Zdravím Vás dámy a pánové,
po pročtení větší části fóra jsem se rozhodl představit vám našeho Boba. Je to Mini Cooper S z roku 2003. Podle tachometru má nalítáno 110tis. (nicméně si myslím, že skutečný údaj bude o pár desítek tisíc více.) Boba jsem pořídil před dvěma týdny. Týden strávil v servise (Adusum), kde došlo na výmenu všeho co bylo potřeba + drobné opravy. Dostal zimní kola a ještě čeká na značky. Zatím jezdím na 10-ti denní převozce. O Bobově historii toho není moc známo. Pochází z Itálie, ale do Čech se dostal přes Německo. Dle kontroly v servise, se ale zdá, že o něj bylo dobře pečováno.
A teď jak jsem k němu přišel:)
Když jsem s manželkou zjistili, že čekáme přírustek, rozhodl jsem se přistoupit zodpovědně k nové roli otce a pořídit bezpečný vůz. Koupil jsem tedy Volvo XC70 (D5, 2003) pro manželku a já jsem dále jezdil svým Subaru Impreza WRX. Nicméně po nějaké době, jsem dospěl k názoru, že mít 2 auta s tak náročným provozem (hlavně Impreza, ježdění krásné, ale moje spotřeba se nedostala pod 15 litrů na sto a servis také nebyl nejlacinější), je nesmysl. Jako ideální se mi tedy zdála varianta jedno velké rodinné auto a jedno malé - do města (a hlavně pro mě, pro zábavu:). Ježdění ve Volvu je fajn... ale je tam prostě až moc velký klid. No trochu nuda. Mini Cooper S byl vždy můj sen (Tedy spolu s Imprezou, kterou jsem si splnil) a když jsem objevil inzerát na prodej S-ka za 138 000 tak jsem nevydržel. Se slzou v oku jsem se rozloučil se Subaru a s jiskrou v oku druhém dojel pro Coopra. Pak proběhl, jak už jsem zmiňoval potřebný servis a teď už radsotně jezdím...
Přidám ještě pár postřehů/dotazů:
1. Trochu se kvedlá řadička v neutrálu. Prostě má vůli cca 1/2 cm do každého směru. Máte to podobně? Rychlosti jdou řadit přesně, s převodovkou problém není. Jen je to trochu nepříjemné...
2. To že jsou české silnice ve špatném stavu jsem věděl, ale že jsou na tom opravdu katastrofálně, jsem poznal až v Cooperu S. Ten podvozek je opravdu tvrdej. Teď už se vyhýbám každé díře, ale stejně mám pocit, že to auto neskutečně trpí... Jak se s tím vyrovnáváte?
Prostě to ignorovat? Nebo nějak laborovat s gumama a tlumičema? V tom S-ku mám pocit, jako kdyby ta kola byla prostě napevno přivařená ke kastli:)
3. Mám porouchaný mechanismus zavírání kaslíku před spolujezdcem. Při každém výraznějším drcnutí se mi otevře. Neřešil jste někdo něco podobného?
4. Co do těch eSek tankujete? Já byl zvyklej z Rézy dávat tam jenom 100 (98) - MaxxMotion, Verva, V-Power... Tak jsem na to najel i u Coopra. Má to smysl?
Přikládám zatím jenom jedno foto. Ještě jsem to nestihl nafotit pořádně.
Všechny Vás zdravím a ať to jezdí!
Braňo