NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

Minimartin - COOPER S - Fučák
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=29&t=6991
Stránka 23

Autor:  Pumik9 [ 27. dub 2016 06:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

no ja si myslim ze ma ten mali otvor dovod naco by tam potom bol/mal byt
stale ked das koleso dole tak sa moze zmenit doliehanie dosticky na kotuc a co moze byt problem pri takom vzkone ako je jcw
ale to len moj nazor :mrgreen:
ale aj ked hoci co budes robit na naprave je to dobre ked to drzi tam kde ma

Autor:  minimartin [ 27. dub 2016 09:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Je dobré mít kotouč uchycený, aby se (při sundání kola) pod něj nedostal bordel, mohl by potom nějakou tu setinku házet.

Autor:  dejvaval [ 27. dub 2016 12:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

...dobré teorie :roll: :wink:
Kluci :!: , ten šroubek je tam hlavně poroto, aby šrouby nebo štefty byly uprostřed děr kotouče, aby se kotouč neopíral "na střih" o šrouby nebo štefty.
Např. při nedostatečně dotaženému kolu a silném brždění, by mohlo dojít i k pootočení (měnil jsem kolo na silnici za rezervu a pod).
Sice je kotouč pak stažený diskem k náboji, takže se už nehne...ale je to taková pojistka, aby nedocházelo k případnému namáhání šroubů nebo šteftů.

Autor:  minimartin [ 27. dub 2016 13:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

dejvaval píše:
...dobré teorie :roll: :wink:
Kluci :!: , ten šroubek je tam hlavně poroto, aby šrouby nebo štefty byly uprostřed děr kotouče, aby se kotouč neopíral "na střih" o šrouby nebo štefty.
Např. při nedostatečně dotaženému kolu a silném brždění, by mohlo dojít i k pootočení (měnil jsem kolo na silnici za rezervu a pod).
Sice je kotouč pak stažený diskem k náboji, takže se už nehne...ale je to taková pojistka, aby nedocházelo k případnému namáhání šroubů nebo šteftů.

No když si to myslíš...možná částečně může pomoci,
ale jeden šroub M10, že by měl (při nedostatečném utažení kola) přenést sílu brzdného účinku
a zároveň 4 x 12mm šroub by s tím měl mít problém?!!
Předpokládám, že když by k tomu došlo, ten jeden šroub se střihne, ale 4 x 12mm šrouby s dosednutím kotouče nebudou mít problém.

Jsem přesvědčený, že kotouč je přichycen pouze pro ulehčení montáže kola a jak jsem psal, aby se mezi kotouč a náboj nedostávala nečistota při každém sundání kola.

Autor:  Pumik9 [ 27. dub 2016 13:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

dejvaval o čom ty tocis? ! kecas sonariny :mrgreen:
A tak ako píše minimartin proste tam má byť a.

Autor:  dejvaval [ 27. dub 2016 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

...jéžiš, že jsem vůbec něco psal... omlouvám se jestli jsem se spatně vyjádřil! :roll:
Samozřejmě, že ten malý šroubek není proto, aby držel brzdnou sílu, ale proto, aby byl kotouč utažený na středu. Pokud máš duralový unašeč (střed) a kotouč se ti pootočí, vymačkají se ti do něj šrouby od kola. V tvém případě předpokládám, že máš unašeč kotouče duralový.
Navíc jezdit se šrouby od kol, s vymačkanýma závitama od opírajícího kotouče.... :?

Když jsem viděl jak tady teoretizujete.. ...myslel jsem to dobře, do nikoho se nenavážím, nikomu neříkám něco podobného (viz... Pumik09) "..kozy spolu pást nechodíme" :wink:

Autor:  minimartin [ 02. čer 2017 10:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Tak jsem se konečně dokopal něco udělat s občasným rachocením řetězu po nastartování.
Vyměnil jsem rozvodový řetěz včetně lišt (byly netknuté, asi jsem měnit nemusel), napínák již byl asi před rokem nový.
Zároveň nutná údržba kompresoru (oleje) a výroba servisní trubičky, abych měl olej pod kontrolou a nemusel dělat příště demontáž.
Oleje bylo opravdu malilinko (najeto 137 t.Km spíš méně, byl měněný kompresor s kitem JCW), takže bylo načase.
Vše jsem zvládl před panelákem, počasí bylo OK a tak se vše zadařilo.
Poděkovat bych chtěl Benovi za půjčení servisního manuálu, utahovací momenty atd. Bene díky.
Také bylo dobré vyměnit altík, popraskaný, nevím proč, auto bourané nebylo, tak díky Mekkkovi vše OK. Mekkku díky.

Fučák je zase v trochu lepším stavu :D

Přílohy:







Autor:  big_ben_cz [ 02. čer 2017 10:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Respekt!
Takhle to rozdělat před panelákem to oceňuju! Zrovna jsem si na tebe včera vzpomněl, že si musím říct aby jsi mi poslal fotku kolik bylo v kompresoru oleje. Moc ho tam opravdu není.
Budu to muset taky rozdělat, moc se mi do toho nechce, ale lepší než zadřít kompresor.

