Prostor pro příznivce Nových MINI s 1. generací (R50. R52, R53)
zde máte místo pro představení svých vozů spolu s napsáním chystaných plánů...
Odeslat odpověď

Brano007 - COOPER S

16. úno 2013 21:02

Zdravím Vás dámy a pánové,
po pročtení větší části fóra jsem se rozhodl představit vám našeho Boba. Je to Mini Cooper S z roku 2003. Podle tachometru má nalítáno 110tis. (nicméně si myslím, že skutečný údaj bude o pár desítek tisíc více.) Boba jsem pořídil před dvěma týdny. Týden strávil v servise (Adusum), kde došlo na výmenu všeho co bylo potřeba + drobné opravy. Dostal zimní kola a ještě čeká na značky. Zatím jezdím na 10-ti denní převozce. O Bobově historii toho není moc známo. Pochází z Itálie, ale do Čech se dostal přes Německo. Dle kontroly v servise, se ale zdá, že o něj bylo dobře pečováno.
A teď jak jsem k němu přišel:)
Když jsem s manželkou zjistili, že čekáme přírustek, rozhodl jsem se přistoupit zodpovědně k nové roli otce a pořídit bezpečný vůz. Koupil jsem tedy Volvo XC70 (D5, 2003) pro manželku a já jsem dále jezdil svým Subaru Impreza WRX. Nicméně po nějaké době, jsem dospěl k názoru, že mít 2 auta s tak náročným provozem (hlavně Impreza, ježdění krásné, ale moje spotřeba se nedostala pod 15 litrů na sto a servis také nebyl nejlacinější), je nesmysl. Jako ideální se mi tedy zdála varianta jedno velké rodinné auto a jedno malé - do města (a hlavně pro mě, pro zábavu:). Ježdění ve Volvu je fajn... ale je tam prostě až moc velký klid. No trochu nuda. Mini Cooper S byl vždy můj sen (Tedy spolu s Imprezou, kterou jsem si splnil) a když jsem objevil inzerát na prodej S-ka za 138 000 tak jsem nevydržel. Se slzou v oku jsem se rozloučil se Subaru a s jiskrou v oku druhém dojel pro Coopra. Pak proběhl, jak už jsem zmiňoval potřebný servis a teď už radsotně jezdím...
Přidám ještě pár postřehů/dotazů:
1. Trochu se kvedlá řadička v neutrálu. Prostě má vůli cca 1/2 cm do každého směru. Máte to podobně? Rychlosti jdou řadit přesně, s převodovkou problém není. Jen je to trochu nepříjemné...
2. To že jsou české silnice ve špatném stavu jsem věděl, ale že jsou na tom opravdu katastrofálně, jsem poznal až v Cooperu S. Ten podvozek je opravdu tvrdej. Teď už se vyhýbám každé díře, ale stejně mám pocit, že to auto neskutečně trpí... Jak se s tím vyrovnáváte? :) Prostě to ignorovat? Nebo nějak laborovat s gumama a tlumičema? V tom S-ku mám pocit, jako kdyby ta kola byla prostě napevno přivařená ke kastli:)
3. Mám porouchaný mechanismus zavírání kaslíku před spolujezdcem. Při každém výraznějším drcnutí se mi otevře. Neřešil jste někdo něco podobného?
4. Co do těch eSek tankujete? Já byl zvyklej z Rézy dávat tam jenom 100 (98) - MaxxMotion, Verva, V-Power... Tak jsem na to najel i u Coopra. Má to smysl?

Přikládám zatím jenom jedno foto. Ještě jsem to nestihl nafotit pořádně.

Všechny Vás zdravím a ať to jezdí!

