Logo
Právě je 16. črc 2018 22:29
Onyx hodinky Mini Cooper

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 27. dub 2016 06:03 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 04. lis 2009 19:13
Příspěvky: 989
Bydliště: Michalovce (SVK)
no ja si myslim ze ma ten mali otvor dovod naco by tam potom bol/mal byt
stale ked das koleso dole tak sa moze zmenit doliehanie dosticky na kotuc a co moze byt problem pri takom vzkone ako je jcw
ale to len moj nazor :mrgreen:
ale aj ked hoci co budes robit na naprave je to dobre ked to drzi tam kde ma

_________________
Mini Cooper S R53
ELECTRIC BLUE
JCW upgrade kit (16.5.2015,120368km),GP soft (OKCZ),IC GP
Newman Camshaft 250/400
ALTA: 15% Pulley, 2% Crank Pulley, airbox, Oil Catch Can
AP Racing brake
Milltek & Sports Cat
MSD Ignition Coil
Powerflex


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 27. dub 2016 09:30 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 02. úno 2013 21:21
Příspěvky: 137
Bydliště: Praha
Je dobré mít kotouč uchycený, aby se (při sundání kola) pod něj nedostal bordel, mohl by potom nějakou tu setinku házet.

_________________
cooper S, 2005, JCW kit 210 hp


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 27. dub 2016 12:33 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. kvě 2015 22:39
Příspěvky: 240
Bydliště: Mělník (Praha)
...dobré teorie :roll: :wink:
Kluci :!: , ten šroubek je tam hlavně poroto, aby šrouby nebo štefty byly uprostřed děr kotouče, aby se kotouč neopíral "na střih" o šrouby nebo štefty.
Např. při nedostatečně dotaženému kolu a silném brždění, by mohlo dojít i k pootočení (měnil jsem kolo na silnici za rezervu a pod).
Sice je kotouč pak stažený diskem k náboji, takže se už nehne...ale je to taková pojistka, aby nedocházelo k případnému namáhání šroubů nebo šteftů.

_________________
MINI Cooper S Works 2003
LINK G4+ Vi-PEC ECU Plug-In
KAVS Pulley 15% + CrankPulley 2%
Milltek Sport completely Performance Exhaust System
V-Maxx Big Brake Kit 330mm
Ferodo Racing DS 3000
PowerFlex BlackSeries


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 27. dub 2016 13:11 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 02. úno 2013 21:21
Příspěvky: 137
Bydliště: Praha
dejvaval píše:
...dobré teorie :roll: :wink:
Kluci :!: , ten šroubek je tam hlavně poroto, aby šrouby nebo štefty byly uprostřed děr kotouče, aby se kotouč neopíral "na střih" o šrouby nebo štefty.
Např. při nedostatečně dotaženému kolu a silném brždění, by mohlo dojít i k pootočení (měnil jsem kolo na silnici za rezervu a pod).
Sice je kotouč pak stažený diskem k náboji, takže se už nehne...ale je to taková pojistka, aby nedocházelo k případnému namáhání šroubů nebo šteftů.

No když si to myslíš...možná částečně může pomoci,
ale jeden šroub M10, že by měl (při nedostatečném utažení kola) přenést sílu brzdného účinku
a zároveň 4 x 12mm šroub by s tím měl mít problém?!!
Předpokládám, že když by k tomu došlo, ten jeden šroub se střihne, ale 4 x 12mm šrouby s dosednutím kotouče nebudou mít problém.

Jsem přesvědčený, že kotouč je přichycen pouze pro ulehčení montáže kola a jak jsem psal, aby se mezi kotouč a náboj nedostávala nečistota při každém sundání kola.

_________________
cooper S, 2005, JCW kit 210 hp


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 27. dub 2016 13:22 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 04. lis 2009 19:13
Příspěvky: 989
Bydliště: Michalovce (SVK)
dejvaval o čom ty tocis? ! kecas sonariny :mrgreen:
A tak ako píše minimartin proste tam má byť a.

