Tak ahoj MINI-lidi,
V sobotu jsme se jeli podívat na MINI Cooper S 2003 z Německa a Itálie s mechanikem. Už jsme zde jednou byli a byli jsme unešeni
tak jsme si vzali kamaráda mechanika i s diagnostikou. Kamarád řekl, že se mu miník moc líbí (MINI už měl a asi ho bude mít znova
) jen nekupuje auta z Itálie, protože jsou prostě po Italech. Navíc neseděly najeté kilometry a vysezené sedačky ty odpovídaly tak na 160 000km, přičemž MINI mělo 111 000km. Jinak mini bylo docela v pořádku
až na trochu prasklý silent block, nefunkční okno u řidiče (to nám dal nové i s moturkem), nefunkční centrál - odemykání u spolujezdce, nefunkční dálkáč - zamykání a utržené lanko u spolujezdcovi sedačky na pojíždění když je sklopená. Nakonec ale kamarád řekl zásadní větu a ta zněla "já bych si ho koupil". Tak jsme vyřešili všechny detaily a mini jsme si odvezli. Při jízdě ve velké zátěži s mechanikem (závodník
) jsme zjistili, že u dvojky pri nějakých otáčkách a nějakém plynu mini cuká asi 2tis. - 3tis. při 50% plynu. Podvozek drží jako nový (13 let staré auto !). A MINI prostě jede i 220 na dálnici
. Jinak rádio jsem až zpětně zjistil že je celkově u MINI naprd.
Po příjezdu domů jsem se pustil do oprav. Začal jsme s oknem, protože trochu hučí když se jede nad 100km/h. Začal jsem studovat nejdříve zde na fóru, ale tím že mi je 18 tak jsme šel rychleji a rovnou na YouTube. Zde bylo pár návodů jak rozebrat dveře atd jak se dostat k motůrkům atd. Když jsem ale dokoukal video tak jsem viděl titulek "How to fix MINI cooper 1.gen window" a tady byl návod
https://www.youtube.com/watch?v=HsiWNyXXSCw.
řekl jsem si proč to nevyzkoušet. Tak jsem otevřel dveře našel místo a začal buchat. Bouchnul jsem asi 12-krát a pořád nic. Tak jsem se smutným pocitel šel pryč, když najednou si mě všiml táta když šel kolem se svačinou
. Prý "Co to tu do toho boucháš" tak jsem ho seznámil s mým problémem a ukázal přislušný návod. On řekl : "Na to musíš mít certifikovanou ruku"
tak bouchnul jednounic , podruhé nic potřetí nic a nakonec počtvrté když se okno projevovalo pořád nefunkční nakonec se rozjelo
. Tak tím jsme vyřešili částečně problém s oknem (odchází uhlíky v motoru).
Nadšený z opravy a jak se mi všechno daří tak jsem se pustil do ovladače. Ten jsem ho rozebral a zjistil jsem, že tu je tak nějak moc lepidla, které "nedrželo" tišták na svém místě
. Tak jsem očistil lepidlo odhalil, že asi soudruzi z Itálie urvali všechny plastové držáčky tak se to pokusili zpravit sklenicí lepidla. Tišták jsem otestoval a fungoval (funfuje zamykání i odemykání) tak jsem zjistil, že to tam zalepili blbě. Tišťák jsem podložil aby se nepřeklápěl když bude vyvíjený tlak od tlačítek, zafixoval a složil. Klíč je jako nový.
Když jsem byl tak rozjetý tak jsem rozebral spolujezdcovi dveře, že se podívám na zámek. Zámek se zamkne, ale neodemkde to byl fakt. Když jsem ale rozebral dveře tak jsem se zhozil
. Málo místa (jak pro trpaslíky), Skoro nic jsem neviděl a prostě úplně na ho*no. Tak jsem se zase podíval na můj oblíbený zdroj a vyndat zamykací jednotku je docela v pohodě, ale rozbrat jednotku a tím se dostat k motorků mi připadá až nemožné.
Sedačku jsem zatím neřešil to je jen kosmetický detail...
Jen se chci zeptat jestli někdo nevíte kolik by stála "nová-nerozbalená" jednotka na centrální zamykání. Použité jsou na ebay za 2000Kč to mě připadá docela dost a pokud jste někdo pokoušel hledat tak jestli by tu nehodil rozměry či přímo odkaz na motůrky co jsou v té jednotce.
A pokud máte někdo vyzkoušené (ještě jsem nedočetl vlákno) jestli jde vyměnit origo rádo za nějaké z 3-tí strany a jestli se zlepší kvalita příjímené signálu.
Za OKCZ se musím vydat pro jeho soft.
Děkuji těm, kteří tento přispěvěk dočetli až sem a tímto jim i gratuluju.
. Nepíšu zrovna přehledně, ale snad jeste to přelouskali.
PS : těším se až Vás uvidím někde na srazu.
Čau