Braňo
Přílohy
Cooper S.jpg
Bob
Cooper S.jpg (189.1 KiB) Zobrazeno 8193 krát

Re: Brano - Bob (Cooper S)

16. úno 2013 21:13

Ahoj. Gratuluji a také přeji ať to jezdí :-) Vypadá to na pěkně nebezpečné žluto-černé žihadlo :bigups:

Pár postřehů k tvým dotazům.
1) Určitá vůle tam je, myslím, že i ostatní zmiňovali, že pár milimetrů mají.
2) Nezbývá než kličkovat a dávat pozor :D Zkušenost s dírou mám, neopravitelná boule na pneu (runflat) a trochu bouchnutý disk...
4) Smysl to má, u první generace říkají kluci, že je rozdíl znát ještě víc než u druhé. Já teď už taky tankuju jen Vervu 100.

Re: Brano - Bob (Cooper S)

16. úno 2013 22:11

Ahoj, dovoluji si oponovat v bodě 4. Na víčku nádrže máš doporučený oktanový rozsah a bez úprav motoru není nutno oktanové číslo zvyšovat. Jedná se o zvyšování kompresního poměru či předstihu zážehu a udržování motoru v trvalém režimu maximálního výkonu a zamezit tak samozápalům z vysokých teplot. Pravdou však je, že kvalita vysokooktanových benzinů je vyšší a udrží se maximální čistota celé palivové soustavy. Cenový rozdíl paliv je enormní a je tedy na každém soudruhovi, jak se rozhodne.
Jinak jak jsem psal na jiném místě, provedˇpreventivní výměnu gumového plochého řemenu pohánějícího alternátor a vodní pumpu případně rozvodový řetěz, či alespoň napínák, pokud nemáš jistotu kilometrového nájezdu vozu.

Re: Brano - Bob (Cooper S)

16. úno 2013 22:22

V technickem prukazu mas Natural 98.

Osobne tankuju N95 ikdyz by Works mel dostavat N98.

Re: Brano - Bob (Cooper S)

16. úno 2013 23:57

Díky za odpovědi.
Snad je tedy ta vůle řadičky normální.
Čo se týče preventivních výměn, dělal se jenom napínák rozvoďáku. Ten řemen mě nenapadl. Nechám ho udělat s příštím olejem...
Kromě toho se ale měnilo bambilión věcí: svíčky, oleje, téměř všechny ostatní náplně, všechny filtry, kotouče, desky (předek, zadek), silentblok motoru,... snažil jsem se dát vše co bylo potřeba do pořádku. Taky to stálo "pár" kaček, ale doufám, že se mi Bob odmění:)
Co se týče toho tuhého podvozku, tak jsem slyšel, že podvozek u eSka druhé generace je na tom s běžným ježděním o poznání líp... Jsem tedy zvědavej, jak budu s touhle starší verzí zvládat Prahu..:)
Naposledy upravil Brano007 dne 17. úno 2013 01:20, celkově upraveno 1

Re: Brano - Bob (Cooper S)

17. úno 2013 00:31

aviater píše:Cenový rozdíl paliv je enormní a je tedy na každém soudruhovi, jak se rozhodne.

Pokud jezdíš dennodenně dálnici a najezdíš 2000 tkm měsíčně nudastylem, tak ano, 95ka bohatě stačí. Pokud se hlavně bavíš a nenajedeš moc, tak tě pár stovek nevytrhne :-) 1,50-2 Kč rozdíl na litru je podle mě zanedbatelný. Asi záleží jak kde, některé benzinky mají 100ku opravdu předraženou.

aviater píše:Jinak jak jsem psal na jiném místě, provedˇpreventivní výměnu gumového plochého řemenu pohánějícího alternátor a vodní pumpu případně rozvodový řetěz, či alespoň napínák, pokud nemáš jistotu kilometrového nájezdu vozu.

Brano má Sko první generace, ne druhé generace.

