NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=29&t=7477
Stránka 22

Autor:  speedygon79 [ 05. bře 2016 13:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

filek87 píše:
taky koukám po JCW brzdách, ale na ebayi prodávají všichni jen předky, si říkám proč ne celý komplet. Asi kouknu na poláky, ale jak nejde o málo peněz tak si říkám, jestli si nepočkat.

http://www.ebay.de/itm/Mini-John-Cooper ... SweuxWSwy2



Asi posiluju hlavne predky...
Aj JCW sada na R56 nic extra nepriniesla oproti S-ku na zadku

Autor:  Lukyn007 [ 05. bře 2016 19:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

Podle mě na mini jsou ty brzdy hlavně o vzhledu.

Oproti Sku a nebo dokonce obyč JCW brzdám na R53 tam takový rozdíl není. Samozřejmě brzdí to o něco lépe, dávkování bude také o něco lepší, ale rozhodně nejde říct, že čtyřpístama se znatelně zlepší brzdný výkon.

Je tam spousta faktorů, který toto ovlivňují od průměru pístků přes plochu desek a velikost kotoučů. Dá se všechno teoreticky spočítat, ale u mě osobně je to jen o vzhledu, kdy já bych je dával klidně i na diesla.

Zadní řeším v podstatě jen kvůli tomu, že na léto mám 18 a na zimu 17 takže aby to pod těma kolama taky trochu vypadalo.

Autor:  Mini JCW [ 07. bře 2016 19:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

Mám stejného mínika jako ty. R53 s JCW kitem rok 2003, 155kw a dokonce i stejnou barvu a také Skové nárazníky :D .

Teď také řeším brzdy. Máme vyzkoušeno kvalitní kotouče, keramické destičky, pancéřové hadičky a racing brzdovou kapalinu. Na brzdovém účinku je to hodně znát a proto se s tím spokojím. Jinak třmeny sundávám ručně otryskám a nastříkám barvou na třmeny. Práškovou barvu jsem také řešil ale musíš celý třmen rozebrat kvůli zapékací teplotě v peci a pak ještě zkalibrovat výstružníkem přesnou díru pro písty. Bylo mě řečeno že se může změnit kruhovitost. A tomu věřím protože jsem strojař a máme takové problémy často. :)

Autor:  Mini JCW [ 07. bře 2016 19:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

Jinak já dávám kotouče a keramické destičky EBC + kapalinu a hadičky. :) :)

Autor:  Lukyn007 [ 07. bře 2016 19:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

Je pravda, že v té peci bych tomu klidně i věřil. Rspektive firmy, které se repasí živí, tak Pak otvory frézují.

Já s třmenama mám zkušeností dost. Na předchozím autě jsem přední třmeny dohnal až k takový dokonalosti, že po nalakování byly hladký a krásně lesklý.

Tryskat já to nemůžu na tom hliníku by byl velkej úbytek materiálu. Nicméně možností jak sundat barvu je dost takže v tom problém nevidím.

Autor:  Mini JCW [ 07. bře 2016 19:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

Lukyn007 píše:
Je pravda, že v té peci bych tomu klidně i věřil. Rspektive firmy, které se repasí živí, tak Pak otvory frézují.

Já s třmenama mám zkušeností dost. Na předchozím autě jsem přední třmeny dohnal až k takový dokonalosti, že po nalakování byly hladký a krásně lesklý.

Tryskat já to nemůžu na tom hliníku by byl velkej úbytek materiálu. Nicméně možností jak sundat barvu je dost takže v tom problém nevidím.


Jojo protahují otvory pak vyvrtávací tyčí nebo výstružníkem dihart který má jen korunku. Děláme brzdy na vlaky, tramvaje a metra tak tam jsou repase podobné. :)

Na tryskání můžeš použít různé abrazivo od broků až po jemný písek. Na hliník používáme jemný písek při minimálním tlaku. :) ale máš pravdu že možností je hodně :)

Autor:  Lukyn007 [ 24. bře 2016 08:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

Tak konečně přezuto na letní. Teploty pomalu začínají stoupat a už mě ty zimní moc nebavily. Už od první minuty, co jsem je koupil, tak jsem přesvědčený, že ty kola půjdou do jiné barvy (titan nebo anthracit). Černá kola já moc nemusím nicméně na Mini se mi ta kombinace docela líbí a až budou brzdy, tak to vynikne ještě více. Takže možná je jen nechám opravit a dostanou znovu černý kabát. Mám minimálně jedno léto na rozmyšlenou.

