NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=29&t=6756
Stránka 12

Autor:  Ondra [ 22. pro 2014 17:59 ]
Předmět příspěvku:  Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

Konec roku svádí k bilancování a dohánění restů. Tak i já využiju volné chvíle a doplním profil..
Někteří z Vás už zaznamenali (na Narozemini nebo na výletu za sněhem do Pece p. Sněžkou) že se naše rodinná stáj rozrostla o další New Mini. Jedná se rovněž o Cooper S R53, ale tentokráte s plným českým rodokmenem, sahajícím do půlky roku 2003, kdy bylo zakoupené v brněnském dealerství a dovybavené díly z dvorní ladičské firmy AC Schnitzer. To, jestli v prodejně nebo přímo v Německu, už prameny neuvádějí.
A jak se mi to přihodilo? Jelikož jsem, troufám si říct, už dlouholetý minikář a nadšenec, tak po letech krásně prožitých za volanty klasických Mini nastala doba, kdy se mělo koupit auto pro přítelkyni, protože stařičký, ze všech stran obouchaný Rover 214, už nevyhovoval požadavkům na novou práci, kdy potřebovala být stále mobilní i snadno zapamatovatelná a reprezentativní. Dlouho jsem vybíral takové auto, které mi radil rozum.. ale vše mi přišlo fádní nebo zbytečně nabubřelé.. chtěl jsem auto, které uspokojí její požadavky na design a přitom člověk bude mít radost, že se za volantem vyblbne.. nakonec se tehdy naskytla možnost koupit Dark Silver Cooper S R53 a (o té dobrodružné výpravě a následné garážové akci, si můžete přečíst zde viewtopic.php?f=29&t=5975&p=48708#p48708) a tehdy jsem do toho spadl.. jak víme, Mini je kultovní auto a skládanka.. A stejně jako třeba H-D anebo u Brouků, nikdy nenajdete na světě 2 úplně stejné auta.. a tak se začalo upravovat, ladit, shánět těžko sehnatelné díly.. a najednou nám auto přirostlo k srdci více, než jsme si na začátku vůbec mysleli.. začali jsme se přetahovat o klíče a kdo bude řídit při každé cestě z domu.. oba máme zálibu ve sportovní jízdě a tak se ukázalo, že onen podmanivý zvuk pískajícího kompresoru je nám osudný..
Současně už pár let mi v garáži stál dvoumístný sporťák Chrysler Crossfire. Auto, které buď nadchne nebo odrazuje svým designem.. já patřil mezi ty, kterým se ten retro americký háv líbil.. měl jsem to jako letní svezení. Přes zimu RZ v depozitu. Na pohled "eyecatcher", ale kámenem úrazu byl motor a převodovka.. z 3.2l V6 hoši od M-B (jehož techniku auto ukrývalo) vymáčkli jen 218PS a to v součinosti se 4st.automatem znamenalo, že auto bylo vhodné tak na dálniční cestování.. na okreskách jsem z něho měl pramálo radosti. Když se pak ukázalo, že za dva roky od STK k další STK jsem ujel něco málo přes 3tis.km, tak bylo rozhodnuto.. auto se vydá do světa, protože je nadbytečné a peníze se dají využít určitě rozumněji.. inzerát zabral rychleji než jsem myslel a dotyčný si pro něj rovnou přijel vlakem.. peníze se odložily na hromádku a byl chvíli klid.. pak jako blesk z čistého nebe přišel po netu od kamaráda odkaz na Mini, který nešel jen tak přejít jako desítky dalších.. takže hned telefonát prodejci a na druhý den naplánovaná cesta do Brna.. v myšlenkách mi probíhalo, ať jsem silný.. Crossfire jsem přece prodal, protože byl nadbytečný a teď bych měl koupit další poměrně úzce účelové auto? Byl jsem teda odhodlaný auto nevzít, pokud by byl nějaký zásadní problém, ten se ale při obhlídce neobjevil, a tak zpátky jsme jeli už dvěma auty..

Něco málo o autě.. jedná se o R53 barvy "Electric Blue" v kombinaci s bílou střechou a zrcátky, z půlky roku 2003, koupený v ČR s najetými poctivými 141tis.km a servisní knížkou (podařilo se sehnat relativně dost informací o km a servisní historii v Renocaru Brno). Dokonce jsem dopátral, že původní majitel tady na fóru byl registrován, jenže na udaném mailu ani přes SZ už bohužel nekomunikuje. Mini je vybavený díly od německé ladičské firmy AC Schnitzer. Mezi ony díly patří výfuková soustava (na můj vkus možná až moc hlasitá), kola 7,5"x17" ET48 s rozměrem pneu 205/40 R17 zapsané v TP a rozpěrná tyč karoserie v motorovém prostoru téže firmy. Zvenčí má auto kompletní Works/Aero paket a kapotu lakovanou bílo-černými pruhy. Brzdy přední od firmy AP Racing s kotouči o průměru 304mm. Zadní brzdy jsou standard. Podvozek je sportovní, kompletně snížený (na tlumičích i pružinách) nastavitelný od firmy KW. Na všech kolech jsou 15mm podložky od firmy Eibach s dlouhými šrouby, (kvůli instalace velkých brzd. Originál AC Schnitzer disky mají totiž stejné ET jako OEM kola, takže by nešly nasadit a vadily by třmeny). V interiéru zaujmou především alcantara vyhřívané a polohovatelné Works sedačky (varianta Sparco), čtyřbodový pás Schroth u řidiče, tříramenný volant v kombinaci Works kůže/alcantara/carbon a alcantara/carbon Works řadící páka s madlem ruční brzdy. O audio se stará soustava Harman-Kardon.