_________________
Mini Cooper S R53
ELECTRIC BLUE
JCW upgrade kit (16.5.2015,120368km),GP soft (OKCZ),IC GP
Newman Camshaft 250/400
ALTA: 15% Pulley, 2% Crank Pulley, airbox, Oil Catch Can
AP Racing brake
Milltek & Sports Cat
MSD Ignition Coil
Powerflex


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 27. dub 2016 20:28 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. kvě 2015 22:39
Příspěvky: 240
Bydliště: Mělník (Praha)
...jéžiš, že jsem vůbec něco psal... omlouvám se jestli jsem se spatně vyjádřil! :roll:
Samozřejmě, že ten malý šroubek není proto, aby držel brzdnou sílu, ale proto, aby byl kotouč utažený na středu. Pokud máš duralový unašeč (střed) a kotouč se ti pootočí, vymačkají se ti do něj šrouby od kola. V tvém případě předpokládám, že máš unašeč kotouče duralový.
Navíc jezdit se šrouby od kol, s vymačkanýma závitama od opírajícího kotouče.... :?

Když jsem viděl jak tady teoretizujete.. ...myslel jsem to dobře, do nikoho se nenavážím, nikomu neříkám něco podobného (viz... Pumik09) "..kozy spolu pást nechodíme" :wink:

_________________
MINI Cooper S Works 2003
LINK G4+ Vi-PEC ECU Plug-In
KAVS Pulley 15% + CrankPulley 2%
Milltek Sport completely Performance Exhaust System
V-Maxx Big Brake Kit 330mm
Ferodo Racing DS 3000
PowerFlex BlackSeries


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 02. čer 2017 10:34 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 02. úno 2013 21:21
Příspěvky: 137
Bydliště: Praha
Tak jsem se konečně dokopal něco udělat s občasným rachocením řetězu po nastartování.
Vyměnil jsem rozvodový řetěz včetně lišt (byly netknuté, asi jsem měnit nemusel), napínák již byl asi před rokem nový.
Zároveň nutná údržba kompresoru (oleje) a výroba servisní trubičky, abych měl olej pod kontrolou a nemusel dělat příště demontáž.
Oleje bylo opravdu malilinko (najeto 137 t.Km spíš méně, byl měněný kompresor s kitem JCW), takže bylo načase.
Vše jsem zvládl před panelákem, počasí bylo OK a tak se vše zadařilo.
Poděkovat bych chtěl Benovi za půjčení servisního manuálu, utahovací momenty atd. Bene díky.
Také bylo dobré vyměnit altík, popraskaný, nevím proč, auto bourané nebylo, tak díky Mekkkovi vše OK. Mekkku díky.

Fučák je zase v trochu lepším stavu :D


Přílohy:







_________________
cooper S, 2005, JCW kit 210 hp
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 02. čer 2017 10:46 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 01. led 2015 23:22
Příspěvky: 446
Bydliště: Praha
Respekt!
Takhle to rozdělat před panelákem to oceňuju! Zrovna jsem si na tebe včera vzpomněl, že si musím říct aby jsi mi poslal fotku kolik bylo v kompresoru oleje. Moc ho tam opravdu není.
Budu to muset taky rozdělat, moc se mi do toho nechce, ale lepší než zadřít kompresor.

_________________
MINI COOPER S 2006
Neexistuje racionální důvod si koupit MINI, tak jsem si ho koupil :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 07. čer 2017 17:30 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. bře 2016 20:25
Příspěvky: 63
Bydliště: Olomouc
Klobouk dolů, v takovýhle podmínkách. Já měnil v sobotu tlumiče a skončil jsem v neděli večer :D A jen tak dodatečně se chci zeptat, řešil jsi nějak spotřebu oleje, co jsi kdysi v nějakým tématu zmínil?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 07. čer 2017 22:00 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 26. zář 2012 19:51
Příspěvky: 70
Bydliště: Kunčice pod Ondřejníkem
No tak to je velká frajeřina :D

Hezky s nebem nad hlavou....

_________________
ElectricBlue Mini Cooper S 2004 Mk1 /2006 JCW


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 07. čer 2017 23:44 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 02. úno 2013 21:21
Příspěvky: 137
Bydliště: Praha
AB mini píše:
A jen tak dodatečně se chci zeptat, řešil jsi nějak spotřebu oleje, co jsi kdysi v nějakým tématu zmínil?

Změnil jsem viskozitu oleje, takže to není tak hrozné, ale chtěl bych to řešit. Asi začnu gufirkama ventilů, ideálně bez sundání hlavy, někde jsem viděl, jak to borec natlakoval kompresorem a šlo mu to. Tak to možná taky prubnu.