Autor:  AB mini [ 07. čer 2017 17:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Klobouk dolů, v takovýhle podmínkách. Já měnil v sobotu tlumiče a skončil jsem v neděli večer :D A jen tak dodatečně se chci zeptat, řešil jsi nějak spotřebu oleje, co jsi kdysi v nějakým tématu zmínil?

Autor:  liborD [ 07. čer 2017 22:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

No tak to je velká frajeřina :D

Hezky s nebem nad hlavou....

Autor:  minimartin [ 07. čer 2017 23:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

AB mini píše:
A jen tak dodatečně se chci zeptat, řešil jsi nějak spotřebu oleje, co jsi kdysi v nějakým tématu zmínil?

Změnil jsem viskozitu oleje, takže to není tak hrozné, ale chtěl bych to řešit. Asi začnu gufirkama ventilů, ideálně bez sundání hlavy, někde jsem viděl, jak to borec natlakoval kompresorem a šlo mu to. Tak to možná taky prubnu.

Autor:  big_ben_cz [ 08. čer 2017 21:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Máš kompresor? Kdyby ne tak bych o jednom věděl v naší garáži :-)

Autor:  Raptor [ 09. čer 2017 14:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Musím se připojit s velkým obdivem v jakých podmínkách jsi to dělal. Velký respekt.
Taky jsem slyšel, že gufera ventilů jde dělat bez sundání hlavy. Asi tam taky mám nějaký podobný problém na druhým válci, ale já už jdu sundavat hlavu ať vim pořádně čím to je.

Autor:  PetrXJR [ 09. čer 2017 23:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Hustej frajer :bigups: Obecenstvo v oknech a na balkonech bylo? :D A fandilo? :shock:

Autor:  JohnySK [ 19. čer 2017 10:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

S tej prvej fotky som už videl po facebooku behať meme s nápisom keď neveríš servisom ale bývaš v paneláku :)
Ale inak obdiv ja som rád že si viem "vymeniť žiarovku" toto by som naozaj nedal...

Autor:  jery [ 20. čer 2017 08:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

No to je frajeřina :banana: Až na mě dejchla historie; když se šlo po chodníku, člověk překračoval nohy čouhající zpod aut a musel dávat pozor aby někomu neodkopnul nějakej díl :lol:

Autor:  AB mini [ 20. zář 2017 21:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

minimartin píše:
AB mini píše:
A jen tak dodatečně se chci zeptat, řešil jsi nějak spotřebu oleje, co jsi kdysi v nějakým tématu zmínil?

Změnil jsem viskozitu oleje, takže to není tak hrozné, ale chtěl bych to řešit. Asi začnu gufirkama ventilů, ideálně bez sundání hlavy, někde jsem viděl, jak to borec natlakoval kompresorem a šlo mu to. Tak to možná taky prubnu.



Gufera jsem měnil pomocí provázku ve válci. Bohužel žádná rapidní změna (ze spotřeby 0,1 na 200 spotřeba 0,1 na 300) testoval jsem cca 2000km a teď jsem přešel na polosyntetiku) hlavně si nachystej přípravek na stlačení pružin, já to řešil až když jsem to měl rozhozené a byl to porod...

Autor:  minimartin [ 10. dub 2018 11:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Tak jsem vyměnil gufírka na ventilech, taky pomocí provázku, tedy asi bych měl napsat pomocí takové té "provazové gumy", ale asi by to šlo i bez ní.
Celá operace není složitá a vše proběhlo bez komplikací, dělal jsem nejdřív sací stranu a potom výfukovou, abych nemusel demontovat víka ložisek vačky.
Celkově ale mám pocit, že jsem to dělal zbytečně, na starých nebylo nic poškozené a těsnily (doléhaly) na dříky ventilů dobře.
Dám vědět jestli se spotřeba oleje změní.

...spotřeba se nezměnila.



jaro 2019:

výměna pístních kroužků, výměna pánviček ojnic, přelíznutá hlava, vše vyčištěno, vyleštěno, spasované sací potrubí s hlavou,
nová těsnění atd.
Výsledek: SPOTŘEBA OLEJE NEMĚŘITELNÁ :)

Přílohy:





Autor:  Pumik9 [ 10. dub 2018 11:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Loziska vacky??!
A spotreba oleja bude na tom istom si myslim
Ze tymi guferami to nebude :?

Autor:  minimartin [ 15. lis 2019 18:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Jak jsem si tento rok hrál před domem:

-výměna zadních brzdových třmenů, čep na jedné straně trochu zreznul
Příloha:


Příloha:


Příloha:


Příloha:


-zavařil jsem malou díru :) + lakování blatníku
Příloha:


Příloha:


Příloha:


-rozborka motoru, výměna kroužků a práce s tím spojené viz předchozí příspěvek

Příloha:


Příloha:


Příloha:


Příloha:


Příloha:


Příloha:


-nějaká výztuha v motoru
Příloha:


Příloha:


-černá přední světla
Příloha:



a další vzhledová vylepšení:
-nový přední nárazník Works
Příloha:


-čalounění stropu a sloupků (alcantara antracit)
Příloha:


-zadní světla bez chromu
Příloha:


Příloha:



Na další práce mám málo času, plány jsou, ale jde to pomalu, však to znáte :)

Stránka 23 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/