Stránka 23

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 27. dub 2016 06:03
od Pumik9
no ja si myslim ze ma ten mali otvor dovod naco by tam potom bol/mal byt
stale ked das koleso dole tak sa moze zmenit doliehanie dosticky na kotuc a co moze byt problem pri takom vzkone ako je jcw
ale to len moj nazor :mrgreen:
ale aj ked hoci co budes robit na naprave je to dobre ked to drzi tam kde ma

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 27. dub 2016 09:30
od minimartin
Je dobré mít kotouč uchycený, aby se (při sundání kola) pod něj nedostal bordel, mohl by potom nějakou tu setinku házet.

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 27. dub 2016 12:33
od dejvaval
...dobré teorie :roll: :wink:
Kluci :!: , ten šroubek je tam hlavně poroto, aby šrouby nebo štefty byly uprostřed děr kotouče, aby se kotouč neopíral "na střih" o šrouby nebo štefty.
Např. při nedostatečně dotaženému kolu a silném brždění, by mohlo dojít i k pootočení (měnil jsem kolo na silnici za rezervu a pod).
Sice je kotouč pak stažený diskem k náboji, takže se už nehne...ale je to taková pojistka, aby nedocházelo k případnému namáhání šroubů nebo šteftů.

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 27. dub 2016 13:11
od minimartin
dejvaval píše:...dobré teorie :roll: :wink:
Kluci :!: , ten šroubek je tam hlavně poroto, aby šrouby nebo štefty byly uprostřed děr kotouče, aby se kotouč neopíral "na střih" o šrouby nebo štefty.
Např. při nedostatečně dotaženému kolu a silném brždění, by mohlo dojít i k pootočení (měnil jsem kolo na silnici za rezervu a pod).
Sice je kotouč pak stažený diskem k náboji, takže se už nehne...ale je to taková pojistka, aby nedocházelo k případnému namáhání šroubů nebo šteftů.

No když si to myslíš...možná částečně může pomoci,
ale jeden šroub M10, že by měl (při nedostatečném utažení kola) přenést sílu brzdného účinku
a zároveň 4 x 12mm šroub by s tím měl mít problém?!!
Předpokládám, že když by k tomu došlo, ten jeden šroub se střihne, ale 4 x 12mm šrouby s dosednutím kotouče nebudou mít problém.

Jsem přesvědčený, že kotouč je přichycen pouze pro ulehčení montáže kola a jak jsem psal, aby se mezi kotouč a náboj nedostávala nečistota při každém sundání kola.

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 27. dub 2016 13:22
od Pumik9
dejvaval o čom ty tocis? ! kecas sonariny :mrgreen:
A tak ako píše minimartin proste tam má byť a.

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 27. dub 2016 20:28
od dejvaval
...jéžiš, že jsem vůbec něco psal... omlouvám se jestli jsem se spatně vyjádřil! :roll:
Samozřejmě, že ten malý šroubek není proto, aby držel brzdnou sílu, ale proto, aby byl kotouč utažený na středu. Pokud máš duralový unašeč (střed) a kotouč se ti pootočí, vymačkají se ti do něj šrouby od kola. V tvém případě předpokládám, že máš unašeč kotouče duralový.
Navíc jezdit se šrouby od kol, s vymačkanýma závitama od opírajícího kotouče.... :?

Když jsem viděl jak tady teoretizujete.. ...myslel jsem to dobře, do nikoho se nenavážím, nikomu neříkám něco podobného (viz... Pumik09) "..kozy spolu pást nechodíme" :wink:

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 02. čer 2017 10:34
od minimartin
Tak jsem se konečně dokopal něco udělat s občasným rachocením řetězu po nastartování.
Vyměnil jsem rozvodový řetěz včetně lišt (byly netknuté, asi jsem měnit nemusel), napínák již byl asi před rokem nový.
Zároveň nutná údržba kompresoru (oleje) a výroba servisní trubičky, abych měl olej pod kontrolou a nemusel dělat příště demontáž.
Oleje bylo opravdu malilinko (najeto 137 t.Km spíš méně, byl měněný kompresor s kitem JCW), takže bylo načase.
Vše jsem zvládl před panelákem, počasí bylo OK a tak se vše zadařilo.
Poděkovat bych chtěl Benovi za půjčení servisního manuálu, utahovací momenty atd. Bene díky.
Také bylo dobré vyměnit altík, popraskaný, nevím proč, auto bourané nebylo, tak díky Mekkkovi vše OK. Mekkku díky.

Fučák je zase v trochu lepším stavu :D

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 02. čer 2017 10:46
od big_ben_cz
Respekt!
Takhle to rozdělat před panelákem to oceňuju! Zrovna jsem si na tebe včera vzpomněl, že si musím říct aby jsi mi poslal fotku kolik bylo v kompresoru oleje. Moc ho tam opravdu není.
Budu to muset taky rozdělat, moc se mi do toho nechce, ale lepší než zadřít kompresor.