_________________
cooper S, 2005, JCW kit 210 hp


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 08. čer 2017 21:38 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 01. led 2015 23:22
Příspěvky: 446
Bydliště: Praha
Máš kompresor? Kdyby ne tak bych o jednom věděl v naší garáži :-)

_________________
MINI COOPER S 2006
Neexistuje racionální důvod si koupit MINI, tak jsem si ho koupil :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 09. čer 2017 14:32 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 03. úno 2017 23:48
Příspěvky: 28
Bydliště: Odolena Voda
Musím se připojit s velkým obdivem v jakých podmínkách jsi to dělal. Velký respekt.
Taky jsem slyšel, že gufera ventilů jde dělat bez sundání hlavy. Asi tam taky mám nějaký podobný problém na druhým válci, ale já už jdu sundavat hlavu ať vim pořádně čím to je.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 09. čer 2017 23:08 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 10. kvě 2010 16:54
Příspěvky: 353
Bydliště: Praha západ
Hustej frajer :bigups: Obecenstvo v oknech a na balkonech bylo? :D A fandilo? :shock:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 19. čer 2017 10:42 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra

Registrován: 14. črc 2014 13:51
Příspěvky: 97
Bydliště: Trnava
S tej prvej fotky som už videl po facebooku behať meme s nápisom keď neveríš servisom ale bývaš v paneláku :)
Ale inak obdiv ja som rád že si viem "vymeniť žiarovku" toto by som naozaj nedal...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 20. čer 2017 08:57 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 07. kvě 2013 13:31
Příspěvky: 228
Bydliště: Stř.Č.
No to je frajeřina :banana: Až na mě dejchla historie; když se šlo po chodníku, člověk překračoval nohy čouhající zpod aut a musel dávat pozor aby někomu neodkopnul nějakej díl :lol:

_________________
MAXI lidi jezdí v M I N I
Cooper R56 (snad je v dobrých rukách)
Cooper F56 S

Countryman SD


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 20. zář 2017 21:00 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. bře 2016 20:25
Příspěvky: 63
Bydliště: Olomouc
minimartin píše:
AB mini píše:
A jen tak dodatečně se chci zeptat, řešil jsi nějak spotřebu oleje, co jsi kdysi v nějakým tématu zmínil?

Změnil jsem viskozitu oleje, takže to není tak hrozné, ale chtěl bych to řešit. Asi začnu gufirkama ventilů, ideálně bez sundání hlavy, někde jsem viděl, jak to borec natlakoval kompresorem a šlo mu to. Tak to možná taky prubnu.



Gufera jsem měnil pomocí provázku ve válci. Bohužel žádná rapidní změna (ze spotřeby 0,1 na 200 spotřeba 0,1 na 300) testoval jsem cca 2000km a teď jsem přešel na polosyntetiku) hlavně si nachystej přípravek na stlačení pružin, já to řešil až když jsem to měl rozhozené a byl to porod...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 10. dub 2018 11:03 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 02. úno 2013 21:21
Příspěvky: 137
Bydliště: Praha
Tak jsem vyměnil gufírka na ventilech, taky pomocí provázku, tedy asi bych měl napsat pomocí takové té "provazové gumy", ale asi by to šlo i bez ní.
Celá operace není složitá a vše proběhlo bez komplikací, dělal jsem nejdřív sací stranu a potom výfukovou, abych nemusel demontovat víka ložisek vačky.
Celkově ale mám pocit, že jsem to dělal zbytečně, na starých nebylo nic poškozené a těsnily (doléhaly) na dříky ventilů dobře.
Dám vědět jestli se spotřeba oleje změní.

_________________
cooper S, 2005, JCW kit 210 hp


Naposledy upravil minimartin dne 10. dub 2018 11:46, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Minimartin - COOPER S - Fučák
PříspěvekNapsal: 10. dub 2018 11:13 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 04. lis 2009 19:13
Příspěvky: 989
Bydliště: Michalovce (SVK)
Loziska vacky??!
A spotreba oleja bude na tom istom si myslim
Ze tymi guferami to nebude :?

_________________
Mini Cooper S R53
ELECTRIC BLUE
JCW upgrade kit (16.5.2015,120368km),GP soft (OKCZ),IC GP
Newman Camshaft 250/400
ALTA: 15% Pulley, 2% Crank Pulley, airbox, Oil Catch Can
AP Racing brake
Milltek & Sports Cat
MSD Ignition Coil
Powerflex


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz