05. lis 2017 17:15
Mal som teraz tyzden dovolenky a objednane dieli tiez dorazili na 90% tak som sa pustil do vymeny.
V pondelok som dorazil domov do garaze niekedy poobede tak som este pred zotmenim spustil olej a zacal davat auto do frontend service modu. Vsetky opravy atd. som robil sam a po prvy krat, tym padom to trvalo aj zodpovedajuco dlho
Po skonceni sme utekali este do MI za Pumikom po hokejku a stahovak kladky na kompresor B)
Na druhy den rano som pokracoval s rozoberanim. Prv som odstranil stary alternator ktory neskor nahradim novym. Druhe bolo na rade kompresor. Zistil som pocas rozoberania ze nie je nutnost vyberat aj vodnu pumpu
Samozrejme s kladkou na kompresore to take lahke nebolo, skusal som vyhladat pomoc v miestnych servisoch kde si s tym tiez nevedeli rady tak vecer po dohode zase raz utekacka za Pumikom. Po priblizne hodinovom boji sme kladku uspesne demontovali. Dopadlo to nasledovne
Po navrate domov som este pripravil kompresor na montaz aby som s tym dalsi den nestracal cas. Vymenil olej a instaloval Alta 15%.
Na fotke je stary olej na lavo je z prednej casti (malo by tam byt 140ml) a na pravo zo zadnej (mal by tam byt 40ml).
V stredu som pokracoval postupnym skladanim auta. Vymenila sa napinacia a vodiaca kladka. Remen sa daval novy Gates K060535 ktora je odporucana standard balancer a Alta 15%. Je kratsia od povodnej o cca 1cm.
Ku koncu dna, tym ze sme museli plnit aj sviatocne povinnosti, som doskladanie nestihol a tym padom sa pustil do vymeni tesnenie pod olejovou vanou. Samozrejme som natrafil na dalsi problem a to je matka na ventilatore serva (vidno na fotke kde je rozrezana kladka). Tak som prace ukoncil a nechal to na dalsi den.
Sviecky som menil sa studensie NGK 4285-4PK BKR7EQUP Laser Platinum. Na fotke su stare sviecky.