vyndas ho a otevres Motor bezi ok...?? Ono je otazkou co ma za sebou zda i on neni na pokraji sil |
Autor: | Pumik9 [ 16. úno 2016 00:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
rychlo ho vrat kym sa da,ako pise mekkk a ber prachy a utekaj a ked chces minika tak sa popozeraj tu na fore a kup z fora je tu vela krasnych kuskov a zaucene od nadsencov alebo sa dohodni z niektorim z fora nech ide s tebov sa pozriet na nejake mini kolko ma najazdene minik a aky je to presne rok? ale ten kovovy zvuk je kompresor respektive ozubene kolieska,spojka medzi kompresorm a vodnou pumpou cez gufero urcite vytiekol olej ako pisal pampeago |
Autor: | Kaca78 [ 30. srp 2016 22:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
Ahoj, chápu to tedy správně, že MINI R56 Mini Cooper vyrobený 5/2007 bude mít s největší pravděpodobností ten problematický motor BMW/PSA 1.6 „Prince“? Kde to zjistím? Prokousala jsem se až sem: http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=11_3981, ale tam je označení N12B16BA nebo N12B16A a z toho moudrá moc nejsem :-/ Vycházím z informace, že motory s označením N14B16A, N12B16 se potýkaly s problematickými řetězovými rozvody (http://www.autorevue.cz/techto-20-motor ... ticleStart) a protože o tomto modelu uvažuju, tak bych to potřebovala ověřit. Díky za radu! |
Autor: | miras [ 30. srp 2016 23:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
Jo, těmto říkají 'problematické'... N12 bez turba a N14 s turbem, pokud se tedy nepletu. Chci se vyjádřit hlavně k tomu 'problematické'. Já s tím nemám po 2 letech vůbec žádný problém. Nedojel jsem když odešel termostat a chvíli jsem nejezdil, protože Bosch dává do balení benzínového filtru špatné těsnění. Měnil jsem řetěz a napínák preventivně a měním olej po 10.000 km. Problém s motorem jinak vůbec žádný. Někdo tu měl problémy s vysokotlakým čerpadlem a jiný zase se špatnými předchozími opravami (když dá mechanik např. jiný vstřikovač - jeden ze čtyř). I na R53 odchází kompresory a praskají hlavy. Mně prostě ale nepřijde, že by ten motor znamenal nutně vidinu, že z auta bude za pár let nepojízdný vrak který by šel udržet při životě jen za příliš vysoké náklady... Už mi ta pověst trochu začíná štvát no... |
Autor: | Nick [ 31. srp 2016 10:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nákup MINI Cooper / Cooper S - shrnutí pro zájemce |
Taky jsem nějak neslyšel o tom množství rozbitých motorů. Až na ten napínák nic nenormálního, chce to pravidelnou údržbu. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |