Po pár měsících používání se auto rozhodlo, že bude stávkovat
z motoru se začal ozývat nepříjemný zvuk. Dle místa odkud to šlo jsem měl domění, že se jedná o přidřený kompresor.
Auto se odstavilo u baráku a odstrojil se předek včetně kompresoru. Na auto se měsíc nesáhlo dokud jsme jej nepřemístili o garáže a mohli jsme zkoumat příčinu. Kompresor se rozložil, zjistilo se, že je naprosto v pořádku, kola nebyla okousaná, oleje tam ještě trocha byla, rotory nejsou ohoblované. Tak se koumalo dále - napínací kladka a její plynová vzpěra, po demontáží vypadala OK. Jednou tak při řeči u kávy mi kámoš mechanik řekl, že Oct I měly problémy s volnoběžkou na alternátoru a že jej mám omrknout, to jsem udělal a altík se točil jenom na jednu stranu, což znamenalo jediné - zadřené ložiska v altíku z důvodu úniku oleje kolem gufera kliky. Altik se zrepasoval a začalo se pomalu skládal (mezitím se přetěsnilo ještě víko ventilů, spark plug tube seal a sundala se klima a její součásti)
Po drobných problémech s únikem vody auto opět jezdí a šlape jako hodinky. Další věci jsou již ve výrobě. Foto zde:
http://matteocz.rajce.idnes.cz/Mini_Cooper_S_R53/