Re: Brano - Bob (Cooper S)

17. úno 2013 12:54

tak vitaj
nech sluzi a roby radost :banana:

1.volu ma aj ja a dost ale rychlosti zaskocia fakt presne uz som si zvikol ze je tam vola
2.a podvozok je tvrdy to je fakt a teraz ked su same diery na cestach to riadne citit,snazim sa im vyhybat
ak chces zmenu tyk ho vymen :mrgreen:
3.a ten kaslik-skrinka mam som podobny probmem stake ked nejaky skom,diera ttak sa to stale otvorilo :?
staci skrinku vybrat a trocha ten hacit co zacvakava tak ho uvolnit alebo dotiahnut pripadne trocha povysunut a bude to oka
4.a ja tankujem 95skoro stale sem tam to skombinujem z v-powerom

inak keby si dal cierne disky tak by to bolo velmi pekne zkombynovane :bigups:

Re: Brano - Bob (Cooper S)

17. úno 2013 15:29

Vítej, moc pěkný "žluťák"! :D

Re: Brano - Bob (Cooper S)

17. úno 2013 19:23

Dobrý večer,
díky za milá přivítání.
Nápad s čenými koly není vůbec špatnej:). Tohle jsou novy zimní 16-tky, ale na těch letních 17-tkách by se dalo vyřádit:).
Ještě k té vůli řadičky, byl jsem teď kousek autem, tak jsem to natočil, ať mám jistotu, že je to OK a prostě si na to musím jenom zvyknout...
Tady je odkaz na video:

http://www.youtube.com/watch?v=Y_d68yfMLv4

Je to u takhle sportovnějšího auta trochu nepříjemné. Nedá se s tím něco dělat?

Až bude trochu času, tak se pustím do toho kaslíku... taky mi to trochu leze na nervy:)

Mini zdar!

Re: Brano - Bob (Cooper S)

17. úno 2013 20:19

Pěknej! :P
Já mám menší vůli na řadičce taky, a to mám v podstatě novou kulisu řazení. Zvyknul jsem si a nějak mi to už nevadí, rychlosti padají přesně. A ty díry na silnicích teď po zimě...škoda mluvit.

Re: Brano - Bob (Cooper S)

17. úno 2013 20:43

Pokud bys mel zajem kulisu mam doma 14 tis najeto...

Re: Brano - Bob (Cooper S)

17. úno 2013 23:04

Takže by to vyřešila nová kulisa řazení? Jak je to náročné na insalaci? Co všechno musí ven?
Jde mi o to, že jsem nacpal do Boba za poslední dva týdny dost peněz a kdyby ta oprava byla náročná, tak bych to asi raději ještě nějakou dobu vydržel:)
Ale Holousi, posílám SZ.
Jinak podle videa, zdá se Vám moje vůle "v toleranci"?
Díky.

Re: Brano - Bob (Cooper S)

18. úno 2013 02:12

Ahoj,

Fakt pohlednej kousek... cerna kolanbych urcite taky zkusil, jsou i takova v kombinaci se zlutou, ale ciste cerny sedmnactky udelaji paradu, bude to stylo ve ciste:-)


tak vitaj
nech sluzi a roby radost

1. Podobnou vuli mam taky. Nic s tim nedelam. Povazuji to za normalni. Pokud s tim neco jde delat, rad se necham poucit:-)
2. Tvrdy to je. Tuhle jsem si nevsiml retarderu ve Zline a jumpnul sem si tak, ze mi okynku vyjelo z horni drazky dveri mimo... Dost me to vydesilo... :roll:
Rany jsou to velky.... Tlumice jsem zatim nemenil, jen silentbloky motoru. Na ty rany jsem si zvykl, ale diram se vyhybam. 15ky byly mekci, ale sedelo to uz hur a vypadalo blbe. 16ctky mam ted na zimu a na 17ky se uz tesim:-)

3. - moje vybava bohuzel touto vymozenosti nedisponuje a zatim jsem nestihl dokoupit;-)
4.- nemam Sko, ale chiply One. Znat to u me je hodne. U Ska bych se na to asi vykaslal, prijde mi, ze to nebude tak nutne, ale to rikam ted...kdyz Sko nemam. Jinak tankuju 100 tam, kde neni cenove prepalena. Kdyz uz musim na D1, vemu trochu 98 a dotankuju to nekde 100 kde uz neni tak draha.

Preju hodne stesti s Bobem:-)
Jinak presne kuli tomuhle chci misto kombika velky SUV (zena a deti) a Mini pro tatu a po meste pro zabavu.
Odeslat odpověď