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 07. čer 2017 17:30
od AB mini
Klobouk dolů, v takovýhle podmínkách. Já měnil v sobotu tlumiče a skončil jsem v neděli večer :D A jen tak dodatečně se chci zeptat, řešil jsi nějak spotřebu oleje, co jsi kdysi v nějakým tématu zmínil?

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 07. čer 2017 22:00
od liborD
No tak to je velká frajeřina :D

Hezky s nebem nad hlavou....

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 07. čer 2017 23:44
od minimartin
AB mini píše:A jen tak dodatečně se chci zeptat, řešil jsi nějak spotřebu oleje, co jsi kdysi v nějakým tématu zmínil?

Změnil jsem viskozitu oleje, takže to není tak hrozné, ale chtěl bych to řešit. Asi začnu gufirkama ventilů, ideálně bez sundání hlavy, někde jsem viděl, jak to borec natlakoval kompresorem a šlo mu to. Tak to možná taky prubnu.

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 08. čer 2017 21:38
od big_ben_cz
Máš kompresor? Kdyby ne tak bych o jednom věděl v naší garáži :-)

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 09. čer 2017 14:32
od Raptor
Musím se připojit s velkým obdivem v jakých podmínkách jsi to dělal. Velký respekt.
Taky jsem slyšel, že gufera ventilů jde dělat bez sundání hlavy. Asi tam taky mám nějaký podobný problém na druhým válci, ale já už jdu sundavat hlavu ať vim pořádně čím to je.

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 09. čer 2017 23:08
od PetrXJR
Hustej frajer :bigups: Obecenstvo v oknech a na balkonech bylo? :D A fandilo? :shock:

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 19. čer 2017 10:42
od JohnySK
S tej prvej fotky som už videl po facebooku behať meme s nápisom keď neveríš servisom ale bývaš v paneláku :)
Ale inak obdiv ja som rád že si viem "vymeniť žiarovku" toto by som naozaj nedal...

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 20. čer 2017 08:57
od jery
No to je frajeřina :banana: Až na mě dejchla historie; když se šlo po chodníku, člověk překračoval nohy čouhající zpod aut a musel dávat pozor aby někomu neodkopnul nějakej díl :lol:

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 20. zář 2017 21:00
od AB mini
minimartin píše:
AB mini píše:A jen tak dodatečně se chci zeptat, řešil jsi nějak spotřebu oleje, co jsi kdysi v nějakým tématu zmínil?

Změnil jsem viskozitu oleje, takže to není tak hrozné, ale chtěl bych to řešit. Asi začnu gufirkama ventilů, ideálně bez sundání hlavy, někde jsem viděl, jak to borec natlakoval kompresorem a šlo mu to. Tak to možná taky prubnu.



Gufera jsem měnil pomocí provázku ve válci. Bohužel žádná rapidní změna (ze spotřeby 0,1 na 200 spotřeba 0,1 na 300) testoval jsem cca 2000km a teď jsem přešel na polosyntetiku) hlavně si nachystej přípravek na stlačení pružin, já to řešil až když jsem to měl rozhozené a byl to porod...

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 10. dub 2018 11:03
od minimartin
Tak jsem vyměnil gufírka na ventilech, taky pomocí provázku, tedy asi bych měl napsat pomocí takové té "provazové gumy", ale asi by to šlo i bez ní.
Celá operace není složitá a vše proběhlo bez komplikací, dělal jsem nejdřív sací stranu a potom výfukovou, abych nemusel demontovat víka ložisek vačky.
Celkově ale mám pocit, že jsem to dělal zbytečně, na starých nebylo nic poškozené a těsnily (doléhaly) na dříky ventilů dobře.
Dám vědět jestli se spotřeba oleje změní.

...spotřeba se nezměnila.



jaro 2019:

výměna pístních kroužků, výměna pánviček ojnic, přelíznutá hlava, vše vyčištěno, vyleštěno, spasované sací potrubí s hlavou,
nová těsnění atd.
Výsledek: SPOTŘEBA OLEJE NEMĚŘITELNÁ :)

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 10. dub 2018 11:13
od Pumik9
Loziska vacky??!
A spotreba oleja bude na tom istom si myslim
Ze tymi guferami to nebude :?

Re: Minimartin - COOPER S - Fučák

Napsal: 15. lis 2019 18:17
od minimartin
Jak jsem si tento rok hrál před domem:

-výměna zadních brzdových třmenů, čep na jedné straně trochu zreznul
21.jpg

22.jpg

24.jpg

23.jpg

-zavařil jsem malou díru :) + lakování blatníku
11.jpg

12.JPG

13.JPG

-rozborka motoru, výměna kroužků a práce s tím spojené viz předchozí příspěvek

32.jpg

33.jpg

34.jpg

35.jpg

36.jpg

37.jpg

-nějaká výztuha v motoru
1.jpg

2.jpg

-černá přední světla
40.jpg


a další vzhledová vylepšení:
-nový přední nárazník Works
jcw nový nárazník.jpg

-čalounění stropu a sloupků (alcantara antracit)
čalounění.png

-zadní světla bez chromu
bez chromu ....jpg

bez chromu ,.jpg


Na další práce mám málo času, plány jsou, ale jde to pomalu, však to znáte :)