V autě už taky mám na zkoušku jednu sedačku. Na mě e posez na origo lyžinách moc vysoko, takže budu muset trochu upravit uchycení sedačky.

Tímto se ještě jednou a veřejně omlouvám členovi Pumik9, kterému jsem původně slíbil, že mu je prodám a následně druhý den jsem všechno zrušil. Bohužel i když ta sedačka takhle v originále není úplně podle mých představ, tak s každým kilometrem se utvrzuji v tom, že si je musím nechat. Takže chlape ještě jednou se omlouvám!

Přílohy:



Autor:  speedygon79 [ 25. bře 2016 00:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

som ti vravel, ze to nebudes lutovat. :evil:

Autor:  Mini JCW [ 29. bře 2016 09:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

Kurva ty sedačky jsou pecka. :D Hrozně bych je chtěl taky ale ta cena je šílená :( :(

Autor:  speedygon79 [ 29. bře 2016 15:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

tak tam praskni nieco take
http://www.ebay.de/itm/322053674245?_tr ... EBIDX%3AIT

Autor:  Mini JCW [ 30. bře 2016 06:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

speedygon79 píše:


Ty jsou moc pěkný :) ale chtěl bych zachovat aby šli zklápět :)

Autor:  Lukyn007 [ 29. črc 2016 22:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

Delší dobu jsem nic nepřidával nicméně na autě se pořád něco mění.

Recaro sedačky šly nakonec do světa a sehnal jsem celkem nesehnatelné. Originál R53 Sparco. Původně jsem sice chtěl kožené, ale většina jich je v nedobrém stavu (když už se na ně narazí a člověk neřeší cenu). Opravit jde sice dost věcí, ale striktně jsem si řekl, že když jsem ochotný za to ty peníze dát, tak podle toho musí vypadat. Takže nakonec látkové bohužel bez výhřevu, ale ten už kdyžtak dodělám časem pokud bude potřeba.

Vzhledem k tomu, že jsem se 2 měsíce nemohl časově dokopat k tomu abych se pověnoval brzdám, tak jsem to nakonec nechal udělat externě nicméně výsledek stojí za to. Ještě musím dokoupit brzdové hadičky a přední desky a půjde to na auto. Zatím zkusím kombinaci kotoučů Zimermann (i když se asi nevyhnu praskání kolem dírek nicméně byly za výbornou cenu) a na předku Ferodo DS2500. Zadek klasiku destičky od ATE. Hadičky dám pravděpodobně pancéřové když už to měním, tak je to jedno.

Do budoucna ještě mám v plánu samosvor a asi jiné křídlo (GP nebo M7). I když blbostí k úpravám je na tom autě ještě dost a dost...

Přílohy:




Autor:  pampeago [ 01. srp 2016 10:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

gratuluju k tem Sparcum ..krasny ulovek tech uz je jako safranu navic vypadaji zachovale :bigups:

Autor:  Lukyn007 [ 29. pro 2017 11:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

Tak nějaké zhodnocení toho roku 2017.

S autem obecně moc nejezdím (4-5000 ročně takže stav víceméně odpovídá.)

Na jaře jsem zjistil korozi zadních dveří (asi 2 měsíce po konci záruky). Občas jsem projel inzeráty, ale stejná barva se zatím nenaskytla, takže na jaře půjde do servisu ať se o to postarají.

Jinak běžné opotřebení a samozřejmě daň za to, že auto nejezdí (stejně tak baterka na výměnu apod.) Ovšem nic, co by se nedalo vyřešit.

Zásadní rozhodnutí padlo v podobě čtyřpístů, které jdou do světa ještě dříve než byly na autě a jejich místo nahradí šestipísty z GP2.

