Mini COOPER S Chili Red 9/2004
Ahoj všem, spousta z Vás zná mýho Chiliho z facebooku, ale řikal jsem si, že by si zasloužil založit kartu i tady.
Upřímně po Mini koukám už snad deset let, nicméně jednou jsem neměl odvahu si ho koupit, potom jsem si ho ,,nemusel" koupit a pak nemohl
Byl jsem odjakživa kojenej na zadolkách, tzn. dřív hlavně BMW, potom Mazda MX 5 - za mě prostě nejlepší auto - Mini promine
, nicméně už nejsme pod střechou jen dva a kocour a proto jsem musel vybírat auto takový, do kterýho se vejde rodina a to i dál jak k nejbližšímu hradozámku. Skončil jsem po měsících přemítání na výběru Mazda RX 8 vs Cooper S. RX8 se v podstatě nedá sehnat ve stavu jaký jsem chtěl ( už to trvalo moc dlouho ) a tak zvítězilo Mini, i když jsem dlouho bojoval s předním náhonem. A když eSko, tak jedině s kompresorem
K turbu jsem zatím nedospěl, mám docela puristický geny a vadí mi zkrátka jeho projev, kopanec, díra, prodleva atak...
Chiliho jsem hledal několik měsíců. Jsem na ojetiny dost náročnej a rád se raduju i ze starýho auta a pořád tvrdím, že zázraky existujou a kdo hledá najde a proto nesnášim řeči typu, že kupuju 14 let starý auto a navíc sporťák apodobně... Hledání se vyplatilo, po různých nástrahách a peripetiích napříč celým Německem jsem auto zakoupil zde:
http://www.automobile-quick.de Doporučuju velice. Dřív jsem auta tak trochu vozil, pak se situace v německu změnila dost k horšímu a vyprdnul jsem se na to, tady ten pan prodejce mi ale opět dal naději, že je možný koupit auto, kde se sedne a jede se a má k němu člověk důvěru, navíc co vypadá jako nový. A tenhle pán tam jiný než jako nový auta nemá - opravdu klobouček.
Moje Mini má tedy v rodným listě 1. majitelku ročník 1961. Navíc fanynka, měla v životě už 2 klasik Mini, pak tohle a koupila si new F56
Vyplněnou servisní knížku, stálo to většinu času bezpochyby v garáži a nebylo bouraný. A to pro mě bylo to nejdůležitější.
Trochu škoda, že je to úplný holátko co se týče výbavy. Původně jsem trval na panoramě a digi klimě, ale bohužel. Aspoň xenony máme
Zatím jsem nedělal žádné velké úpravy, jen nutnost v podobě vyhození runflatů - nasadil jsem Bridgestone Potenza, před silebloky Powerflex - opravdu je znát rozdíl a zadní kotouče Brembo.
Velký věci do budoucna neplánuju, ale z jara 2018 jsem objednanej na nástřik střechy a zrcadel na bílo 899 aspen white a nalepení pruhů na kapotu, který už mám doma. Pak řemenice kompresoru 15%, rád bych nějaký lepší ale pořád ještě bělošský vejfuk ( škoda, že neni Akrapovič!! ) a asi přední destičky ebc - moc to nebrzdí to je prostě fakt. Jestli zbyde chuť a bude mě bavit jako baví teď, tak samosvor a multifuknční volant
Jinak zatím najeto 6500km, dovolená v Itálii, jedny Alpy, pár víkendů a jednou Sosnová a musím říct, že to auto fakt funguje. Na brzdy se musí víc šlapat což je trochu o zvyk, jinak opravdu super. Pokud někoho zajímá spotřeba oleje, tak na 6000km je to 1 litr 5W30, což mi přijde v pohodě. Spotřeba benzínu kolem 11 litrů, při dodržování předpisů to jde někam k 9. To mi přijde vlastně taky super. Jasně, na Sosně to bylo 40, ale to je prostě extrém za nějakých 50km, který jsem tam nakroužil. S BMW 330i by to bylo třeba 25, ale asi by mi už dneska chybělo to kvílení kompresoru
Budu se snažit pokračovat v zachování pěkného stavu, proto je už Mini zazimovaný a těšim se na první pořádnou sezonu v příštím roce.