Ani po napíchnutí na diagnostiku u odborníka OKCZ (Hradec-Králové) se neobjevila žádná skrytá nebo zásadní vada, tak nebylo co opravovat a jen se smazaly za roky nasbírané chybové hlášky o vyšťavené baterce apod., změnilo nastavení denního svícení, povolila na displeji palubního počítače otáčkoměru volba ukazatele digitální rychlosti a nastavilo stahování okýnek.

A tak se stalo, že nám teď na parkovacích místech před domem stojí dva naleštění "supercharged" krasavci.. a už se nehádáme kdo bude řídit.. :-) zimní pneu v rozměru 205/40 R17 jsem sice koupil a nazul na bílé kola, ale spíše z preventivních důvodů a k vůli výletu do Pece p.S., ale jakmile se o vládu opravdu vážně přihlásí paní Zima, tak půjde stejně do garáže k zimnímu spánku..

V průběhu měsíců se původně na "šediváka" nasbírala hromádka "performance&styling" dílů, tak nejspíše dojde k přerozdělení a některé příjdou na toto povahou více okruhové Mini.. nějaké plány jsou, tak uvidíme.. a už se nemůžu dočkat, až se s ním na jaře povozím ve Vysokém Mýtě.. případně zpátky je kořenům do Brna na Masarykův okruh..

Přílohy:



Poznámka: mám slabost pro tříramenné volanty

Poznámka: pořádné křesla

Poznámka: AP Racing přední brzdy


Poznámka: nový design pro dynamičtější look..

Poznámka: "Bratři jak se patří"


Autor:  Efe [ 23. pro 2014 11:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

Krásný, obdivovala jsem ho už v Peci a hlavně tahle barva je hodně neokoukaná :bigups: Ať dělá radost!

Autor:  luky.melo [ 23. pro 2014 12:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

velmi pekne mini a este krajsie upravy na nom...nech sluzi :bigups:

Autor:  Pumik9 [ 23. pro 2014 13:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

pekny pribeh kupy :bigups:
tak co napisat, nech sluzi a robi Vam radost :banana:
"dvojča v podani aero paket/electric blue" :wink: uz sa tesim na stretnutie :banana:
pekny kusok!

Autor:  Aspik [ 23. pro 2014 13:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

Slušivec

Autor:  sharky008 [ 24. pro 2014 18:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

viděl jsem tě i Mini v Olomouci u Globusu 8)

Autor:  PetrXJR [ 26. pro 2014 12:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

Hezký! Moc hezký! Nějak se Ti to v té stáji začalo rychle množit :D Druhá generace začíná mít navrch :lol:

Autor:  Ondra [ 26. pro 2014 16:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

Tak Petře, stále je to plichta.. dva staré.. Gulf Mini + Innocenti DeTomaso (toho času nepojízdné) a dvě New Mini.. ale tak nějak se dá říct, že už taky MKI.. R53 (2002+2003)

Mezi první investice patřily další bačkory na lítačku.. kola 7x17" ET 35 a na ně obout semi-slicky Toyo Proxess R888 205/40 R17

Přílohy:


Poznámka: i do práce si občas udělá výlet..

Poznámka: Svatá trojice




Autor:  liborD [ 31. pro 2014 13:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

Ondro,
bezva popis-ukázka toho jak psát zajímavě o svém autě s popisem úprav a geneze od začátku po současný stav.

Jak psali i ostatní , přeji vám oběma ať všechny 4MINI dělají radost a těším se na další vylepšení a následné podělení se o informace s námi všemi.
:banana:

ps. pokud byses chtěl někdy zbavovat těch krásných sedadel z EBlue tak mi dej prosím vědět :D

Autor:  Ondra [ 07. led 2015 17:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

Taky si říkáte, že sníh je sice fajn, ale už ho bylo celkem dost.. raději teplotu kolem 20stupňů.. v kufru druhou sadu kol, šikovného mechanika.. a trochu volnější dráhu..

Automotodrom Brno - Masarykův okruh září/2014

Přílohy:








Autor:  liborD [ 08. led 2015 17:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

fotky 45, 46 nemají chybu,
to jsou "věci" které mne na fóru baví...