Na jaře se k tomu snad už dokopu a půjdou komplet nové brzdy předek + zadek, včetně válce (zde musím ještě dořešit DSC čidlo), rovnou i nová ložiska. Mám připraven olej do kompresoru, svíčky, samozřejmě nový olej + filtry.

Pro rok 2018 zatím plány nejsou, ale budu muset řešit kola (doufám, že 18 půjdou bez podložek) a zimní jsem stejně chtěl už řešit. Zde mám připraveno několik sad na zkoušku a v nejhorším asi budu shánět origo GP2 kola.

No a ty krasavci zůstanou do léta jako ozdoba na stolku...

Přílohy:



Autor:  Lukyn007 [ 03. zář 2018 08:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

Tak přes léto proběhl upgrade na podvozku. Nová ložiska a komplet brzdy předek + zadek.

Není to sice úplně plug&play, ale vyřešit se dá všechno.

Jen pro info, nesedí přední štíty, ale lze převrtat, čidla opotřebení mají trochu jiné konektory, ale po menší úpravě jdou použít (ty z R56), na zadní nápravě nejsou ani díry pro štíty, u zadních brzd nelze dát hadice přímo na třmeny (muselo by se ubrat trochu materiálu z ramene), vyřešil jsem krátkou trubičkou.

Ještě tedy nemám vyměněný válec, protože až při montáži jsem zjistil, že nelze použít nádobka z R53. On i samotný válec vyžadoval úpravy, ale opět bez problémů lze vyřešit pokud je k dispozici alespoň soustruh (válec je o malinko širší, takže by netěsnil a je i jiný rozměr pístku, takže jsem musel udělat vložku tak, abych dodržel stejnou vzdálenost k pedálu).

Poslední na co si vzpomínám je čidlo DSC, kdy u R56 není na válci, ale vyřešil jsem tak, že jsem ho dal na potrubí. Toto by se dalo vyřešit tím, že by se nedával origo válec z R56, ale z M3, který má také 25mm ale má čidlo na válci.

I bez většího válce to brzdí dobře, ale krok je maličko delší. Nic na co by se nedalo zvyknout, ale určitě je rozumnější vyměnit i válec.

Vzhledem k tomu, že vše bylo řešeno z nových dílů, tak cenu jsem ani přesně nepočítal i když samozřejmě určitou představu mám.

Zatím tedy jezdím na R18 vpředu 5mm podložka (bez podložky nedrhnou, ale vlas bych tam nestrčil, musel bych koupit kola s ET38 nebo 35). 17" jdou bez podložek.

Konečně jsem nechal opravit i zadní dveře, kde už se mi začaly dělat puchýřky nad osvětlením SPZ. Jsem rád, že i trefili barvu a vzhledem k tomu, že zadání znělo "je jedno kolik to bude stát, chci profesionální práci" tak kvalita také odpovídá.

Přílohy:






Autor:  Lukyn007 [ 03. zář 2018 08:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

Jinak výhledově uvažuji, že bych Miniho prodal. Pokud by někdo věděl o někom, tak jsem otevřený diskuzi.

Auto je v top stavu, najeto nějakých 120. Jediný důvod je, že s autem téměř nejezdím. Letos jsem najel slabé 3000km a začínám být přesvědčený o tom, že je škoda, aby to jen stálo v garáži. Peníze nepotřebuji, takže určitě nespěchám a za každou cenu prodat nepotřebuji, jen mi přijde líto, že stojí v garáži. V zimě auto stejně nejezdí, takže přes zimu budu mít čas abych se definitivně rozhodl.

Berte to prosím jen jako "informaci" protože vím, že jakmile do toho auta sednu a sešlápnu plyn, tak ho prostě nedám, ale jak jsem psal, nejezdím s ním a je škoda, aby bylo zavřené v garáži, takže pokud přijde korektní nabídka, jsem ochoten jednat.

Autor:  Pumik9 [ 04. zář 2018 08:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lukyn007 - Cooper JCW 2005 (R53)

pekne,brzdy treba poriadne :mrgreen:
ja by som dal hned AL ramena na zadok
ale ako pises ze minik vela nanabeha co je skoda :?
snad najdes niekho kto tie koniky dakaze ubrzdit :bigups:

Stránka 22 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/