Autor:  Skalda [ 08. led 2015 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

Jo jo, Ondra to umí pěkně naprezentovat :bigups:

Autor:  Ondra [ 10. led 2015 14:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

Tímto příspěvkem jsme se v cestě časem nazpět začli limitně blížit současnosti, neboť tato montovací akce proběhla 13.-14.12. loňského roku. Tak nějak se totiž stalo tradicí, že už 3 roky se v vždy prosinci udělá nějaká montovací akce na Balkáně, na téma "New Mini", spojená s lehkou afterpárty, aby se stihl smýt a otřít šmír z rukou před odjezdem.
Letos jsme to ale kapku uspíšili a místo tradičních dní mezi svátky, jsme to nasměrovali na víkend po Mikuláši a spojili "Tuning Session" s výletem Mini na akci v Peci u Mini Bull Baru.. a jelikož "Schnitzer" nebude celoroční záležitost, tak jsem mu dopřál výlet za možná jediným sněhem, který kdy uvidí.. Shodou okolností se těsně před odjezdem v inzerci v Ostravě objevily zánovní zimní pneu v profilu 40, takže jsem to vzal jako signál a teoretický výlet dotáhl do konce.. Stačilo se tedy domluvit s Žigim na termínu návštěvy v jeho garáži a s OKCZ na odborné konzultaci + kompletní diagnostice. Děkuji hoši!

K samotné montáži.. Pokud nemáte originál OEM GP křídlo nebo jeho profi kopii Orranje G-Wing EVO2, tak jakákoli jiná varianta je pouze polotovar, který vyžaduje značnou část zručnosti a dodělávek.. Nejinak tomu bylo i v tomto případě. Laminát není zrovna nejpřesnější materiál a tak se lakovalo, tmelilo, brousilo, vrtalo, lepilo a po vyzrání polepovalo.. výsledek ale myslím stojí za to.. u auta, které je snížené+opticky přiostřené Works paketem a připravené vrhnout se bez bázně i na okruh, mi ten zadek připadal tak nějak designově nedotažený.. teď se na něj rád koukám i zezadu

Přílohy:
Poznámka: Taková tipovací otázka? Kolik "GP style" křídel (a dílů z nich) vidíte na obrázku? :-) (správná odpověď: v garáži se v tu chvíli vyskytovaly díly na 3,5 kompletních křídel)

Poznámka: zatím jen v představách a očekávání jak to asi bude vypadat

Poznámka: "S" křídlo drží opravdu fest.. ve třech se nám to už ale podařilo nadzvednout natolik aby se dalo podřezat a "urvat"

Poznámka: po očištění střechy od houževnatého gumového lepidla, zůstanou viditelné jen dva otvory po šroubech původního "S" křídla

Poznámka: je potřeba vyvrtat opatrně díry do kufrových dveří, tak ať nepukne sklo.. vrchní šroub na každé straně jde ale o poznání hůře, protože se vrtá i nějaká vnitřní výztuha

Poznámka: "když nemáme kleště na nýrovací šrouby, dáme tam Loctite.. když nemáme Loctite, neuděláme nic.."

Poznámka: jedna bočnice "napevno" na svém místě

Poznámka: první fáze tmelení a zabrušování spojovacích ploch řádně ukončena

Poznámka: pro dnešek hotovo.. nechat přes noc vytvrdnout a doma až tmel dehydruje, tak dotvořit dokonalou plochu a pak polepit bílou fólií

Poznámka: porovnání "S" & "GP style" wing


Autor:  Skalda [ 11. led 2015 01:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

Jak už jsem jednou psal...
Skalda píše:
Jo jo, Ondra to umí pěkně naprezentovat :bigups:

Mooooc pěkná práce :thumbup: :thumbup:

Autor:  deli [ 11. led 2015 19:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

Vyzerá to perfektne. Len tak ďalej :-)

Autor:  Pumik9 [ 11. led 2015 19:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

Ondro pekna pracicka :bigups:
a vyzera to super :bigups:

Autor:  Ondra [ 09. bře 2015 15:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

Důležité je nemít malou garáž.. :-D

Přílohy:


Autor:  luky.melo [ 09. bře 2015 15:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

Ladi to tam aj farebne :lol:

Autor:  Ondra [ 15. led 2016 23:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

Po 3 měsíčním čekání před Vánocema od dealera AP Racing pro ČR Šenkýř Motorsport dorazily z Německa nové objednané drážkované kotouče 304mm x 24mm a desky Ferodo Racing.. tak na sezónu budeme konečně zase pořádně brzdit :-)

Přílohy:



Autor:  minimartin [ 16. led 2016 01:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra V. - Cooper S R53 "AC Schnitzer"

Pěkně... :bigups:
Na kolik to vyšlo, budu muset také nakoupit.

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/